Gå til innhold

Riper i parkett.


sixx

Anbefalte innlegg

Jeg ser det skrives litt om riper i parkett her....da tenker jeg ikke på dype striper som skyldes at tunge ting dras over gulvet uten møbelknotter, men på de mindre stripene....de stripene som gjerne gjør at man mener parketten er av dårlig kvalitet. :)

-Er de stripene kun i lakken...eller ned i parketten?

-Etterbehandlet dere parketten etter at den var lagt?

-Hva bestod eventuelt denne etterbehandlingen av (vannløselig eller oljebasis)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vi la parkett på badet malte vi over med en lekker lys rosa farge. Ble kjempelekkert. Ingen riper å spore, men vi maler over ca. en gang i uka da. Brukte vannmaling vi, sånn hobbymaling fra Panduro. Skitlekkert, det kan anbefales på disse neddriti veggene deres

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...da har vi fått en ekspertuttalelse fra Frysepulver....føler kanskje at den bør suppleres litt. :ler:

Noen andre?

Det jeg egentlig lurer på...er om det er fabrikklakken som er for dårlig....eller om det er vannbasert lakk som er for dårlig...eller en kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det striper i lakken, originalt fra leverandør.

Vi har møbelknotter på alle møbler, bortsett fra kjøleskap, oppvaskmaskin og komfyr (tilogmed på babygymmen, siden vi har en 2-åring som gjerne drar denne bortetter gulvet).

Vi har selvsagt noen skikkelige hakk også, men de er faktisk penere enn de stripene som blir i lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har selvsagt noen skikkelige hakk også, men de er faktisk penere enn de stripene som blir i lakken.
Oki....da har jeg vel bare fått mistanken min bekreftet....den møkkalakken de bruker på fabrikken holder ikke mål. :ler:

Ikke møkkamalinga de bruker på møbler heller....for den saks skyld. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...