Gå til innhold

Skumleste Åndenes Makt episode?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lunaris
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg vet han er en voksen mann;) jeg kalte han ikke gutt, jeg sa han minnet om en annen skuespiller som da var en gutt. Jeg liker han og synes han er bedre enn noen av de dramatiske de hadde med for noen år siden. Jeg liker at han er rolig og alvorlig. Synes ikke han er arrogant og overlegen, men han virker å stenge ting ute og være i sin egen boble.  Introverte kan tolkes feil. 

Anonymkode: 68915...d55

Da syns vi forskjellig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Fortsetter under...

Smurfii skrev (På 2.3.2021 den 21.14):

Husker en episode fra sesong 1 eller 2(?) hvor det var en «død»person som lå opp i et badekar. Husker jeg syns den episoden var så ekkel! Var vel 10-11 år den gangen, men jeg husker spesielt godt det badekaret fra den episoden..👀

Det badekaret har jeg sett og jeg er glad for at jeg da ikke visste om det som hadde skjedd der 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke på én spesifikk episode, men hater alle som var på loft og kjeller.

Foreldrene mine bygde hus og hele boligfeltet var nytt ut av en stor skog. Foreldrene mine solgte huset etter å ha bodd der o ca 20 år.

Ca 5-6 år senere så var åndenes makt i nettopp dette huset.  De nye eierne som kjøpte av mine foreldre sa det var veldig mye uro i huset. Jeg satt med haka på knærne under hele episoden. Samtidig var det skikkelig ekkelt for ett av rommene de ikke likte være i var mott gamle soverom.

Mine foreldre eller jeg merket ingenting da vi bodde der. Jeg har merket ubehagelige ting 2 andre steder jeg har bodd etter jeg flyttet hjemmefra, så trur på uforklarlige ting.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fra Stortorvets gjestgiveri synes jeg var minneverdig. Der har de fått på film at en stor kurv med bestikk hives ned fra en hylle.

Anonymkode: 7a75f...304

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemmer aldri den episoden hvor det tykke glassbordet sprakk! Men det var Åndenes makt Dk, kanskje før de begynte med opptak i Norge?

Hu-ha, du bare kjente energien som var der, og så hvordan han på skjermen fikk fysiske reaksjoner.

Anonymkode: b717d...fb9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvilken episode eller sesong det var, dessverre, men kanskje noen andre gjør? Den episoden hvor programlederen så og følte noe, og skvatt til. Han ble tydelig preget, tviler egentlig på at han trodde 100% på gjenferd før han begynte i denne jobben.

Anonymkode: 8e828...c26

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svært gammel episode. Husker nesten ingenting, men tror det var ene jenta i familien som hadde rom i kjelleren. Og den kjelleren var stor, mørk og skummel. Hun løp fra rommet, gjennom gangene og opp trappa. Tror det var en husmorsskole eller noe slikt i gamle dager.

Anonymkode: 97996...2a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (På 14.10.2023 den 4.07):

Det badekaret har jeg sett og jeg er glad for at jeg da ikke visste om det som hadde skjedd der 

🥵😳😱

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (1 time siden):

🥵😳😱

Yepp var på dette stedet med noen kamerater da jeg var Ca 20 måtte på toalettet og pisse og viste ikke hvor jeg skulle gå så jeg tenkte i annen etasje må det jo være toalett ? (Logisk)  Sagt så gjort jeg gikk opp trappa og dro opp døra og skrudde på lyset og så badekaret og toalettet deretter sa jeg i svarte dette skal ikke jeg bruke og gikk ned igjen så fant toalett ett annet sted 😀 😳 ei stund etterpå ble det visst på tv og det var der jeg var hadde ikke gått opp der om jeg hadde visst dette

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke Åndenes Makt, men programmet Alt for Norge, hvor norskamerikanere kom til Norge i en gruppe sammen for å lære norsk kultur. Hvor hun mørke fra Åndenes makt hadde en seanse med de som fikk flere av de til å gråte. 

Anonymkode: 9221a...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2023 den 8.07):

Jeg glemmer aldri den episoden hvor det tykke glassbordet sprakk! Men det var Åndenes makt Dk, kanskje før de begynte med opptak i Norge?

Hu-ha, du bare kjente energien som var der, og så hvordan han på skjermen fikk fysiske reaksjoner.

Anonymkode: b717d...fb9

Det var DK ja, og den episoden som gjorde at de startet med serien her i Norge. Han fyren som bodde der hadde tatt med seg en ånd fra pub'n vist nok 👻

Anonymkode: 1e5ee...72c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ute etter skummelt blir hel kanskje åndenes makt i sin helhet litt tamt. For min del må jeg si den episoden i Trøndelag på et kjøpesenter var en av de beste. Der er Andreas medium og jeg synes han formidler så godt!

Anbefaler heller å se Spökjakt på Discovery! DET er skummelt det! 🤩

Anonymkode: 8a97c...912

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (8 timer siden):

Yepp var på dette stedet med noen kamerater da jeg var Ca 20 måtte på toalettet og pisse og viste ikke hvor jeg skulle gå så jeg tenkte i annen etasje må det jo være toalett ? (Logisk)  Sagt så gjort jeg gikk opp trappa og dro opp døra og skrudde på lyset og så badekaret og toalettet deretter sa jeg i svarte dette skal ikke jeg bruke og gikk ned igjen så fant toalett ett annet sted 😀 😳 ei stund etterpå ble det visst på tv og det var der jeg var hadde ikke gått opp der om jeg hadde visst dette

men hva var det som gjorde at du ikke brukte det? Mener å huske fra episoden at det var et skikkelig pompøst og finere bad?😝😅 men ja, bra du fant toalett et annet sted..🙈😳 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (2 minutter siden):

men hva var det som gjorde at du ikke brukte det? Mener å huske fra episoden at det var et skikkelig pompøst og finere bad?😝😅 men ja, bra du fant toalett et annet sted..🙈😳 

Det så ikke mye innbydende ut for å si det slik sjøl om jeg var full så syntest jeg at  det måtte finnes ett finere toalett og usikker på om det var vann i det da jeg lukket døra ganske så fort :) minnes jeg hørte noen kom ble litt redd da jeg skjønte at jeg var på ett sted jeg ikke burde husker ikke så godt da det var mhm må ha vært i 2007-2008 om jeg ikke husker feil :) 😳

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Det så ikke mye innbydende ut for å si det slik sjøl om jeg var full så syntest jeg at  det måtte finnes ett finere toalett og usikker på om det var vann i det da jeg lukket døra ganske så fort :) minnes jeg hørte noen kom ble litt redd da jeg skjønte at jeg var på ett sted jeg ikke burde husker ikke så godt da det var mhm må ha vært i 2007-2008 om jeg ikke husker feil :) 😳

skjønner..🙉 sykeste er jo at de fortsatte å bruke det som bad etter det som skjedde..og at badekaret ble stående..💀🤯😳 æsja! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Smurfii skrev (1 minutt siden):

skjønner..🙉 sykeste er jo at de fortsatte å bruke det som bad etter det som skjedde..og at badekaret ble stående..💀🤯😳 æsja! 

Ja de gjorde mye sprøtt før kanskje det var vanlig jeg vet ikke tror folk var mere hardhudet før enn de er i dag når det gjelder sånt jeg vet ikke onkelen til pappa gikk gjennom skogen i mørket på 1970 tallet han var født i 1906 og døde i 1998 samme med bestefar i dag krever de fleste som skal gå i en mørk skog lommelykt :) i den skogen var det også en tømmerhugger som døde da han falt av haugen med tømmerstokker som lå oppå sleden han ble klyvd i 2 fra skrittet og til hodet oppover liksom ikke på midten :( 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Ja de gjorde mye sprøtt før kanskje det var vanlig jeg vet ikke tror folk var mere hardhudet før enn de er i dag når det gjelder sånt jeg vet ikke onkelen til pappa gikk gjennom skogen i mørket på 1970 tallet han var født i 1906 og døde i 1998 samme med bestefar i dag krever de fleste som skal gå i en mørk skog lommelykt :) i den skogen var det også en tømmerhugger som døde da han falt av haugen med tømmerstokker som lå oppå sleden han ble klyvd i 2 fra skrittet og til hodet oppover liksom ikke på midten :( 😳

åh herregud😱🙇🏻‍♀️ så ufattelig tragisk🥺 og skummelt på samme tid!😰 

Tror folk var mer hardhudet før ja, uten tvil!🙉 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (8 minutter siden):

åh herregud😱🙇🏻‍♀️ så ufattelig tragisk🥺 og skummelt på samme tid!😰 

Tror folk var mer hardhudet før ja, uten tvil!🙉 

Ja dette var på 20-30 tallet onkelen til pappa var rundt 20-30 år på den tiden hesten kom hjem til gards alene med blod under meiene så de gikk manngard og fant han det var ett trist skue fortalte onkelen det er pappa som har fortalt meg dette ja det var veldig trist :( enken hadde noen barn også

ja de var hardhudet verken onkelen eller bestefaren min var redd for noe husker tante kom  hjem til bestefar og fant dem sovende i hver sin stol i mørket og tante begynte og hyle og løp i full fart bort til pappa og bestefar  ringte og spurte hvorfor datteren løpte sin vei (hun trodde de var døde) sånn var det og i det huset hadde oldefar sagt det aldri var stille  

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Ja dette var på 20-30 tallet onkelen til pappa var rundt 20-30 år på den tiden hesten kom hjem til gards alene med blod under meiene så de gikk manngard og fant han det var ett trist skue fortalte onkelen det er pappa som har fortalt meg dette ja det var veldig trist :( enken hadde noen barn også

ja de var hardhudet verken onkelen eller bestefaren min var redd for noe husker tante kom  hjem til bestefar og fant dem sovende i hver sin stol i mørket og tante begynte og hyle og løp i full fart bort til pappa og bestefar  ringte og spurte hvorfor datteren løpte sin vei (hun trodde de var døde) sånn var det og i det huset hadde oldefar sagt det aldri var stille  

Det viser bare hvor ufattelig skjørt livet er🫶🏻🥺 man vet aldri når og hva som kan inntreffe..men dette var bare veldig veldig tragisk🥺😥 

det viser bare hvor hardhudet og tøffe de var av seg før i tiden🙇🏻‍♀️ De fleste hadde vært ute en vinternatt før for å si det sånn🤭🫣 

Unnskyld TS for litt avsporing..🙈 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...