Gå til innhold

Blir det en normal 17.mai 2021?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her i byen er allerede barnetoget avlyst. Mulig det blir lokale feiringer.. 

Vi skal feire på samme måte som ifjor. Sammen med kohortfamilien vår. Utendørs. Vi spiser lunsj, har typiske 17mai leker. Så hjem for å grille. 

Jeg syns 17mai ifjor var tidenes beste 17mai. Jeg er introvert. Hater store folkemengder. Opp tidlig for å kle på hele husstanden bunader. Løpe for å rekke barnetoget. Masse folk, trengsel etc. Vi har liten familie og de bor ikke her, så er kjedelig å være på den lokale plassen der alle kjenner alle. Man føler seg lett utenfor. Ungene har det så klart supermoro med vennene sine. Så deilig å slippe det ett år til 😉

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Sprettballen
Skrevet

Det spørs hva som menes med "normalt", men jeg håper at 17.mai i år i det minste blir nærmere normalen enn i fjor.

For meg var det veldig trist å oppleve de eldre familiemedlemmenes skuffelse over å ikke få sett på barnetoget, og aller verst var det for den med demens, som ikke forsto hvorfor vi ikke "ville" ta henne med til byen for å se på barnetoget, og hvorfor vi ikke "ville" tilbringe dagen sammen med henne.

Selv om det ikke blir arrangert stort barnetog i byen i år heller, har jeg et håp om at det kanskje blir arrangert noe lokalt så hun i det minste kan få høre korpsmusikk, som hun er veldig glad i, og se på glade barn som vifter med flagg, og som leker med hverandre. 
De to små tingene er hennes store glede på denne dagen, og jeg håper virkelig at hun får oppleve det igjen.

Skrevet
Knirke skrev (7 timer siden):

Jeg lurer mer på hvor mange som faktisk kommer til å savne de dumme barnetogene... Jeg hatet det da jeg var barn. Altså virkelig hatet det. Den eneste grunnen til at jeg liker det som voksen er at det er den eneste dagen i året man kan pynte seg og drikke champagne til frokost uten å bli uglesett. Det kommer jeg forøvrig til å gjøre i år også🍾

Vi er mange som savner barnetog. Selv elsket jeg å gå i barnetog da jeg var barn. 

Skrevet
Rocka69 skrev (3 timer siden):

Det spøker veldig for tog i Oslo i følge Keiseren: https://www.dagbladet.no/nyheter/tror-barnetoget-avlyses/73437113

Og det kan være at det skjer det samme i hele Oslo-regionen, og i større byer i resten av landet. Men trolig 17. mai i 2022 blir kanskje mer som 17. mai 1945, da skal jo alle over 18 år være vaksinert, trolig så vil også barn bli vaksinert innen den tid (tar litt lengre tid med uttesting - men tester av flere vaksiner er under test på barn)

Håper det! En ting er ihvertfall sikkert: jeg skal aldri noensinne klage over store folkemengder igjen. Skal bare nyte det for alltid.

• Opprett ny...