Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fy faen. Jeg har INGENTING å si til folk. Ikke engang til venninner. På melding er jeg veldig normal, men når vi møtes så får jeg helt angst. Finner ingenting å snakke om og bryr meg heller ikke spesielt mye om det som blir sagt. Ender alltid med at jeg spør den andre personen om masse om den uten å ha noe å fortelle om meg selv. Jeg har ingenting å si. Er helt blank i hodet. Klarer ikke å tenke klart når jeg er med folk. Føler meg skikkelig rar og merker på en måte at andre også syns det er vanskelig å være med meg (eller kanskje jeg innbiller meg det..). Føler jeg bare gir ut negativ energi og er så seriøs hele tiden. Er så lei av meg selv men klarer ikke endre dette !

Flere introverte som er sånn??

Anonymkode: 16b71...b9f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Introverte er minst like kreative og oppegående som ekstroverte. Vi har mye å prate om.

Så om du er sjenert og kjedelig, får du benytte deg av en annen merkelapp enn «introvert».

Anonymkode: a488e...d97

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Introverte er minst like kreative og oppegående som ekstroverte. Vi har mye å prate om.

Så om du er sjenert og kjedelig, får du benytte deg av en annen merkelapp enn «introvert».

Jøssda, stått opp med feil bein i dag?

Anonymkode: a1de5...021

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du har sikker bare ikke "klikka" med noen ordentlig til nå 😊 Jeg er også introvert, og sliter med det å finne noen jeg kan prate ordentlig med og som jeg føler meg trygg på. Det skjer en gang i blant (meget sjelden) at en slik person dukker opp. Og det er så deilig 😁  Men uansett så har jeg ikke behov for å være rundt andre i tide og utide - koser meg glugg alene. Er bare deilig å vite at det er noen der ute som er som meg!

Anonymkode: d0120...461

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dauer av alle introverte som renner ned tråder som dette, blodig fornærma over at noen som sliter sosialt kaller seg introvert...! Krise altså! Kan ikke dere deale med at det kan være en overlapping mellom å være introvert og problemer knyttet til det? Vær litt raus, liksom

Anonymkode: e38fb...117

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Har kanskje mer å gjøre med sosial angst enn å være introvert. Om folk synes du er merkelig kan det være fordi du spør mye. Jeg har sosial angst, og prater lite. Bortsett fra med gode venninner. Med folk jeg ikke har noe til felles med, er jeg litt som deg, men spør ikke noe særlig. Lar pratinga være til de som liker overfladisk småprat. Jobb kan være et problem, for da blir jeg tvunget til sosialisering. 

Anonymkode: 2c2c2...730

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er veldig kreativ og liker å skrive, holde på med interiør, etc. Jeg prater gjerne om det er et tema jeg er veldig interessert i! Men når man møter venner på cafe og sånn så sitter man ikke å diskuterer ett tema, da er det mange forskjellige ting om hverdagen osv. I tillegg er det mange folk rundt og man klarer ikke å slappe av.

Men det er vel en blanding med sosial angst.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har kanskje mer å gjøre med sosial angst enn å være introvert. Om folk synes du er merkelig kan det være fordi du spør mye. Jeg har sosial angst, og prater lite. Bortsett fra med gode venninner. Med folk jeg ikke har noe til felles med, er jeg litt som deg, men spør ikke noe særlig. Lar pratinga være til de som liker overfladisk småprat. Jobb kan være et problem, for da blir jeg tvunget til sosialisering. 

Anonymkode: 2c2c2...730

Jeg opplevde da jeg jobbet i butikk, at jeg ble stående «utenfor» samtalen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du har sikker bare ikke "klikka" med noen ordentlig til nå 😊 Jeg er også introvert, og sliter med det å finne noen jeg kan prate ordentlig med og som jeg føler meg trygg på. Det skjer en gang i blant (meget sjelden) at en slik person dukker opp. Og det er så deilig 😁  Men uansett så har jeg ikke behov for å være rundt andre i tide og utide - koser meg glugg alene. Er bare deilig å vite at det er noen der ute som er som meg!

Problemet kommer først når man må tilpasse seg normalen. Føler jeg alltid sier nei for at jeg ikke orker å møtes, og på jobb er det vanskelig å passe inn.

Det er forferdelig å ha det sånn..

AnonymBruker
Skrevet

Sånn der er jeg også. Største problemet mitt er at jeg spør om det samme flere ganger har jeg fått høre. Jeg prøver å late som jeg er intr, stiller spm også zoomer jeg ut når de svarer på spm. Så får ikke med meg det som blir sagt. Så "det har du spurt meg om 3 ganger nå...." hører jeg ofte. 

Tør ikke tenke på hva folk sier om meg ,jeg blir nok sett på som hu rare. 

Har gitt opp. 

Anonymkode: c040f...1c2

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet kommer først når man må tilpasse seg normalen. Føler jeg alltid sier nei for at jeg ikke orker å møtes, og på jobb er det vanskelig å passe inn.

Det er forferdelig å ha det sånn..

MÅ man tilpasse seg "normalen" da? Hvorfor ikke bare være litt annerledes og stolt av det? Jeg velger lett bort det å møte andre selv, og hva folk tenker bryr jeg meg ikke lengre om (er godt voksen nå). Slet mer med det å være annerledes da jeg var yngre og mer usikker ☺️ Jeg er som jeg er - og det er sikkert en god grunn til at jeg skal være slik.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan du lett øve på. Mange introverte som takler det sosiale bra. Det finnes en del bøker om kommunikasjon i sosiale settinger, hva med å starte der?

Anonymkode: 2a2e2...61c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette kan du lett øve på. Mange introverte som takler det sosiale bra. Det finnes en del bøker om kommunikasjon i sosiale settinger, hva med å starte der?

Jeg er introvert og har tendenser til å overkompensere med å prate MYE og om nada. Og så er jeg helt utslitt etterpå.

Men med venner jeg kjenner godt er jeg helt normal og til tider utadvendt. 

Anonymkode: 8256f...24b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er introvert og har tendenser til å overkompensere med å prate MYE og om nada. Og så er jeg helt utslitt etterpå.

Men med venner jeg kjenner godt er jeg helt normal og til tider utadvendt. 

Da må jo du jobbe med å lytte, tipset over er ment for TS.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Helt enig. Jeg er introvert. Alltid vært introvert, men om jeg treffer folk jeg kjenner så kan jeg snakke som en foss og har alltid mye å dele. 

Så enig med at TS ikke skal bruke introvert som merkelapp i dette tilfelle. 

Anonymkode: b7749...7b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dauer av alle introverte som renner ned tråder som dette, blodig fornærma over at noen som sliter sosialt kaller seg introvert...! Krise altså! Kan ikke dere deale med at det kan være en overlapping mellom å være introvert og problemer knyttet til det? Vær litt raus, liksom

Anonymkode: e38fb...117

NEI, vi kan ikke være "rause" , fordi plutselig tror alle folk her i verden som mange allerede gjør at alle introverte folk er tause folk som aldri sier et pip i sosiale settinger. 

Anonymkode: b7749...7b5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da må jo du jobbe med å lytte, tipset over er ment for TS.  

Åh, beklager, visste ikke at vi kun skulle gi ts råd og ikke nevne noe om egne erfaringer/utfordringer ved å være introvert. Selv om spørsmålet var om andre introverte følte det samme. Da kan jeg holde kjeft, jeg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Åh, beklager, visste ikke at vi kun skulle gi ts råd og ikke nevne noe om egne erfaringer/utfordringer ved å være introvert. Selv om spørsmålet var om andre introverte følte det samme. Da kan jeg holde kjeft, jeg.

Du svarte på mitt svar og derfor svarte jeg deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du svarte på mitt svar og derfor svarte jeg deg. 

Da beklager jeg så mye. Skal ikke skje igjen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fy faen. Jeg har INGENTING å si til folk. Ikke engang til venninner. På melding er jeg veldig normal, men når vi møtes så får jeg helt angst. Finner ingenting å snakke om og bryr meg heller ikke spesielt mye om det som blir sagt. Ender alltid med at jeg spør den andre personen om masse om den uten å ha noe å fortelle om meg selv. Jeg har ingenting å si. Er helt blank i hodet. Klarer ikke å tenke klart når jeg er med folk. Føler meg skikkelig rar og merker på en måte at andre også syns det er vanskelig å være med meg (eller kanskje jeg innbiller meg det..). Føler jeg bare gir ut negativ energi og er så seriøs hele tiden. Er så lei av meg selv men klarer ikke endre dette !

Flere introverte som er sånn??

Drikk. Bli sånn passe gladbrisen,det løsner tungebåndet. Noen ganger er det bare et hinder du må komme over.

Synes folk nå for tida er så rigide og fastlåste, Da jeg var tjuefem, var jeg stiv og rar med folk jeg ikke kjente, elendig selvtillit i det sosiale, osv. Noen år senere var jeg helt annerledes, pratsom og selvsikker. Man forandrer seg gjennom livet.

Anonymkode: e255d...ca7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...