Gå til innhold

PP 12... 10 dpo i dag og blenda test.. hvordan holde ut?

Eris

Anbefalte innlegg

Hei, som overskriften sier så går jeg vel snart over i pp 13. Jeg hadde aldri forestilt meg at det skulle ta så lang tid.. Jeg har inget håp igjen... sexlysten er borte - Vi har sex kun rundt eggløsning nå og det er ikke annet enn pliktsex... jeg er trist og lei meg hele tiden.. forstår ikke hvordan jeg skal holde ut lenger. Har regelmessige sykluser, brukt letrozol i 3 mnd for å booste eggløsningen, mannens sædprøve var helt fin... jeg orker ikke mer 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei du kommer til å bli gravid neste PP hvis du ikke allerede er det men det vises ikke på testen enda. Ta en ny test om 2 dager. Viktig å ha sex 2 dager før forventet eggløsning og samme dag som eggløsning denne gangen. Får også opp 2 tallet hele tiden så det kan være baby blir født den 2. i måneden når den tid kommer. Lykke til! 

Mvh

synsk kvinne 30 

Anonymkode: 1a303...b4a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eris skrev (16 minutter siden):

Hei, som overskriften sier så går jeg vel snart over i pp 13. Jeg hadde aldri forestilt meg at det skulle ta så lang tid.. Jeg har inget håp igjen... sexlysten er borte - Vi har sex kun rundt eggløsning nå og det er ikke annet enn pliktsex... jeg er trist og lei meg hele tiden.. forstår ikke hvordan jeg skal holde ut lenger. Har regelmessige sykluser, brukt letrozol i 3 mnd for å booste eggløsningen, mannens sædprøve var helt fin... jeg orker ikke mer 😔

Jeg har ingen svar, men forstår deg. PP14 og 5 dpo i dag. Min tredje runde på medisiner selv om alle tester er normale og jeg har el av meg selv. Alle mine venninner er gravide. Det er det enste jeg omtrent tenker på for tiden. 

Vis vi ikke blir gravide innen de neste 3 syklusene blir det ivf privat i mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (Akkurat nå):

Jeg har ingen svar, men forstår deg. PP14 og 5 dpo i dag. Min tredje runde på medisiner selv om alle tester er normale og jeg har el av meg selv. Alle mine venninner er gravide. Det er det enste jeg omtrent tenker på for tiden. 

Vis vi ikke blir gravide innen de neste 3 syklusene blir det ivf privat i mai.

Takk for forståelse ❤️ Har du fått medisiner av gynekolog eller fastlege? Var det en av de som foreslo ivf eller har dere bestemt dere for det selv? Og hvordan går dere fram nå for å starte ivf? 

jeg skjønner så godt hvordan det er.. her er venninnene gjerne på barn nr 2. (jeg er 34 år)... vanskelig med både spørsmålene om ikke vi snart skal ha og de medlidende blikkene fra de som vet vi ikke får det til... 

håper de sitter for deg denne gangen! 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem! :hug: De to siste gangene jeg har prøvd satt spiren etter 13 og 14 måneder. Ofte må man rett over året som prøver før det går. Er veldig normalt. Men har ALL forståelse for at det er tøft. Jeg holdt på å bli gal. Men med tanke på premien i enden så lønner det seg å ikke gi opp. Og når du har prøvd dette året også har du du rett på å bli henvist til å få litt hjelp. Kanskje det bare er litt medisiner som skal til? Hvis ikke så er det jo såå mange som får drømmen oppfylt via IVF ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eris skrev (1 time siden):

Takk for forståelse ❤️ Har du fått medisiner av gynekolog eller fastlege? Var det en av de som foreslo ivf eller har dere bestemt dere for det selv? Og hvordan går dere fram nå for å starte ivf? 

jeg skjønner så godt hvordan det er.. her er venninnene gjerne på barn nr 2. (jeg er 34 år)... vanskelig med både spørsmålene om ikke vi snart skal ha og de medlidende blikkene fra de som vet vi ikke får det til... 

håper de sitter for deg denne gangen! 😘

Var gyn som sa det kunne optimalisere sjansene. Var til privat utredning i oktober 2020. 

Jeg har spurt hva veien videre er og det er ivf. I oktober sa gyn at 3-4 runder med medisiner pleier å hjelpe, men det har ikke hjulpet for meg. Å vente til etter sommeren blir for lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei du kommer til å bli gravid neste PP hvis du ikke allerede er det men det vises ikke på testen enda. Ta en ny test om 2 dager. Viktig å ha sex 2 dager før forventet eggløsning og samme dag som eggløsning denne gangen. Får også opp 2 tallet hele tiden så det kan være baby blir født den 2. i måneden når den tid kommer. Lykke til! 

Mvh

synsk kvinne 30 

Hvordan kan du si noe sånt når du bare leser her inne? 🙈

Anonymkode: e30d4...552

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 12.52):

Mvh

synsk kvinne 30 

Vel du tok feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så slitsomt... 

Jeg forstår deg så godt, vi brukte "bare" 6mnd men jeg forstår maktesløsheten..

Det som fungerte her var eggløsningstester og samleie hver dag rundt eggløsning. Jeg passet på å ikke fryse (fikk for meg at dette hadde noe å si) så kroppen bruker energien på å lage en spire isteden for å holde kroppen varm? Passet også på å ikke bli overopphetet. Brukte ullundertøy hele tiden! 

Skal sies at jeg prøvde å sove etter samleie og stenge spermen inn (haha), tror aldri jeg lå mer enn 2 timer da. 

Jeg vet man blir desperat så kanskje noe av dette kan hjelpe for å holde opp motivasjonen litt ❤️

Anonymkode: 2c526...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sett hele prøvingen på pause og fokuser på partneren din. Det er ikke bra å la det gå så langt at forholdet ryker. 

Anonymkode: d86cb...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...