Gå til innhold

SUKK.........


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Nå har det gått 6 uker og jeg har fremdeles ikke fått lånet mitt. Jeg vet søknaden er innvilget da jeg sjekket på lånekassens nettside. Det tar bare såååååååå laaaaaaaaang tid før utbetalingsblanketten blir sendt til lærestedet. Hvorfor må det ta så lang tid ? Jeg er blakk, og har lånt til livets opphold. Jeg trenger nye klær, ny mobiltelefon da den gamle synger på sitt siste, må betale regninger som nå har hopet seg opp og må skaffe mer skolemateriell. Skal til legen snart og har linsetilpassingstime til neste fredag.

Åssen skal dette gå ?

Poenget er :

Hvorfor må de vente så lenge på lånekassa før de sender blanketten ?

Jo! De må veeeente og saaaamle opp så de kan sende flest mulig av gangen og sikkert da få en billigere forsending. Det går jo så greit for dem,- å ta det med ro. De har jo sikkert greit med penger.... - eller ?

Det tar vel sikkert en uke eller to til......:(

Vet dette er små "luksusproblemer" som noen av dere vil karakterisere dette som, i forhold til krig, sult og sykdommer. Men man kan ikke sammenlikne alt heller. Håper jeg får meg en jobb og en god økonomi etter endt utdanning. Dette er pyton :o :o

Neon flere i samme situasjon ? Isåfall : jeg føler med dere.....

Skal bli bra å få tilbakebetalt lån og få gjort opp bunka med regninger.

Studentlivet tekker meg ikke mye nå nei,- og skal være på skolebenken i 4 år!!!!

Aaaaargh!

Fortvilet Kattepus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg, føler med deg... Sånn, bedre nå? hehe neida... Lånekassen er treig, det er noe jeg har lært meg etter et par års studier. Et godt tips er å sende inn søknaden veldig veldig TIDLIG, så slipper du å vente. Utrolig mange som venter til studiestart osv. med dette, og da blir det opphopning. Nå vet jeg ikke når du leverte, men antar at det var sent, siden du enda ikke har fått det...

Har en litt positiv opplevelse med lånekassen og jeg, faktisk :) I år så skjedde det en feil, som gjorde at min søknad kun ble behandlet som søknad på stipend, og ikke stipend + lån. Dette oppdaget jeg desverre akkurat like før studiestart, men de klarte faktisk å fikse dette, og sende papirene til skolen, slik at jeg kunne hente både stipend og lån første skoledag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var jo utrolig bra! Trodde jeg ikke om denne instansen...

Mener ikke å klage egentlig, men det har hopet seg så mye opp nå i det siste og føler at jeg låner og setter meg så mye i gjeld + henger etter med regningsbetaling + at sambo har betalt de siste husleiene og internettoppkoblingen og telefonregningen..... Føler liksom at jeg ikke har noe å bidra med økonomisk og det gjør meg gal.

Sendte søknaden inn en uke eller to etter skolestart. Syntes det var risky å sende inn tidligere da jeg ikke var sikker på å komme inn på studiet... Men,- nå har jeg vel lært....(?)

Ringte skolen i dag (har ikke undervisning på fredager) for å høre om lånet var kommet. Det var det ikke. De ventet flere forsendelser denne uka, men det kom bare en liten en ,- i dag. Og jeg kom ikke med denne gangen heller. Det er en mulighet på tirsdag da,- da venter de neste forsendelse. Men siden de har vært så treige denne uken, - så kan det jo likevel ta lengre tid:(

Det er så typisk,- vi planlegger Sverigetur, Oslotur og kvitte meg med "gjeld". Da blir man sånn småhysterisk. Får liksom aldri gjort ting man har tenkt å gjøre.....

Men, men,- jeg holder motet oppe. Pengene kommer vel snart. Det skal bli en gledens dag i allefall :)

God kveld til deg Bompi

:D

Hilsen Kattepus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...