Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mørke hår på armene mine... Og jeg skal gifte meg i en ermeløs kjole til sommeren..

HVA hjelper? Kan jeg bleke de? Evt HVOR gjør jeg det? Frister ikke å vokse det av liksom..

Noen som har tips til en frustrert brud :roll: ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et råd! Barber rett og slett armene! Dette gjør jeg ca en gang i uken...veldig lettvint :P

Skrevet
Jeg har et råd! Barber rett og slett armene! Dette gjør jeg ca en gang i uken...veldig lettvint  :P

Gjør du? Får du ikke "skjeggete" armer da? Har kjempehårete armer selv, men vet ikke om jeg tør å barbere dem... :-?

Epilator funker som bare det.

Det høres sååå vondt ut! :o Har bare prøvd på leggene før og da spratt tårene - aldri mer! Det må jo være enda vondere på armene?

Skrevet

Det går an å bleke dem.

Gå i et parfymeri eller i en hudpleiesalong for å få råd.

Vil ikke anbefale deg å barbere dem av. Da er det tross alt bedre med voks.

Sol hjelper som regel. Huden blir mørkere og hårene lysere

Men hvorfor er det tabu med hårvekst? Det er helt naturlig å ha hår på armene. Synes at det går litt langt når man skal fjerne hårene over hele kroppen jeg.

Legger, under armene og bikinilinjen er liksom greit, men vi har jo hår over alt.

Jeg synes at du skal prøve å bleke dem i så fall jeg. Og kanskje du burde få profesionell hjelp den første gangen ettersom du skal gifte deg. Litt synd om du får andre reaksjoner på huden rett før bryllupet.

Skrevet

Labella, det er ikke behagelig å bruke epilator på armene, men det går helt greit.

Når du først har begynt går det forholdsvis greit med resten. Tårene kan jo sprette litt i noen minutter om det blir bra etterpå, eller? :)

Skrevet

Gå på Parfymeri og kjøp deg ANDREA, dette er gentle creme bleach for anskitet, men jeg tror nok det går greit å bruke den på armene også for en gangs skyld. :blunke:

Skrevet

Gjør du? Får du ikke "skjeggete" armer da? Har kjempehårete armer selv, men vet ikke om jeg tør å barbere dem... :-?

Det går fint. Trodde selv første gang at dette var litt skummelt. Kanskje blir det mer hår..og stivere. Dette avkreftes herved :P Du trenger ikke barbere så ofte som på bena og det blir ikke spesielt stivt det håret som vokser ut igjen. Lykke til :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vokset armene i sommer, og de ble så fine!

Nå har hårene vokst ut igjen, og det ser ikke så pent ut. De er ikke sjeggete, men lengre.

Jeg kommer til å vokse de igjen snart, for jeg jobber i korte t-skjorter, og da skjemmes jeg over de svarte hårene.

Voks er ikke så ille

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med å bruke lange hansker til brudekjolen??? Det brukte jeg, enkelt og greit og veldig fint.

Skrevet

*grøss* Jeg ER så lei hårfjerning. Nekter å begynne på armer også

Ville nok satsa på å få hjelp i en hudpleiesalong jeg også ja.

Når jeg barberer leggene er det bare snakk om timer før de er sandpapir, så til sommeren får jeg vel begynne med voks :-?

Lilly

• 1 måned senere...
Gjest gjestinnen
Skrevet

Hei, du care som skrev om Andrea gentle bleach for ansiktet. Bleker dette hår på overleppen? Er det varig? Noen bivirkninger? hvor mye koster den? Er den å få f.eks på apoteket? Gi meg mer info, vil bleke hår på overleppen. Er det forretsen noen som vet hvilke bivirkninger veet hårfjerningskrem har? Kommer det mer hår av det? og blir håret mørkere? Går det ann å bruke den på overleppen?

Blir kjempeglad for svar! :)

Skrevet
Hei, du care som skrev om Andrea gentle bleach for ansiktet. Bleker dette hår på overleppen? Er det varig? Noen bivirkninger? hvor mye koster den? Er den å få f.eks på apoteket? Gi meg mer info, vil bleke hår på overleppen.  Er det forretsen noen som vet hvilke bivirkninger veet hårfjerningskrem har? Kommer det mer hår av det? og blir håret mørkere? Går det ann å bruke den på overleppen?

Blir kjempeglad for svar!  :)

Hei. Så tilfeldigvis din forspørsel. Når det gjelder Andrea koster den ca 90 -100 kroner og ja, den bleker hårene på oveleppen. Og nei, det er ikke varig. Men pakke går til flerer blekinger, tror ca 20-30 blekninger. HVilke bivirkninger den gir, vet jeg ikke, men det er vel akkurat samme preperat som de bruker i bleking til hår, tror jeg. Du får kjøpt den på parfymeri. Vet ikke om den selges på apotek. :blunke:

P.s har ikke ville brukt veet i anskitet hvis jeg var deg. Jeg brukte en gang på leggene og fy hvor det svei. :cry:

Skrevet

Jeg har begynt å vokse mine armer og synes det fungerer fint. Hårene som kommer ut er myke og det blir faktisk færre og færre av dem. Snakk med en hudpleier, da kan dere sammen finne ut hvilken metode som passer best for deg :)

I og meg at jeg skal bli hudpleier må jeg finne meg i mye rart på skolen for vi skal jo øve på hverandre. Epilator er faktisk ikke så vondt som det sies! Ikke på armene i hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...