Gå til innhold

Glipper og mister ting. Når kontakte lege?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har denne uka innbilt meg at jeg mister og glipper ting, ettersom jeg vannflaska glapp utav hendene. Det er ikke slik at jeg har flasken i armen også glipper den ut av intet, er når jeg skal plukke den opp så er jeg klønete.

Dere som har slitt med at ting mister/glipper. Er det slik at dere har opplegget i hånda også glipper den helt ut av intet?

Anonymkode: 34de0...7ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg egt vil fram til er hvordan skille mellom det å være klumsete og det å miste ting/glippe ting i den fases hvor det kan være neurologisk?

• Liker 1
Skrevet

Dette skjer meg også, hatt det sånn noen måneder nå. Er ikke så bekymret egentlig 

AnonymBruker
Skrevet

Utred for MS

Anonymkode: e6390...4dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Utred for MS

Anonymkode: e6390...4dc

Er det ikke sånn at absolutt alle av oss er klumsete med ting?

Av det jeg har lest så er det først når man holder noe i handa, forså at armene bare svikter og tingen i bakken at varsellampene bør blinke.

AnonymBruker
Skrevet
Hollie skrev (6 minutter siden):

Dette skjer meg også, hatt det sånn noen måneder nå. Er ikke så bekymret egentlig 

Hvordan skjer det hos deg? Du har en ting i hånda også faller den på bakken?

AnonymBruker
Skrevet

Be om MR ...kan være MS

Har du sliten mye? Nummenhet i noen kroppsdeler? Problemer  m syn? Kognitiv svikt? ( hukommelse/ tankene går sent)

Anonymkode: 98702...1d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Be om MR ...kan være MS

Har du sliten mye? Nummenhet i noen kroppsdeler? Problemer  m syn? Kognitiv svikt? ( hukommelse/ tankene går sent)

Vet ikke om det er nummenhet, men hendene/fingrene sovner av om jeg sitter i en bestemt posisjon. Men det skjer vel hos alle?

Ja, har dårlig syn, men det har jeg hatt lenge.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hei, har denne uka innbilt meg at jeg mister og glipper ting, ettersom jeg vannflaska glapp utav hendene. Det er ikke slik at jeg har flasken i armen også glipper den ut av intet, er når jeg skal plukke den opp så er jeg klønete.

Dere som har slitt med at ting mister/glipper. Er det slik at dere har opplegget i hånda også glipper den helt ut av intet?

Jeg skriver ikke dette for å kritisere. 

Men måten du skriver på, henger ikke på greip. Ser du det selv? Eller har det gått litt fort? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Be om MR ...kan være MS

På hvilken bakgrunn skal jeg be om MS? 

Symptomer kan være følesansforstyrrelse, kraftsvekkelse og synsforstyrrelser som skyldes at nervebaner som forsyner øyet, rammes. Det kan gi dobbeltsyn eller tåkesyn. Andre vanlige symptomer er tretthet eller nummenhet og en prikkende hudfølelse. Dersom nervebaner som styrer armer og bein blir forstyrret, vil det medføre kraftsvikt, koordinasjonsproblemer og muskelspasmer med stive muskler.

Av disse her har jeg kanskje bare nummenhet om det at hendene/fingrene sovner av i ny og ne kan telles.

AnonymBruker
Skrevet
Dævendøtte skrev (1 minutt siden):

Jeg skriver ikke dette for å kritisere. 

Men måten du skriver på, henger ikke på greip. Ser du det selv? Eller har det gått litt fort? 

Ja, elendig skrevet, ser det nå. Men vanskelig å forklare.

Jeg mister ikke ting på en måte som tyder på svakhet i armen om du skjønner? Altså jeg har ikke flasken i hånda i flere minutter, også faller den helt pluselig i bakken. Er mer det når jeg skal plukke den opp, så er jeg klønete. Skal sies at dette skjer sjeldent, men alle av og er vel klønete i ny og ne? 

AnonymBruker
Skrevet

For meg, som livslang brillebruker, beskriver du det som skjer når jeg innser at jeg trenger nye briller. Da feilberegner jeg avstander og både mister og dulter borti mer enn vanlig.

Anonymkode: b4b29...b37

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte også på om dette heller har med syn å gjøre. Hvis jeg veksler med å gå med og uten briller (skjeve hornhinner og ny brillebruker), så merker jeg at jeg er mer klønete enn ellers. Senest i forrige uke skulle jeg bare slikke av kniven, og kjørte kniven inn i underleppa. Det går hardt for seg....

Anonymkode: 4d2ca...a7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg, som livslang brillebruker, beskriver du det som skjer når jeg innser at jeg trenger nye briller. Da feilberegner jeg avstander og både mister og dulter borti mer enn vanlig.

Anonymkode: b4b29...b37

Er egentlig sykt uskyldig, skjer sjeldent.

Men er ikke alle av og oss klumsete til tider? Jeg hadde vært mye mer bekymret om ting faller ut av hånda når jeg har tingen i flere minutter og kraften avtar.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte også på om dette heller har med syn å gjøre. Hvis jeg veksler med å gå med og uten briller (skjeve hornhinner og ny brillebruker), så merker jeg at jeg er mer klønete enn ellers. Senest i forrige uke skulle jeg bare slikke av kniven, og kjørte kniven inn i underleppa. Det går hardt for seg....

Hvordan i alle dager klarte du det?? Er ikke så ille hos meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Karpaltunnelsyndrom?

Anonymkode: 4a6e8...436

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, elendig skrevet, ser det nå. Men vanskelig å forklare.

Jeg mister ikke ting på en måte som tyder på svakhet i armen om du skjønner? Altså jeg har ikke flasken i hånda i flere minutter, også faller den helt pluselig i bakken. Er mer det når jeg skal plukke den opp, så er jeg klønete. Skal sies at dette skjer sjeldent, men alle av og er vel klønete i ny og ne? 

Tenkte mer på oppfattelsen din og synet ditt, jeg forstod hva du skrev, men tenkte på om du også stokket om ord og setninger ubevisst. For da hadde det kanskje vært mer enn hendene som glipper.

Hva tenker du om de andre svarene i tråden her, hvordan føler du deg ellers? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i alle dager klarte du det?? Er ikke så ille hos meg. 

Etter at jeg begynte med briller sliter jeg med romfølelse og avstandsbedømming, når jeg veksler mellom bruk og ikke bruk. Den kvelden orket jeg ikke brillene og gikk uten. Det straffet seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Dævendøtte skrev (2 minutter siden):

Tenkte mer på oppfattelsen din og synet ditt, jeg forstod hva du skrev, men tenkte på om du også stokket om ord og setninger ubevisst. For da hadde det kanskje vært mer enn hendene som glipper.

Hva tenker du om de andre svarene i tråden her, hvordan føler du deg ellers? 

Er i god form. Men folk elsker å krisemaksimere, ganske sprøtt at MS dras inn.

Skal sies at jeg har sterk helsenangst, så mulig jeg overdramatiserer det :)

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er i god form. Men folk elsker å krisemaksimere, ganske sprøtt at MS dras inn.

Skal sies at jeg har sterk helsenangst, så mulig jeg overdramatiserer det :)

Hvem er det som krisemaksimerer, når det er du som starter tråd om noe som tydeligvis ikke er et problem i det heletatt?

Anonymkode: 69d87...134

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...