Gå til innhold

Om du diskuterer noe på nett og vet at du har rett mens motdebattanten mener fast bestemt du tar feil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gir du deg eller ønsker du ha siste ordet når du vet at det motstander tar feil?

Anonymkode: 21f21...9fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer. Sjelden at man får noen til å endre mening uansett, så det spørs hvor mye man skal legge i en diskusjon. 

Anonymkode: 02fc2...5de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er lett. Er bare å legge ut dokumentasjon på at en har rett.

Anonymkode: c5c45...851

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg rapporterer brukeren til moderator. 

Anonymkode: 7ef3e...f09

• Liker 1
Skrevet

Ser ingen grunn til å gi meg. Noen usakligheter slengt imot tåler jeg da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er ikke alltid det hjelper.

Anonymkode: 8f7a7...e84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kunnskapsløse kranglefanter leser ikke denslags uansett, men parerer med en anekdote som beviser at vitenskapen tar feil.

Anonymkode: 320bf...384

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trekker meg ut av diskusjonen.

Det er deres problem om de vil fremstå som ignorante, ikke mitt.

Anonymkode: b404a...f64

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg trekker meg ut av diskusjonen.

Det er deres problem om de vil fremstå som ignorante, ikke mitt.

Anonymkode: b404a...f64

Men at det er du som kan ta feil, den tanken slår deg aldri ?

Anonymkode: 8f7a7...e84

Gjest NoDiablo
Skrevet

Det varierer. Stahet er én ting. Å vite noe sikkert er noe annet, noe i hvert fall jeg er forsiktig med å påstå.
Teoretisk. Hvis man har rett, så har man jo rett uavhengig av hva motstanderen skulle tro og mene. Men så spørs det hvor ofte det skjer da...

Skrevet

Sjelden jeg gidder å diskutere , sier hva jeg mener så kan folk mene hva de vil, er ikke mitt problem å bevise noe for andre. Som regel så er det jo slik at hvis man diskuterer med noen som er veldig bastant så da hjelper det ikke å komme med "dokumentasjon" på at man har rett heller. som oftest så er det jo en spesiell type som tror jorda er flat liksom. Har heller ikke noe behov for å ha siste ordet, men kan selvsagt kverulere om jeg er i humør til det men det er sjelden. 😄 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke alltid dette hjelper. F. eks.: i flere tråder har jeg kommet med vitenskapelig dokumentasjon på at kjønn ikke er binært, og blir ofte møtt av mot-debattanter som lukker ører og øyne 🙈🙉 mens de skriker "det finnes bare to kjønn. det finnes bare to kjønn. det finnes bare to kjønn"

Anonymkode: f38a8...22e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Før så kunne jeg krangle til jeg ble blå. Nå har jeg forstått at det er ingen vinnere i en anonym diskusjon på nett, og jeg taper mye tid og energi på å krangle med noen som ikke vil forstå fakta. Så jeg trekker meg ut, og bruker tiden på mer hyggelige ting

Anonymkode: 2a5ca...765

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som skifter mening på internett. Alle er her for å si sin egen mening. 

Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor vi henger her, vi bare krangler uansett. Fin måte å få ut frustrasjon på?

Anonymkode: 70d4c...292

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge jeg selv veit at jeg har rett, så er dette selvfølgelig det eneste som egentlig betyr noe. 

Men dessverre er det temmelig mange som begynner å sutre og klage, så kaller de folk for IDIOT eller "amøbe" eller andre tullete kommentarer og kallenavn..           

Anonymkode: a6f6c...8f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes idioter overalt, og alle tar feil og man kan forhåpentligvis lære noe nytt hele tiden.

De som ikke er villige til å lytte, være åpne eller bare er bastante og vet best uansett, og ikke klarer å se andre perspektiver eller ta imot ny informasjon er jo mindre intelligente, så det kaster jeg ikke bort tid på. 

«The measure of intelligence is the ability to change.” - Albert Einstein.

jeg jobber selv for å være åpen og ikke ta kjappe lettvinte konklusjoner, og jeg er langt fra den smarteste jeg kjenner, men jeg prøver å tilegne meg kunnskap og innsikt der jeg kan. 

Ny forskning og vitenskap er spennende men sjeldent helt ubestridt og man vet aldri alt, det kan man være helt trygg på.

men selvfølgelig er også det etiske, kunstneriske og filosofiske viktig å utforske og utvikle, også med god hjelp av andres perspektiver enn sitt eget. 

Anonymkode: 9de03...37e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 15.56):

Gir du deg eller ønsker du ha siste ordet når du vet at det motstander tar feil?

Gidder som regel ikke ta meg bryet med å diskutere ytterligere, enten forstår de hva jeg skriver, eller så gjør de ikke det. Jeg er fornøyd med å ha sagt mitt. Misforståelser derimot gir jeg gjerne ett forsøk å rette opp i, men bare ett. Så lar jeg bare tråden ligge.

Anonymkode: b6460...091

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 15.56):

Linker til fakta så er diskusjonen ferdig.

Anonymkode: 72253...a58

AnonymBruker
Skrevet

Av og til kverulerer jeg bare for å gjøre det🤓 når jeg kjeder meg så finner jeg en diskusjon her inne der jeg ser at folk er påståelige og lett å fyre opp - så er det bare å starte💪🏻 Er ikke alltid så nøye om jeg får siste ordet, folk kan bare henge der og være teite🤪 jeg trenger ikke ha rett en gang, jeg bare tar motsatt mening🙌🏻

Anonymkode: a1a15...87e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 16.00):

Da får man gjerne svaret: «Man skal ikke tro på alt man leser på internett.»

Anonymkode: f83ef...88f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...