reiseglad Skrevet 2. mars 2021 #1 Skrevet 2. mars 2021 Høie sier at vi nå ser starten på tredje bølgen, samtidig går det nå ut melding til planlagte pasienter på Ahus som må vente på behandling fordi C19-pasientene øker i antall. For dette premieres nå Oslos befolkning med flere vaksinedoser. Forstå det den som kan!
NorthernLight Skrevet 2. mars 2021 #3 Skrevet 2. mars 2021 (endret) reiseglad skrev (24 minutter siden): Høie sier at vi nå ser starten på tredje bølgen, samtidig går det nå ut melding til planlagte pasienter på Ahus som må vente på behandling fordi C19-pasientene øker i antall. For dette premieres nå Oslos befolkning med flere vaksinedoser. Forstå det den som kan! Jeg er enig i at de store byene i Norge bør prioriteres. Men det er spesielt at bydelene Stovner, Grorud, Bjerke, Alna blir belønnet med flere doser når de tydelig har vært dårligere på smittevern gjennom mesteparten av pandemien (hvis det er sånn at de bydelene får flere doser enn de andre bydelene i Oslo) Jeg kjøper ikke den forklaringen at det bare er pga jobb og at man bor trangt som er årsaken til at det har vært mest smitte der. Vaksinen burde deles likt i hele Oslo. Endret 2. mars 2021 av NorthernLight
Blekkulfina Skrevet 2. mars 2021 #4 Skrevet 2. mars 2021 reiseglad skrev (16 minutter siden): Høie sier at vi nå ser starten på tredje bølgen, samtidig går det nå ut melding til planlagte pasienter på Ahus som må vente på behandling fordi C19-pasientene øker i antall. For dette premieres nå Oslos befolkning med flere vaksinedoser. Forstå det den som kan! «Premieres»? Du tror ikke det er for å hindre ytterligere press på de sykehusene her i landet som nå begynner å slite med kapasiteten pga den globale pandemien vi befinner oss i? A-hus må nå over i gul beredskap for første gang siden i fjor vår, og vi ønsker vel alle at syke folk også i Oslo-regionen skal kunne få livsviktig behandling for andre ting enn kun covid i størst mulig grad, eller mener du at det ikke er så farlig?! 2
reiseglad Skrevet 2. mars 2021 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2021 Frøkensina skrev (10 minutter siden): Hva er det eksakt du ikke forstår? Jeg vil også ha vaksine! Nå flere på Stovner får, så rykker jeg selvfølgelig lengre bak i køen. Om Oslo-øst folkene er tiltakstrøtte, så må jeg lide for det.
Blekkulfina Skrevet 2. mars 2021 #6 Skrevet 2. mars 2021 reiseglad skrev (3 minutter siden): Jeg vil også ha vaksine! Nå flere på Stovner får, så rykker jeg selvfølgelig lengre bak i køen. Om Oslo-øst folkene er tiltakstrøtte, så må jeg lide for det. Med mindre du er 65+ tviler jeg på at dette får noe særlig konsekvens for din plass i vaksinekøen😊 4
Frøkensina Skrevet 2. mars 2021 #7 Skrevet 2. mars 2021 (endret) Blekkulfina skrev (12 minutter siden): Med mindre du er 65+ tviler jeg på at dette får noe særlig konsekvens for din plass i vaksinekøen😊 Nettopp, det vil jo ikke det. Jeg håper forsåvidt at det ikke får konsekvens for de i 75-84 årsgruppen i Oslo heller da fordi jeg er redd for et familiemedlem med dårlig helse. Men slik jeg forstod det så vil dette ta flere uker til og jeg håper fortsatt på at de skal få vaksinert denne gruppen snart. Men det går vanvittig treigt. Endret 2. mars 2021 av Frøkensina
rosemarin Skrevet 2. mars 2021 #8 Skrevet 2. mars 2021 Frøkensina skrev (6 timer siden): Nettopp, det vil jo ikke det. Jeg håper forsåvidt at det ikke får konsekvens for de i 75-84 årsgruppen i Oslo heller da fordi jeg er redd for et familiemedlem med dårlig helse. Men slik jeg forstod det så vil dette ta flere uker til og jeg håper fortsatt på at de skal få vaksinert denne gruppen snart. Men det går vanvittig treigt. Jeg skjønner ikke hvorfor folk klager på at det går treigt, vi burde i det hele tatt være sjeleglad for at noen i det hele tatt har klart å lage en vaksine som er tilgjengelig for oss under ett år etter at pandemien brøt ut! Det var ikke gitt at det skulle skje, alternativet er at ingen vaksine ble laget eller at vi hadde fått sp masse tilgjengelige doser, og måtte levd med denne pandemien i mange mange år til. Folk verden over har jobba og jobber ræva av seg for å redde oss.
Anbefalte innlegg