Gå til innhold

Er det mulig å kjøpe en leilighet som er på leiemarkedet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på boligjakt for å kjøpe, men alt er så dyrt i min prisklasse.

Trenger en 3 roms, men har bare råd til å kjøpe 2 roms.

Har derfor oppdaget 2 roms leiligheter med loftstue/loftrom som gjerne ikke alltid er godkjent til soverom, men som har vindu/rømningsvei.

Har sett en 2 roms leilighet som har dette, men den er til leie via Utleiemegleren ut året.

Går det an å ta kontakt med Utleiemegleren og spørre om det er mulig å kjøpe leiligheten de leier ut?

De må jo da ta kontakt med eierne og spørre selvfølgelig.

Anonymkode: a1077...1b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å spørre de det :) Det verste du får er nei ;)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Utleiemegleren leier ut leiligher som ikke er deres, de er ett mellomledd. Men de kan nok sende forespørselen videre til den som eier leiligheten. Sjansen er nok størst for at de sier nei  men koster jo ikke noe å spørre.

Leilighet med loft er fantastisk, vi eier en som egentlig har to soverom, men så har vi to ekstra på loftet. Så lenge takhøyden er god og brannsikkerhet ivaretatt så gå for en slik!

Anonymkode: f4ec7...99a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Utleiemegleren leier ut leiligher som ikke er deres, de er ett mellomledd. Men de kan nok sende forespørselen videre til den som eier leiligheten. Sjansen er nok størst for at de sier nei  men koster jo ikke noe å spørre.

Leilighet med loft er fantastisk, vi eier en som egentlig har to soverom, men så har vi to ekstra på loftet. Så lenge takhøyden er god og brannsikkerhet ivaretatt så gå for en slik!

Det er ikke så mange av de som er til salgs.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Man kan alltids spørre og om de syns budet er greit i forhold til verdien er det en sjanse for at de sier ja.

Lykke til da! :)

Anonymkode: dc167...099

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe i mot om noen hadde spurt om å kjøpe leiligheten min. Det er jo bare å si nei, ellers kan det være ett spark for å få prosessen i dag. 

Men ville derimot vært veldig spektrale til å selge utenfor det åpne markedet

Anonymkode: 9f164...938

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har bodd i loftsleiligheter de siste 8 årene. Trives godt, men det blir fryktelig varmt om sommeren. Jeg bor i de to øverste etasjene akkurat nå, og jeg har ikke dette problemet i 3. etasje (av 4)

Anonymkode: 5235c...5c7

AnonymBruker
Skrevet

Er bare spørre, men det er gjerne noen som eier flere utleieleiligheter og som tjener penger på det, så de vil ikke selge

Anonymkode: ad8f2...ebf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de har leid ut over lengre tid må de betale 50 % skatt av summen på salget. Tviler sterkt på at de vil det. Hvilken by er det i? Mange boliger går for over 1 mill av prisantydning nå, galskap å selge utenfor det åpne markedet. 

Anonymkode: 90c48...620

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis de har leid ut over lengre tid må de betale 50 % skatt av summen på salget. Tviler sterkt på at de vil det. Hvilken by er det i? Mange boliger går for over 1 mill av prisantydning nå, galskap å selge utenfor det åpne markedet. 

Man får også skrive av evt tap, og i mange byer er det tap å selge...

De fleste som kjøpte i feks oljebyen Stavanger i 2013-2015 må selge for mindre enn de kjøpte for. 

Slik er det også der jeg bor. Oslo er ett eget kapittel...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Akkurat nå kan de være vanskelig å få leid ut noen steder, så tidspunktet er ikke så ille. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bergen sentrum

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...