Gjest PunkCouture Skrevet 2. mars 2021 #1 Skrevet 2. mars 2021 Jeg skjærer tenner og biter hardt sammen om nettene. Har vondt i alle tennene, masseter, hodet og er stiv i kjeven om morgenen. Jeg har mistet flere fyllinger pga. dette, og nå vil jeg prøve biteskinne, men er usikker på hvilke som er bra. Noen som har erfaring?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #2 Skrevet 2. mars 2021 Slenger meg på her...kunne vært jeg som skreiv innlegget. 😄 Har du funnet noe som hjelper mot det å bite tennene sammen, det er det verste for meg, har ødelagt tennene med gnissing så det gjør jeg ikke så mye nå men jeg biter tennene sammen, både når jeg sover og slapper av. Utrolig frustrerende. Anonymkode: 5204a...59c
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #3 Skrevet 2. mars 2021 Dra til tannlegen å få en vurdering. Tannlegen vil ofte anbefale øvelser og eventuelt gnisseskinne. Gnisseskinnen er som oftest festet i overkjeven og er litt oppbygget slik at kjeven får hvilt seg. Den beskytter også tennene. Tannlegen vil ta avtrykk og bestille dette. Som oftest får man støtte av Helfo, slik at man kun betaler egenandel for undersøkelsen og skinnen. Anonymkode: 0bbdb...2e0 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #4 Skrevet 2. mars 2021 Ja. For all del. Ikke kjøp drit fra apoteket. Gå til en tannlege så tar de avstøpning og lager en skikkelig biteskinne til deg. Det koster litt, men det koster å skjære ned alle tennene sine også Anonymkode: 2b5c1...854 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #5 Skrevet 2. mars 2021 Jeg gjør det, fikk laget min hos tannlegen. Jeg kjenner det hjelper mot hodepinen jeg alltid hadde da jeg våknet, og hjelper mot skader på tennene. Anonymkode: 2c491...0f2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #6 Skrevet 2. mars 2021 Jeg gnager tenner om natta, og fikk tilpasset min første bittskinne av tannlegen for noen år siden. Da den var moden for å byttes ut, fant jeg ut at de solgte på apoteket, og siden har jeg kjøpt der. Den jeg bruker heter Ekulf nightguard (koster 350,- eller noe sånt), og den er god nok for meg. Enkel å tilpasse, og gjør jobben. Jeg anbefaler å prøve denne. Anonymkode: 5e57c...bde
Gjest PunkCouture Skrevet 2. mars 2021 #7 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slenger meg på her...kunne vært jeg som skreiv innlegget. 😄 Har du funnet noe som hjelper mot det å bite tennene sammen, det er det verste for meg, har ødelagt tennene med gnissing så det gjør jeg ikke så mye nå men jeg biter tennene sammen, både når jeg sover og slapper av. Utrolig frustrerende. Anonymkode: 5204a...59c Jeg har ingen gode tips, dessverre. I perioder tror jeg at jeg slutter med det, og så kommer det igjen i andre perioder. Tror det kommer av høyt stress/angstnivå og er knyttet til traumer. Det er ikke noe særlig, nei 💛
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #9 Skrevet 2. mars 2021 PunkCouture skrev (5 timer siden): Jeg skjærer tenner og biter hardt sammen om nettene. Har vondt i alle tennene, masseter, hodet og er stiv i kjeven om morgenen. Jeg har mistet flere fyllinger pga. dette, og nå vil jeg prøve biteskinne, men er usikker på hvilke som er bra. Noen som har erfaring? Ja jeg kjøper rimelige på apoteket 😊 fungerer utmerket! Anonymkode: 09aa5...4d0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå