Gå til innhold

Myndigheter lover utenlandsreise-muligheter i mai

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns dette er bekymringsfullt for oss gravide da vi gravide IKKE får tatt vaksinen og dersom folk begynner å reise vil smitten garantert blomstre igjen - med størst konsekvens for oss som ikke får tatt vaksinen..!

Vi virker helt glemt.  Har termin i juni og har så inderlig lite lyst til å føde alene , og/eller føde med tungpust og influensasymptomer (hvis jeg selv får covid ..)

skal sende Mail til FHI med direkte spørsmål rundt dette, og håper flere gjør det samme

Anonymkode: 7f109...eaf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får heller ikke tatt vaksinen ennå  (ammer). Holder meg bare hjemme, og begrenser nærkontakter så godt det lar seg gjøre. Sånn er det bare tenker jeg. Resten av verden kan ikke tilpasse seg meg. 

Anonymkode: b9d1e...f10

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Hvor står det at de lover det? Mulig at det blir mulig da ja. Men de lover det vel ikke. 

Får uansett ikke noen vaksine da Oslo skal ha flere doser. Ser ikke for meg at jeg er vaksinert før jul i dette tempoet uansett. 

Anonymkode: 19b07...0be

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg får heller ikke tatt vaksinen ennå  (ammer). Holder meg bare hjemme, og begrenser nærkontakter så godt det lar seg gjøre. Sånn er det bare tenker jeg. Resten av verden kan ikke tilpasse seg meg. 

Anonymkode: b9d1e...f10

Ja nå er ikke du i jobb da, men hjemme og så lenge man kan det så skjønner jeg det er enklere

AnonymBruker
Skrevet

Hva med oss som ikke har fått se familie som bor utenlands på snart ett år?

Anonymkode: d329d...b5b

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker ikke først og fremst på å måtte føde alene, men på mitt ufødte barn skal bli potensielt skadet av covid 19 og jeg vil nødig ha en slik infeksjon grunnet dette!! 

Har altså flere enn meg selv å tenke på! Ingen - absolutt ingen vet noe om senvirkningene av covid 19! 

Du hadde sikkert tenkt det samme dersom du var gravid

Skrevet

Det er fullt forståelig at du synes det er vanskelig å være gravid i denne tiden. Det som ikke er forståelig er at du faktisk mener alle andre skal rette seg etter de gravide som ikke får tatt vaksine. Altså det er kjipt det, men det er mange som er i en enda kjipere situasjon og som ikke ser for seg at det løser seg på kort sikt. 

Du må nesten bare ta de forholdsregler som du allerede gjør, og holde deg hjemme de siste ukene før fødsel. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor står det at de lover det? Mulig at det blir mulig da ja. Men de lover det vel ikke. 

Får uansett ikke noen vaksine da Oslo skal ha flere doser. Ser ikke for meg at jeg er vaksinert før jul i dette tempoet uansett. 

Spår det.. lover det.. 

Der var liksom ikke poenget ..

AnonymBruker
Skrevet
Ulven skrev (1 minutt siden):

Det er fullt forståelig at du synes det er vanskelig å være gravid i denne tiden. Det som ikke er forståelig er at du faktisk mener alle andre skal rette seg etter de gravide som ikke får tatt vaksine. Altså det er kjipt det, men det er mange som er i en enda kjipere situasjon og som ikke ser for seg at det løser seg på kort sikt. 

Du må nesten bare ta de forholdsregler som du allerede gjør, og holde deg hjemme de siste ukene før fødsel. 

Nei , altså sorrrry! Bare meg - du vet - den selvopptatte gravide kvinnen ( ikke prøv å kamufler at du ikke mener akkurat det;);)..) som tenker på evt senvirkninger og potensielle skader dette kan ha for mitt ufødte barn - som INGEN vet noe om. Klart det var dumt av meg:) du skal selvsagt få reise til Middelhavet - skulle da bare mangle!! Selvopptatt - hvem?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei , altså sorrrry! Bare meg - du vet - den selvopptatte gravide kvinnen ( ikke prøv å kamufler at du ikke mener akkurat det;);)..) som tenker på evt senvirkninger og potensielle skader dette kan ha for mitt ufødte barn - som INGEN vet noe om. Klart det var dumt av meg:) du skal selvsagt få reise til Middelhavet - skulle da bare mangle!! Selvopptatt - hvem?

Wow så dramatisk da🙄

Anonymkode: 298c9...7a9

• Liker 19
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja beklager men akkurat nå virker du selvopptatt og lite i stand til å se andres situasjon.

Dette handler ikke bare om de som drar til utlandet på ferie, men også alle oss som har familie i utlandet og som ikke har sett de på en evighet. Vet du legen min satt og gråt her forleden foran meg fordi hun ikke hadde sett moren sin på to år, og ikke ante når hun kunne fått sett henne, og om hun fikk se henne før døden kom. Det er virkelig ikke bare de gravide som sliter om dagen. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jepp og ikke minst kjærester som bor i utlandet! Vi blir totalt glemt i dette korona sirkuset!!

Anonymkode: 7634e...345

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker ikke først og fremst på å måtte føde alene, men på mitt ufødte barn skal bli potensielt skadet av covid 19 og jeg vil nødig ha en slik infeksjon grunnet dette!! 

Har altså flere enn meg selv å tenke på! Ingen - absolutt ingen vet noe om senvirkningene av covid 19! 

Du hadde sikkert tenkt det samme dersom du var gravid

Jeg har vært gravid og født under nedstengning og har familie i utlandet som aldri har møtt vårt barn. Jeg vil veldig gjerne reise så snart det er forsvarlig og mulig. Vi har fulgt absolutt alle smittevernshensyn i et år nå, noe som egentlig ikke er spesielt vanskelig med en baby i hus. Kommer ikke til å vente med å reise når vaksineringen har kommet godt i gang dersomatte hvisomatte det er noen som er gravide eller ammer eller har sagt nei til vaksine av andre grunner. Hele prinsippet med vaksinering er jo at såpass mange har fått at det er liten sjanse for å bli smittet. 

Anonymkode: 53e0c...b67

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Anbefaler deg å bli medlem av fb gruppa «oss med familie eller kjæreste i utlandet under covid 19☺️ Om du ikke allerede er medlem

Anonymkode: 7634e...345

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Syns dette er bekymringsfullt for oss gravide da vi gravide IKKE får tatt vaksinen og dersom folk begynner å reise vil smitten garantert blomstre igjen - med størst konsekvens for oss som ikke får tatt vaksinen..!

Vi virker helt glemt.  Har termin i juni og har så inderlig lite lyst til å føde alene , og/eller føde med tungpust og influensasymptomer (hvis jeg selv får covid ..)

skal sende Mail til FHI med direkte spørsmål rundt dette, og håper flere gjør det samme

Gravide nektes ikke vaksinen. Kjenner flere gravide sykepleiere som har tatt den 

Anonymkode: 2f668...6c9

• Liker 1
Skrevet

Javel.. de som er glemt er de som bor alene i Norge og ikke har fått besøke familie/kjæreste i utlandet

Ved første bittelille klarsignal for reiser så stikker jeg

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Spår det.. lover det.. 

Greit å presisere det i hovedinnlegget. Det er stor forskjell og mye av tråden vil bli brukt til å diskutere om dokumentasjon på at dette har blitt lovet, forskjellen på spå og love, og om dette er poenget 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Har ikke sett noe sted at dette har blitt lovet.. er det trolletråd?

Anonymkode: c46b2...341

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Spår det.. lover det.. 

Om det ikke var poenget så var det dumt å sette det som tema for tråden. 🙂

Anonymkode: 1f306...ffe

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Skjønner godt at situasjonen kan føles kjip. jeg vet hvordan det er jeg fødte ikke for veldig lenge siden og måtte tilogmed føde alene da far måtte være hjemme med barna (hadde ikke barnepass) var alene på sykehuset med gullet I 2 dager. Det gikk fint det! Om du er redd for og bli syk så ta Heller forhåndsregler og vær hjemme mesteparten av tiden. Verden ma gå vidre og folk må få kunne besøke familie osv som bor I utlandet uavhengi av korona. og nå som det har kommer vaksiner og mange velger og vaksinere seg så blir det vel mest forhåpentlighvis mindre smitte rundt om.  Jeg får Heller ikke tatt vaksinen siden jeg fullammer og barna får Heller ikke tatt vaksinen Heller ikke min mann da paga medisinske årsaker. 

Anonymkode: d1f97...757

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...