AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #1 Skrevet 2. mars 2021 Jobber jeg kveld og far henter og er alene med henne, så går alt helt fint. Henter jeg og vi er alle hjemme så er det BARE skriking for alt. Absolutt alt. Blir så lei. Hun er 2 år. Hva er grunnen? Anonymkode: b01c4...9fd
Kenelz Skrevet 2. mars 2021 #2 Skrevet 2. mars 2021 Hva er det som blir gjort annerledes når du er hjemme? Kan det vær at barnet føler mer komfortabel med å oppføre seg «dårlig» med deg enn far? 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #3 Skrevet 2. mars 2021 Det er nok fordi du er barnets «trygge base». Barnet mitt er slik og. Den HYLER og er dritt sutrete når jeg henter og er aleine med den etter bhg, den bare sutrer og vil ikke ha middag og er bare vrang. Med engang andre henter/passer hun er hun en «engleunge» som de kaller den for😂 Helsesøster sier det er meg hun er tryggest på og at det er helt normalt. Men veldig slitsomt selvom. Anonymkode: e3cdc...9e2 9
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #4 Skrevet 2. mars 2021 Fordi far gir barnet skjerm? Fant iallefall ut det her at når jeg var på jobb og far var alene med henne, fikk hun nærmest ubegrenset skjermtid. Jeg syntes hun utagerte og protesterte på alt ( noe som jo i grunn ikke er då uvanlig i den alderen.) Far syntes ting gikk ganske smud. Ungen satt jo med Peppa Gris på iPad fra barnehage (inkludert i bilen) til middag og etter middag. Jeg tror ikke jeg overdriver en gang. Da vi satt på foreldresamtale i barnehagen spurte de oss om skjermbruk og vi svarte helt forskjellig🙄 jaja.. mangel på kommunikasjon også der gitt. Anonymkode: c3708...2eb 9
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #5 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er nok fordi du er barnets «trygge base». Barnet mitt er slik og. Den HYLER og er dritt sutrete når jeg henter og er aleine med den etter bhg, den bare sutrer og vil ikke ha middag og er bare vrang. Med engang andre henter/passer hun er hun en «engleunge» som de kaller den for😂 Helsesøster sier det er meg hun er tryggest på og at det er helt normalt. Men veldig slitsomt selvom. Anonymkode: e3cdc...9e2 Sånn er det her også 😣 Anonymkode: 598c8...2ff 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #6 Skrevet 2. mars 2021 Det er deg barnet er tryggest på å leve ut alle følelsene på. Vi har det slik også. Når jeg er alene er det kaos på grunn av alle behov som skal dekkes. Med far er de roligere. Han bruker også mer skjerm og dropper alt husarbeid mens de er hjemme. Anonymkode: 369ce...c40 2
Mango Skrevet 2. mars 2021 #7 Skrevet 2. mars 2021 Er stor forskjell på vår 2 åring og når jeg er hjemme kontra pappaen. Man ser veldig tydelig også at han gjør seg litt ekstra "stusselig" for å få trøst og kos 😅
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #8 Skrevet 2. mars 2021 Samme her, maska faller rett av når når vi har forlatt sfo. Barnet er så sliten at det må ha 30 min. ro når vi kommer hjem. Anonymkode: e6336...225
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #9 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er nok fordi du er barnets «trygge base». Barnet mitt er slik og. Den HYLER og er dritt sutrete når jeg henter og er aleine med den etter bhg, den bare sutrer og vil ikke ha middag og er bare vrang. Med engang andre henter/passer hun er hun en «engleunge» som de kaller den for😂 Helsesøster sier det er meg hun er tryggest på og at det er helt normalt. Men veldig slitsomt selvom. Anonymkode: e3cdc...9e2 "Den"? Er ungen din en ting? Anonymkode: 3a7e6...450 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #10 Skrevet 2. mars 2021 Er det vanlig at barna er mest trygg med mor? Isåfall, hvorfor? Anonymkode: 1e486...51b
Humle Brumle Skrevet 2. mars 2021 #11 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det vanlig at barna er mest trygg med mor? Isåfall, hvorfor? Anonymkode: 1e486...51b Tror det er biologi. Ungen bodde jo bokstavlig talt inni magen til mora i 9 mnd og bokstavlig talt levde av næring som kom ut av kroppen til mora i et helt år. Sånn er glad vi er for likestilling men tror ikke vi på død å liv trenger å nekte at det ofte er slik at mor er den tryggeste basen selv om far kommer på en sterk andreplass. Og jeg snakker om sånn veldig generelt. Jeg vet at noen ikke ammer, noen adopterer osv. Men hvis ungen blir født på gamlemåten og får mat på gamlemåten blir den mest sannsynlig veldig knyttet til mor. 6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #12 Skrevet 2. mars 2021 Sånn er det her også på 11 året, lurer på når det gir seg?? Jeg ELSKER kveldsvaktene mine, mer ro på jobb enn hjemme... men mannen sier det går helt fint hjemme. Han synes også det er fryktelig slitsomt når jeg er hjemme. Så hender han "hiver meg ut" en helg, for å få litt mindre krangling, hyl og grin. Ungene står heller ikke opp 15 ganger når jeg ikke er hjemme. Håper det roer seg når de blir tennåringer, nå er de 8 og 11. Anonymkode: 5a443...7ee
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #13 Skrevet 2. mars 2021 Kanskje barnet er sliten etter barnehagen og trenger mammatid. Kjør rett hjem og sett av noen timer med ro og kos, mens pappa gjør i stand middag, evt handler og annet. Evt at dere alle koser dere sammen og tar middagen senere. Anonymkode: c72bf...7d3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #14 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Den"? Er ungen din en ting? Anonymkode: 3a7e6...450 🤦🏻♀️ Anonymkode: e3cdc...9e2 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #15 Skrevet 2. mars 2021 Prøv «lading». Dvs at når dere kommer hjem, tar du henne på fanget og koser, og gir all oppmerksomheten til henne. Ikke lag mat eller noe. Bare lading. Se hvor lang tid det tar. Anonymkode: 00346...bd6 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #16 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje barnet er sliten etter barnehagen og trenger mammatid. Kjør rett hjem og sett av noen timer med ro og kos, mens pappa gjør i stand middag, evt handler og annet. Evt at dere alle koser dere sammen og tar middagen senere. Anonymkode: c72bf...7d3 🤷 Anonymkode: 88185...bcf
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #17 Skrevet 2. mars 2021 Jeg setter av en time til kos med flaske, gir en yoghurt/brødskive og slapper av. Før jeg starter på middagen. Barnet trenger å lande og kose. Har alltid middag på kvelden og bruker alltid tid med barnet etter barnehagen. Han er sulten og sliten. Da tar han alle følelsene ut på meg ❤️ Rolig og blid ellers til alle andre 🤷♀️ Anonymkode: 950a4...3a9
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #18 Skrevet 2. mars 2021 Kan ikke du sitte med barnet og kose med det og prate med det og ha litt mammatid, så kan pappa ordne middag og rydde? De kveldene du er på jobb kan pappa ha pappatid. Jeg var selv veldig knyttet til mamma og klarte ikke være borte fra henne. Pappa var alltid nr.2, men sånn er det. En venninne av meg var veldig pappadalt, og broren var mammadalt så vi er alle forskjellige. Anonymkode: 73dfc...69a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå