AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #1 Skrevet 2. mars 2021 Er på utkikk etter en ny dagkrem med solfaktor for sensitiv hud. Er i begynnelsen av 40 åra. Har brukt en fet en nå i vinter som har funka veldig bra. Lancome Renergie multi-lift. Ønsker en lettere en nå som det ikke er så tørt lenger. Gjerne med anti-age/oppstrammende effekt. Går meg helt vill i jungelen. Er så mye antiage dagkremer uten solfaktor, og de fleste nettbutikker har ikke søkefunksjon for dagkrem med spf 😐 Noen som har noen tips, eller anbefalinger? Hva gjør dere? Bruker dere dagkrem og enda en krem med spf? Anonymkode: ed6dc...fe5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #2 Skrevet 2. mars 2021 Bruker kun solfaktor om dagen, Cliniderm mattifying, spf 40 blir ikke så blank i fjeset av den og er lett å ta på. Anonymkode: 0287c...ae1 1
Helgeline Skrevet 2. mars 2021 #3 Skrevet 2. mars 2021 Hvis du er ute etter en som gir litt farge i tillegg, anbefaler jeg origins sin, orange tube med ginseng. Estee Lauder har også en sånn krem, men den lukter ikke like godt: Så er det Bare Minerals sin, som er mer som en lett foundation eller bb-krem. Den finnes i flere farger. De to første jeg nevnte er sånne kremer som ser hvite ut, men gir litt farge når de påføres. Origins er min absolutte favoritt. Lancaster har også en god lett farget krem med høy faktor. 1
Roci Skrevet 3. mars 2021 #4 Skrevet 3. mars 2021 (endret) Jeg tenker at det muligens kan være vanskelig å få alle disse tingene i ett og samme produkt, spesielt dersom du ønsker "anti-age" som faktisk virker. Det eneste virkestoffet som har dokumentert effekt mot rynker og kan øke fastheten i huden noe, er retinoider. Ellers vil en godt fuktet hud ofte se fastere og strammere ut, men dette er kun midlertidig og overflatisk. Når det er sagt, er jo tilstrekkelig solbeskyttelse det mest effektive du gjør for å forebygge hudaldring, men det finnes (foreløpig) ingen virkestoffer som kan reversere allerede oppståtte alderstegn. Den forbedringen mange ser ved bruk av retinoider, skyldes at hudens egen cellefornying samt produksjon av kollagen og elastin blir stimulert. Antioksidanter har også vist seg effektive for å beskytte huden mot frie radikaler (som bidrar til hudaldring via såkalt oksidativt stress, som også er skadelig for andre celler i kroppen), så å bruke en krem med antioksidanter kan være en fordel. Personlig foretrekker jeg å bruke en separat solkrem, fordi jeg ofte opplever at dagkremer med SPF gir for lite fukt til min kombinerte hud, men dette er selvsagt individuelt. Spesielt på sommeren synes jeg dessuten det er enklere å påføre solkrem oftere, enn flere lag med fuktighetskrem. For å få den beskyttelsen som står på produktet, må man påføre en mengde tilsvarende 1/3 spiseskje på ansikt og hals med jevne mellomrom i løpet av dagen, litt avhenging av UV-indeksen, dvs. hvor sterk solen (og evt. refleksjon fra snø eller vann) er. Dette er fordi UV-strålene gradvis bryter ned solbeskyttelsen. Noen produkter du kan vurdere, er disse: https://www.skincity.com/no/kategorier/ansikt/solbeskyttelse/skin-recovery-daily-moisturizing-lotion-spf-30--antioxidants-60ml https://www.skincity.com/no/kategorier/ansikt/ansiktskrem/dagkrem-spf/sheer-hydration-spf-40-50-ml https://www.skincity.com/no/kategorier/ansikt/ansiktskrem/dagkrem-spf/daytime-protection-cream-spf-23-40-gram https://www.vitusapotek.no/hudpleie/dagkrem/dermalogica-prisma-protect-spf-30-50-ml-/p/963246?gclid=EAIaIQobChMItuzn09mT7wIVY0iRBR3GGQHAEAAYAiAAEgIIWvD_BwE https://www.blivakker.no/product/4156?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt Et lite NB når det gjelder den kremen fra Origins som blir foreslått, så inneholder flere eteriske oljer som kan virke irriterende på sensitiv hud. Endret 3. mars 2021 av Roci 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #5 Skrevet 3. mars 2021 Hva med pleiende solkrem om dagen, og anti age nattkrem? Jeg er selv fan av så lite kremer og styr som vanlig, men jeg har litt hudforandringer grunnet hormonsykdom. Nå bruker jeg solkrem (Sunforgettable Face Shield SPF 50) med pleiende effekt + BB krem (Jane Iredale Glow Time BB Cream) som sminke for å skjule pigment og som skal ha positiv effekt på huden. Kveld renser jeg for å få vekk all sminke, så bruker jeg en fuktighetskrem om natten. Holder på å prøve nye produkter nå, så vil ikke anbefale dem før jeg vet om de fungerer. Siden du har sensitiv hud, (det har jeg også), så anbefaler jeg å bruke en hundrelapp eller to ekstra for å få skikkelige produker. Ikke vær gjerrig når det gjelder sensitiv hud. Anonymkode: 0953c...058 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 Så mange fine råd. Tusen takk allesammen! Tror jeg skal teste ut solkremer først 👍😍 Anonymkode: ed6dc...fe5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #7 Skrevet 3. mars 2021 Ja, også skal jeg kjøpe inn Origins GinZing. Hadde en prøvetube av den engang, og likte den godt! Anonymkode: ed6dc...fe5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #8 Skrevet 3. mars 2021 Bare vær obs på at hvete og bygg i hudprodukter kan være problematisk for enkelte hudtyper. Jeg fikk rødlig hud over hele kroppen en periode jeg brukte shampoo med hveteprotein eller hva det var. Sjekket ikke hva den inneholdt før huden min begynte ble rar. Men det er selvsagt ikke alle som reagerer på det Anonymkode: 0953c...058
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 Rudolph Care Sun Face Cream er fantastisk! Finnes i spf 15,30, og 50. Inneholder mye fuktighet, næring og pleiende ingredienser i tillegg til solbeskyttelse, så dette er en fullverdig dagkrem serum kan eventuelt brukes under. Anonymkode: af4e8...f43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå