Gå til innhold

Blir det en normal 17.mai 2021?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tutte skrev (2 minutter siden):

Så alle konspirasjonsteoretikere tror i så fall at jorda er flat, tror du?

Svaret på det er nei, Jeg har heller aldri sagt det.

Det er ganske tydelig at du gjør deg dummere enn hva du sannsynligvis er, siden jeg tror du er fullstendig klar over det

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å være optimistisk, men jeg tror at det kommer til å ta TID før vi i det hele tatt får noe tilnærmet slik det var. En vanlig 17.mai i år i Oslo vil ødelegge alt. 

Skrevet (endret)

Nei..og godt er det .Både jeg og barna syns det er gørr med opptog og kø alle steder i et crowded sentrum.

En liten markering på skolene/klassevis går vel an.

Ellers var alle i min familie happy med å være hjemme, hoppe på trampolina og grille  i hagen ifjor ;)

Endret av Rogadame
  • Liker 3
Skrevet

Tviler på det, dessverre. 😪

• Liker 1
Gjest Tutte
Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (13 minutter siden):

Svaret på det er nei, Jeg har heller aldri sagt det.

Det er ganske tydelig at du gjør deg dummere enn hva du sannsynligvis er, siden jeg tror du er fullstendig klar over det

Måtte jo bare spørre siden du begynte med avsporinger om flat jord.

Skrevet
hlidskjalf skrev (14 timer siden):

Nei, ikke 2022 heller, eller 2023,2024 osv. Så lenge folk er så føyelige og godtroende kan myndighetene styre på som de vil. 

Agenda 2030, World Economic Forum, Great Reset, eat The bugs live in a pod, osv

Det er jo bare å avskaffe hele opplegget. Si "takk" til han som satte det i gang for over 200 år siden, og "farvel" til tradisjonen. Det er jo bare Norge som gjør det så stort på nasjonaldagen sin. 

Skulle man forresten tro at myndighetene er myndige?

Rogadame skrev (18 minutter siden):

Nei..og godt er det .Både jeg og barna syns det er gørr med opptog og kø alle steder i et crowded sentrum.

En liten markering på skolene/klassevis går vel an.

Ellers var alle i min familie happy med å være hjemme, hoppe på trampolina og grille  i hagen ifjor ;)

Dette^

Sånn har jeg alltid like å ha det. Jeg er enslig, har to små nevøer som er for små til å gå i tog, og trenger bare å ta hensyn til meg selv. Griller med familien om været tillater det, - det er alt. 

• Liker 1
Skrevet

Håper ikke

Skrevet

Det tror jeg ikke. Her blir det iallefall å fyre opp en pølsegryte og "oppleve" 17. mai på skjermen, samt utveksle "hurra" på sms til venner og familie. 

• Liker 1
Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (2 timer siden):

En konspirasjonsteoretiker er aldri i stand til å se at han er en konspirasjonsteoretiker. 

Konspirasjonsteorier og konspirasjonsteoretikere finnes ja. Men i dette tilfellet går jo WEF med flere ut og sier klart og tydelig hva som er agendaen: grønt skifte og great reset. Da er det ikke noen konspirasjonsteori lenger. 

• Liker 2
Skrevet

Håper ikke. 17. mai er den verste dagen i året, så det passer fint med samme feiring som i fjor😇

Skrevet

Det skulle ikke forundre meg om det blir ganske normalt, før det blir ramaskrik og ny nedstengning 18. mai. Det er jo sånn vi pleier og gjøre det. 

• Liker 2
Skrevet

Det var så deilig å slippe den vanlige feiringen i fjor, med dugnadsvakter i skole/ bhg og alt som må rekkes og strykes og stresses. Barna er helt enige, så her håper vi på en rolig variant også i år😅

• Liker 4
Skrevet

Her i byen skal første og andre klasse muligens få gå i tog i skolekretsen sin, og ha arrangement på sine skoler. Vanligvis er det stort barnetog for alle skoler i sentrum, men i år blir det ikke det.

• Liker 2
Skrevet

Håper på en rolig dag, og at komiteene slipper å planlegge mye som det ikke blir noe av. Tror kommunen vil komme med noen retningslinjer for feiring etterhvert. 

Skrevet
Venno skrev (På 2.3.2021 den 16.51):

Hva tror dere, får vi en normal 17. mai i år?

Er innkalt til 17. mai komite på skolen om et par uker.... 

Personlig tror jeg ikke at det er for tidlig, og at det hverken er forsvarlig eller vil være lov å lage til så store arrangement. Har inntrykk av at FAU er veldig innstil på at det skal arrangeres i ett eller annet format uansett... 

Jeg tror ikke vi får en normal 17.mai i 2022 en gang. Ikke at den dagen betyr noe for meg. Greit å slippe maset.

Skrevet

For meg blir det en normal feiring i år mest sannsynlig, det kommer jo helt an på hva man er vant til å gjøre på 17. mai. 

Skrevet
hlidskjalf skrev (På 3.3.2021 den 13.41):

Konspirasjonsteorier og konspirasjonsteoretikere finnes ja. Men i dette tilfellet går jo WEF med flere ut og sier klart og tydelig hva som er agendaen: grønt skifte og great reset. Da er det ikke noen konspirasjonsteori lenger. 

Det virket faktisk som om mange ikke vet hva world economic forum er, selv om det er helt elementær kunnskap på linje med alle de store organisasjoner (who, FN, eu osv). Ser stadig at folk omtaler WEF og agendaen som konspirasjonsteorier 😂

Skrevet (endret)

Jeg lurer mer på hvor mange som faktisk kommer til å savne de dumme barnetogene... Jeg hatet det da jeg var barn. Altså virkelig hatet det. Den eneste grunnen til at jeg liker 17. Mai som voksen er at det er den eneste dagen i året man kan pynte seg og drikke champagne til frokost uten å bli uglesett. Det kommer jeg forøvrig til å gjøre i år også🍾

Endret av Knirke
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Tipper på en større nedstengning etter påske (regjeringen tør nok ikke gå inn med strenge tiltak i påsken). Dette pga smitten øker kraftig etter påske, siden folk gir en lang faen i retningslinjene...

Så går r.tallet ned som gjør at det slippes opp en del rundt 17.mai.... som øker smitten, som igjen gir nye strenge retningslinjer. 

Bare sånn jeg tipper det blir. 

Både vi foreldre og ungene synes 17.mai i fjor var helt fantastisk . Ikke noe stress med å få ungene i toget før fuglene fiser, finne parkering, gå i kø, stå i kø, kald, gnagsår, må tisse...før vi må hjem og kaste i oss litt mat, deretter bære kaker, kaffe, stoler,  bord bort til skolen.... 

I fjor koste vi oss lenge hjemme med frokost og bare var sammen. Gikk ut etterhvert og så på en bilkortesje,..før vi gikk hjem grillet og spiste is.  Ingen savnet NOE. 

Endret av MiniMjau
  • Liker 4
Gjest Rocka69
Skrevet

Det spøker veldig for tog i Oslo i følge Keiseren: https://www.dagbladet.no/nyheter/tror-barnetoget-avlyses/73437113

Og det kan være at det skjer det samme i hele Oslo-regionen, og i større byer i resten av landet. Men trolig 17. mai i 2022 blir kanskje mer som 17. mai 1945, da skal jo alle over 18 år være vaksinert, trolig så vil også barn bli vaksinert innen den tid (tar litt lengre tid med uttesting - men tester av flere vaksiner er under test på barn)

• Opprett ny...