AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #1 Skrevet 2. mars 2021 Han har vært lekk siden vi hentet han, han er nå 13 mnd gammel og han blir ikke bedre. Det er en stor rase av typen Amerikansk Bulldog. Krystaller i urin samt urinstein er utelukket etter et besøk hos vet idag. Tidlig misstenkte jeg medfødt feil, noe jeg også snakket med oppdretter om, men siden de ikke hadde sett noe av lekkasjen imens valpen enda var hos de, så mente oppdretter dette måtte være noe annet. Han fikk påvist krystaller i urin når han var ca 4 mnd gammel også, ble behandlet for dette, og lekkasjen ble noe bedre, men ikke bra. Idag mente ny dyrlege at han trodde det var en utviklingsfeil, siden hunden hadde hatt dette siden han kom til oss, og at vi ikke fant verken spor av krystaller, stein eller infeksjon i urinen hans. Noen som har erfaring med inkontinens hos så ung hund? Ble den operert? Hva var kostnad? Regner med dette ikke blir dekket av forsikring, da "skaden" har skjedd før vi tegnet forsikring. Har idag IF. Har lest på nett hvor flere har avlivet hund pga dette problemet, men det er fullstendig uaktuelt. Da vasker jeg heller flere ganger om dagen. Men jeg vil jo også helst bli kvitt problemet, så da ønsker jeg å høre om noen har erfaring med dette og evt vil dele litt med meg😊 Anonymkode: 111aa...c00
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #2 Skrevet 2. mars 2021 For å slippe å vaske hele tiden frem til dere finner en løsning så skaff dere et slik; https://www.dyrekassen.no/trixie-magebaand-for-hund?sku=108426&gclid=Cj0KCQiA4feBBhC9ARIsABp_nbXy_2Vtroz3EfkOZEuk0NeEOFg_hH8AZOhuwwtEFDbve8JlhNALPmIaAretEALw_wcB ganske nasty med urin over alt 😛 Anonymkode: 71d09...f79
Pottah Skrevet 2. mars 2021 #3 Skrevet 2. mars 2021 Min hund fikk inkontinens etter kastrering, som visstnok bare rundt 1% av hannhunder får. Han var riktignok ikke så ung som din hund. Da vi mistenkte inkontinens tok vi han med til veterinæren og de tok en full sjekk for å utelukke andre sykdommer. Mener å huske det var urinprøve, blodprøve og ultralyd. Det ble totalt rundt 4000 mener jeg. For oss gikk det på forsikring, men det er jo ikke skrekkelig dyrt. Og nå går han på medisiner, 2ml med Propaline Vet. 50mg/ml, to ganger om dagen. En flaske med medisiner kostet ca 750kr, vi trenger under to sånne flasker i året. Men det kommer nok ann på størrelsen på hund. Vet ikke om det er et alternativ for din hund, men verdt å sjekke opp!
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #4 Skrevet 2. mars 2021 En idè er å kastrere han. Mange blir kvitt problemet da. Han kan uansett ikke brukes i avl med denne defekten. I mellomtida er magebånd med bind i løsningen. Min hund lakk også, fikk resept på medisiner som fikk bukt på problemet Anonymkode: 4e9b2...175
Gjest Smeltemann Skrevet 2. mars 2021 #5 Skrevet 2. mars 2021 Er det pågrunn av at de er avlet feil? Mye skavanker hos dyr kan komme av feil i avl. Er det noe svakhet hos denne rasen?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #6 Skrevet 2. mars 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: For å slippe å vaske hele tiden frem til dere finner en løsning så skaff dere et slik; https://www.dyrekassen.no/trixie-magebaand-for-hund?sku=108426&gclid=Cj0KCQiA4feBBhC9ARIsABp_nbXy_2Vtroz3EfkOZEuk0NeEOFg_hH8AZOhuwwtEFDbve8JlhNALPmIaAretEALw_wcB ganske nasty med urin over alt 😛 Anonymkode: 71d09...f79 Nasty OG slitsomt🙈 ikke bare det, men tenker også på om han blir sår der under når det marineres i piss. Vi prøver å vaske han, men han blir jo liggende i det når vi er på jobb om dagene😖 9 minutter siden, Pottah said: Min hund fikk inkontinens etter kastrering, som visstnok bare rundt 1% av hannhunder får. Han var riktignok ikke så ung som din hund. Da vi mistenkte inkontinens tok vi han med til veterinæren og de tok en full sjekk for å utelukke andre sykdommer. Mener å huske det var urinprøve, blodprøve og ultralyd. Det ble totalt rundt 4000 mener jeg. For oss gikk det på forsikring, men det er jo ikke skrekkelig dyrt. Og nå går han på medisiner, 2ml med Propaline Vet. 50mg/ml, to ganger om dagen. En flaske med medisiner kostet ca 750kr, vi trenger under to sånne flasker i året. Men det kommer nok ann på størrelsen på hund. Vet ikke om det er et alternativ for din hund, men verdt å sjekke opp! Hva var årsaken til inkontinensen? Så utrolig heldig at det kunne behandles med medisiner!😊 jeg håper vi får samme beskjed når vi får sjekket dette ordentlig! 9 minutter siden, AnonymBruker said: En idè er å kastrere han. Mange blir kvitt problemet da. Han kan uansett ikke brukes i avl med denne defekten. I mellomtida er magebånd med bind i løsningen. Min hund lakk også, fikk resept på medisiner som fikk bukt på problemet Anonymkode: 4e9b2...175 Mener å ha lest at kastrering kan føre til inkontinens i noen tilfeller? Men det gjelder kanskje eldre hunder?😊 godt å høre dere fikk bukt med problemet iallefall! 3 minutter siden, Smeltemann said: Er det pågrunn av at de er avlet feil? Mye skavanker hos dyr kan komme av feil i avl. Er det noe svakhet hos denne rasen? Nei, denne oppdretteren er utrolig seriøse, og jeg tror vi bare har vært veldig uheldig😊 Anonymkode: 111aa...c00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå