Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe jeg har tenkt på en stund. 

Jeg er veldig glad i mine venner og slektninger. Noen av de er jeg ofte på tur med osv. 

De siste årene har jeg invitert til middager (bare middag alene). Men i andre sammenhenger inviterer jeg til strikking/turgåing/fjellturer/eller andre hobby aktiviteter innendørs som å male, lage julepynt sammen med barna deres (men skaffer også hobby artikler ment for voksne eller spør om de er interessert i å lage noe selv.) Jeg syr, har derfor spurt om noen er interessert i en sykveld.. Da jeg vet noen strikker. Jeg finner ofte på noe nytt. Dette er nære slektninger altså... Som jeg hadde veldig god kontakt med i barndommen. 

Personlig syns jeg det er gøy å lage ting, spesielt sammen med småbarna dems. Jeg syns også det er koselig å bare prate... Men opplever at det kanskje ikke er så mye å prate om alltid, og da er det jo sjekt med en annen aktivitet innimellom.. Ofte så har jeg og mine venner gjort slike aktiviteter. Men mine slektninger og samboer syns det er en unaturlig måte å møte hverandre på, med mindre det er en ting som de selv liker, eller på sin egen måte å gjøre ting på vel og merke. Ofte skal de bare sitte å prate og røyke.  Og de er egentlig lite interessert i å gjøre noe som helst.. Da mener jeg ingenting, ikke tur, ikke dra på fjellet sammen...

Jeg er som sagt ikke så nøye. Men har de siste årene prøvd litt forskjellig, men blir aldri invitert på noe tilbake. Og når de kommer involverer de seg ikke i aktiviteten. Jeg blir sittende alene med barna dems. 

Noen som ville reagert på det? 

Anonymkode: 1c5f3...1c8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle er så glade i hobbygreier, spesielt ikke hvis de ikke driver med det til vanlig. 

Anonymkode: 1d0cb...6c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke alle er så glade i hobbygreier, spesielt ikke hvis de ikke driver med det til vanlig. 

Det har jeg jo helt opplagt forstått

Men som du ser, så er det veldig stor variasjon i hobby det er snakk om. Fjelltur med ski eller bare være sammen/plukke bær.. Det er altså ingenting overhode som er interessant. 

Jeg tenker at man må gi litt og ta litt jeg da.. Men til nå så er det bare jeg som gir😂 Skal jeg begynne å røyke kanskje? Det er det eneste jeg harr nektet å være med på hittils 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det har jeg jo helt opplagt forstått

Men som du ser, så er det veldig stor variasjon i hobby det er snakk om. Fjelltur med ski eller bare være sammen/plukke bær.. Det er altså ingenting overhode som er interessant. 

Jeg tenker at man må gi litt og ta litt jeg da.. Men til nå så er det bare jeg som gir😂 Skal jeg begynne å røyke kanskje? Det er det eneste jeg harr nektet å være med på hittils 😂

Du får høre med de om de interesserer seg for noe da, men hva er galt med å bare prate? Finn deg en turvenninne for de gangene du vil gå tur. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du får høre med de om de interesserer seg for noe da, men hva er galt med å bare prate? Finn deg en turvenninne for de gangene du vil gå tur. 

Det er ikke noe galt ved å prate, jeg skriver at jeg liker det også.. Men jeg tenker det er greit med iallefall litt variasjon. JEG trenger ikke turvenner, det var ikke poenget. 🙂 Jeg spør jo egentlig om disse personene vil både det ene og det andre😳 for meg er det ikke så farlig hva det er, bare det er litt variasjon inn i bildet. 

Jeg føler jeg ikke kan gjøre så mye annerledes. Jeg står hele tiden på vippen til å gi opp. Jeg gjør iallefall mitt beste på å være blid og være med når jeg blir spurt om ting. Jeg tenker at det er det mest hyggelige å gjøre, selv om det kanskje ikke er min favoritting å gjøre.

F. Eks :Å klatre på toppen av fjell er noe samboer elsker. Jeg blir med fordi han blir glad, men det er ikke noe jeg elsker sånn uten videre, jeg aksepterer det og blir med med godt humør. Og så har jeg samtidig med dette lært at det kan være helt ok å bevege på seg, faktisk så går det helt fint og det er en sosial ting å gjøre.  MEN😂😂😂 hvis jeg vil gjøre noe annet, svømme på stranda foreksempel... Nei, da skal han "se på". Jeg får helt fnatt😳

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

(JEG beklager store bokstaver, den ble bare sånn😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke noe galt ved å prate, jeg skriver at jeg liker det også.. Men jeg tenker det er greit med iallefall litt variasjon. JEG trenger ikke turvenner, det var ikke poenget. 🙂 Jeg spør jo egentlig om disse personene vil både det ene og det andre😳 for meg er det ikke så farlig hva det er, bare det er litt variasjon inn i bildet. 

Jeg føler jeg ikke kan gjøre så mye annerledes. Jeg står hele tiden på vippen til å gi opp. Jeg gjør iallefall mitt beste på å være blid og være med når jeg blir spurt om ting. Jeg tenker at det er det mest hyggelige å gjøre, selv om det kanskje ikke er min favoritting å gjøre.

F. Eks :Å klatre på toppen av fjell er noe samboer elsker. Jeg blir med fordi han blir glad, men det er ikke noe jeg elsker sånn uten videre, jeg aksepterer det og blir med med godt humør. Og så har jeg samtidig med dette lært at det kan være helt ok å bevege på seg, faktisk så går det helt fint og det er en sosial ting å gjøre.  MEN😂😂😂 hvis jeg vil gjøre noe annet, svømme på stranda foreksempel... Nei, da skal han "se på". Jeg får helt fnatt😳

Jeg skjønner fortsatt ikke hva de andre gjør galt. Du har behov for variasjon, men det har tydeligvis ikke de. Da må du variere hvilke venner du henger med. Og bare fordi du «ofrer deg» for andres behov så må ikke de skylde deg å være med på noe de ikke vil. Kanskje du heller skal ytre dine behov litt sterkere og gå der du får respons istedenfor å vente på at alle andre som ikke er interessert skal ta hensyn. 

Det her høres ut som klaging fra en selvutslettende person, og det er en situasjon man setter seg selv i. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg skjønner fortsatt ikke hva de andre gjør galt. Du har behov for variasjon, men det har tydeligvis ikke de. Da må du variere hvilke venner du henger med. Og bare fordi du «ofrer deg» for andres behov så må ikke de skylde deg å være med på noe de ikke vil. Kanskje du heller skal ytre dine behov litt sterkere og gå der du får respons istedenfor å vente på at alle andre som ikke er interessert skal ta hensyn. 

Det her høres ut som klaging fra en selvutslettende person, og det er en situasjon man setter seg selv i. 

Egentlig ikke. Jeg mistenker at jeg sitter i denne situasjonen fordi jeg sa i fra til en av dem for noen år tilbake, at det hadde vært hyggelig med initiativ. Og siden jeg sa det til en av dem så gikk jungeltelegrafen 🙂 

Jeg finnes ikke sjenert eller selvutslettende. Jeg er egentlig ganske direkte. Og jeg mener virkelig det jeg sier. Jeg ser på line relasjoner som noe gjensidig. Altså at man skal ta hensyn begge veier. Det virker ganske enveiskjørt syns jeg, hvis det bare er en som skal ta initiativ. 

Jeg tror ikke du har lest alt jeg skrev. Jeg har venner. Det er slekten som ikke vil ha kontakt, jeg syns det er veldig rart, og litt sårende. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på mine relasjoner som noe gjensidig.***

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 18.22):

samboer syns det er en unaturlig måte å møte hverandre på, med mindre det er en ting som de selv liker, eller på sin egen måte å gjøre ting på vel og merke.

AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 20.20):

Å klatre på toppen av fjell er noe samboer elsker. Jeg blir med fordi han blir glad, men det er ikke noe jeg elsker sånn uten videre, jeg aksepterer det og blir med med godt humør. Og så har jeg samtidig med dette lært at det kan være helt ok å bevege på seg, faktisk så går det helt fint og det er en sosial ting å gjøre.  MEN😂😂😂 hvis jeg vil gjøre noe annet, svømme på stranda foreksempel... Nei, da skal han "se på"

Jeg tenker at du kanskje burde begynne med samboeren din. For det virker ikke som om dere to egentlig er venner. Gjør dere ting sammen og har det gøy sammen? Eller er dere sammen mens bare en av dere har det gøy? Har dere egentlig noen felles interesser?
Har dere tilnærmet likt sosialt behov? Har dere tilnærmet likt verdisyn og ønsker for et eventuelt fremtidig familieliv? 

Jeg synes kanskje samboeren din høres litt sær ut, men så er jeg en person som er ganske lik deg og liker hobbyverksted og synes det er en morsom måte å treffe folk på. Hvis jeg treffer folk som bare vil sitte å røyke og slarve pleier jeg å dra frem strikketøyet mitt, har det alltid med i vesken så jeg kan strikke på bussen. Hvis det blir altfor kjedelig er det lov til å ta en lang dopause eller rett og slett dra hjem.

Anonymkode: 2b76a...b84

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...