Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er lurt og ikke?

Anonymkode: 606de...d9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på HVA du ønsker. Jeg introduserte min nyfødte datter etter 1 dag. Dette var fordi hun hadde et helt ekstremt suttebehov og puppene mine nesten falt av. Hun han på puppen fra hun ble født til hun var 4 mnd. Så smokk var helt avgjørende for min del.. (eller puppene...)

Anonymkode: 21c9f...65c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kommer helt an på HVA du ønsker. Jeg introduserte min nyfødte datter etter 1 dag. Dette var fordi hun hadde et helt ekstremt suttebehov og puppene mine nesten falt av. Hun han på puppen fra hun ble født til hun var 4 mnd. Så smokk var helt avgjørende for min del.. (eller puppene...)

Anonymkode: 21c9f...65c

Ønsker at babyen skal kunne roe seg en liten stund hos far mens jeg sover litt😅 Vi er bare på dag 2, men babyen vil helst ligge med knoppen i munnen hele tiden. Som sikkert er bra for å få i gang melka, men jeg får ikke sovet. Våkner som oftest tvert om jeg tar den ut. Men er redd for å skape sugeforvirring. Strever litt med sugetaket.

Anonymkode: 606de...d9e

AnonymBruker
Skrevet

Vi begynte da amming var godt etablert, hun var da ca 2 uker. Er nok lurt å vente om ungen sliter med rett sugetak.

Anonymkode: 54fe9...c5d

• Liker 3
Skrevet

Vi startet ved 3 uker, angrer litt på at vi ikke startet før. Den var livreddende nettopp for at far kunne ha ungen litt på kvelden mens jeg fikk sovet. Men glad for at amming var godt etablert først. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde fra dag 1 og i seks måneder. Han nekta plent, var bare puppen som var godkjent. Lykke til! 😊

Anonymkode: c6906...304

AnonymBruker
Skrevet

Etter en uke eller to tror jeg. Ingen problemer med sugetak eller lignende. Måtte prøve litt ulike typer, men så funket det:) introduserte også flaske tidlig (3 uker).

Anonymkode: d9285...419

AnonymBruker
Skrevet

Etter fem-seks uker her. Slet med ammingen i begynnelsen og ammet en stund med skjold. Kuttet skjoldet etter et par uker og drøyde vel smokkestart et par uker til. Gav smokken til ham litt tilfeldig en gang, og han tok den med én gang. 

Anonymkode: 23f18...5ff

AnonymBruker
Skrevet

Min eldste hadde kolikk fra han var 1 uke gammel, og roet seg bare med puppen i munnen. Jeg hadde åpne sår som blødde, så da ble smokken gull verdt de neste 5 ukene. Han var veldig glad i smokken til han fylte 3 år. 

Nr. 2 fikk smokk på barsel. Høysesong, 4 manns rom med babyer og mødre som gråt om hverandre, masse uro, og fedrene fikk kun komme i visittid fordi det var overfylt. Dessverre hadde hun gulsott, så måtte bli noen dager - ellers hadde jeg reist hjem rett etter fødsel. Da var det topp å ha smokk for å få baby til å roe seg slik at jeg fikk slappet av litt! Hun tok smokken i 4 døgn, så aldri igjen. Og jeg prøvde alt! Må legge til at hun ammet fint i ett år, ingen sugeforvirring selv om jeg presenterte smokk før amming var etablert! 

Anonymkode: ac841...59f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...