Gå til innhold

Blir det en normal 17.mai 2021?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror dere, får vi en normal 17. mai i år?

Er innkalt til 17. mai komite på skolen om et par uker.... 

Personlig tror jeg ikke at det er for tidlig, og at det hverken er forsvarlig eller vil være lov å lage til så store arrangement. Har inntrykk av at FAU er veldig innstil på at det skal arrangeres i ett eller annet format uansett... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
37 minutter siden, Venno said:

Personlig tror jeg ikke at det er for tidlig, og at det hverken er forsvarlig eller vil være lov å lage til så store arrangement. Har inntrykk av at FAU er veldig innstil på at det skal arrangeres i ett eller annet format uansett... 

Det vil garantert komme nasjonale retningslinjer i god tid før 17. mai. Selv om jeg ikke har noen innsikt i smitte- og vaksinetallene utover det som står i VG kan jeg garantere at det ikke blir rom for en helt normal 17. mai i 2021. 

Selv med den mest optimistiske vaksineringsprognosen har vi ikke fått vaksinert på langt nær 50% av befolkningen før da. Vi må antakelig godt over 60% for å oppnå flokkimmunitet. Først da kan vi tilnærmelsesvis gå tilbake normalsituasjon i dagligdagse situasjoner, langt mindre i ekstraordinære situasjoner som den folkefesten 17. mai vanligvis er.

• Liker 3
Skrevet
Venno skrev (44 minutter siden):

Jeg tenker at det kommer nok litt an på hvor du bor. :) 

Nå bor jeg i Oslo. Regner med at det blir en dag som forbigår i stillhet. :ler: Kanskje korpset tar seg en tur helt alene? Men jeg regner med at barnetoget i sentrum utgår, lokaltoget utgår, lekene på skolen utgår og at gatene er like folketomme som alltid. 

• Liker 6
Skrevet

Det blir nok som i fjor :) 

• Liker 5
Skrevet

Ikke så veldig mye å feire i år heller, så det gjør vel ingenting om akkurat denne dagen ikke blir så normal. 

• Liker 2
Skrevet
murray skrev (2 timer siden):

Det blir nok som i fjor :) 

Det tror jeg også. Å slippe tusenvis av mennesker ut i gatene om to og en halv måned er utopisk.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker en av to ting skjer:

1 - Det vil komme signaler fra regjeringen om at man kan feire med visse begrensninger i forkant. Så, et par dager før, når folk har lagt planer, invitert gjester osv. kommer en "mutasjon" eller en "smitteøkning" og alt blir avlyst i siste liten.

2 - Det vil faktisk bli feiring men med noen restriksjoner. På 18 mai derimot, vil man få beskjed om at landet må stenges helt ned de neste tre månedene på grunn av den enorme smitteækningen feiringern forårsaket, og viser til alle positive tester fra 16 mai som de påla folk å ta før de fikk gå ut i gatene.

Men nei, jeg håper det ikke blir noen offisiell 17. mai-feiring i år. Jeg spyr hvis jeg skal hære på Erna & co hylle grunnloven de har brutt utallige ganger, og det norske folket, som de har tråkket ned i søla et år. Håper dette blir en dag for de som faktisk mener noe med det i stedet.

Nå skal jeg innrømme at jeg aldri har vært noen stor 17. mai-entusiast. Det har vel vært for lett å ta frihet, demokrati og grunnlov for gitt. Men i år skal jeg ta med meg flagget og marsjere gatelangs og feire i ren protest. 

• Liker 10
Skrevet

Er jo bare for barna den dagen så helt greit å slippe;)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei, ikke 2022 heller, eller 2023,2024 osv. Så lenge folk er så føyelige og godtroende kan myndighetene styre på som de vil. 

Agenda 2030, World Economic Forum, Great Reset, eat The bugs live in a pod, osv

Endret av hlidskjalf
  • Liker 8
Skrevet
hlidskjalf skrev (1 time siden):

Nei, ikke 2022 heller, eller 2023,2024 osv. Så lenge folk er så føyelige og godtroende kan myndighetene styre på som de vil. 

Leser om dette, men ingen tror på det. Da er man bare konspirasjonsteoretiker.

• Liker 4
Skrevet
Enda en tulling skrev (2 timer siden):

Jeg tenker en av to ting skjer:

1 - Det vil komme signaler fra regjeringen om at man kan feire med visse begrensninger i forkant. Så, et par dager før, når folk har lagt planer, invitert gjester osv. kommer en "mutasjon" eller en "smitteøkning" og alt blir avlyst i siste liten.

2 - Det vil faktisk bli feiring men med noen restriksjoner. På 18 mai derimot, vil man få beskjed om at landet må stenges helt ned de neste tre månedene på grunn av den enorme smitteækningen feiringern forårsaket, og viser til alle positive tester fra 16 mai som de påla folk å ta før de fikk gå ut i gatene.

Men nei, jeg håper det ikke blir noen offisiell 17. mai-feiring i år. Jeg spyr hvis jeg skal hære på Erna & co hylle grunnloven de har brutt utallige ganger, og det norske folket, som de har tråkket ned i søla et år. Håper dette blir en dag for de som faktisk mener noe med det i stedet.

Nå skal jeg innrømme at jeg aldri har vært noen stor 17. mai-entusiast. Det har vel vært for lett å ta frihet, demokrati og grunnlov for gitt. Men i år skal jeg ta med meg flagget og marsjere gatelangs og feire i ren protest. 

Ironisk, sarkastisk og dessverre nesten sant. Alternativ 3: 17. mai for alle vaksinerte.

Veldig enig i dette med grunnloven. Og det gjelder langt mer enn corona.

• Liker 4
Skrevet
Xstrella skrev (5 minutter siden):

Har du lest boken "The great reset" av bl.a. Klaus Schwab (chairman, World Economic Forum)? Er han sin egen konspirasjonsteoretiker? Han og andre sier det jo rett ut, men på en "positiv" måte slik at få hever øyebrynene. Det er forøvrig ikke sant at ingen tror på det. Stadig fler SER det. Epstein var en konspirasjonsteori, vaksinepass en konspirasjonsteori osv osv. Myndigheter og eliter konspirere hele tiden. Cubakrisen? Les bare de (ikke lenger) klassifiserte dokumentene fra den tid. Når det er sagt står ulike fraksjoner maktelite mot hverandre, og det er ikke gitt hvem som "vinner" eller når frem til slutt.

• Liker 5
Gjest NoDiablo
Skrevet

Veldig tvilsomt. Coronaen har kommet for å bli, tror jeg. Vi må finne måter å unngå det på, vaksine, nyte rutiner, what ever. Håper i hvert fall noe godt kommer ut av vår nye virkelighet.

Skrevet
hlidskjalf skrev (5 timer siden):

Jada og jorda er flat :sarkasme:

• Liker 7
Skrevet
Xstrella skrev (5 timer siden):

Ja for det er ikke som World Economic Forum helt åpenlyst forteller om at vi skal gjennom The Great Reset. Du mener vel også at "det grønne skiftet" er en konspirasjonsteori? 

• Liker 2
Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (1 time siden):

Jada og jorda er flat :sarkasme:

Trenger ikke være en flat earther eller ha tin foil-hatt når politikere og styresmakter selv forteller helt uoppfordret og åpenlyst hva de tenker å gjøre.

• Liker 4
Skrevet
hlidskjalf skrev (6 timer siden):

Trenger ikke være en flat earther eller ha tin foil-hatt når politikere og styresmakter selv forteller helt uoppfordret og åpenlyst hva de tenker å gjøre.

En konspirasjonsteoretiker er aldri i stand til å se at han er en konspirasjonsteoretiker. 

• Liker 7
Gjest Tutte
Skrevet

Har ingen tro på at det blir normalt. Men skulle det bli lettelser så hadde det beste vært at alle holdt seg hjemme og at det blir tomme gater uansett, slik at ingenting kan bli brukt etterpå i form av strengere tiltak og nedstengninger. Det kjente mønsteret vi har sett nå hele veien.

Gjest Tutte
Skrevet
Aragorn ll Elessar skrev (21 minutter siden):

En konspirasjonsteoretiker er aldri i stand til å se at han er en konspirasjonsteoretiker. 

Så alle konspirasjonsteoretikere tror i så fall at jorda er flat, tror du?

• Opprett ny...