Gå til innhold

Gikk på venstreside på vei med ingen fortau - biler blinker og lyser på meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forstår ikke maset om refleks. Poenget med å gå på venstre side av veien er jo at du ser bilene som kommer i mot. Det er jo bare å gå ut til siden når bilene kommer.

AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 13.23):

Jeg har masse reflekser i bilen, fikk av et firma. Er ikke alltid det blir tatt godt i mot for å si det mildt. Hender jeg da har brølte at vedkommende må være så snill å velge en annen bil å dø under enn min. 

Anonymkode: c755a...d3d

Hadde du stoppet meg for å gi meg en refleks, så hadde du fått en skjennepreken du sent hadde glemt. Oppdra barna dine, og drit i andre som ikke er ditt ansvar. Om du ikke ser folk som ikke har refleks, så kjører du for fort ift synet og/eller lysene på bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sirah skrev (På 3.3.2021 den 12.36):

Jeg har fryktelig lite lyst til å bli drapskvinne pga at folk som TS ikke syntes det er kult å gå med refleks....... Er sikten dårlig ser man ikke fotgjengerne før man nesten er oppå dem. Gjerne svinser de med en hund halvveis ute i veien i tillegg. Bruker man ikke refleks bør man holde seg hjemme etter skumringen.

At sikten er dårlig er da vitterlig ikke andre trafikanter sin skyld. Sett ned farten, få deg briller og kjøp bil med bedre lys. Skyld ikke på andre for dine egne begrensninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.3.2021 den 11.44):

Nemlig.

TS. Sjåførene skvetter når du plutselig dukker opp rett foran bilen. Selv om du ser dem så ser de ikke deg før de nesten har kjørt på deg. Ingen ønsker å kjøre på noen men du gjør det jævlig vanskelig ved å være nesten usynlig. 
Bruk refleks! Om ikke annet så for å ikke å skremme vettet av de som kjører bil. 

Anonymkode: 04c02...466

Så fordi du kjører fort, har dårlig syn og for dårlige lys på bilen, så skylder du på gående? Tenk om det er et barn som har forvillet seg ut? Du er sjåføren. Ikke legg ansvaret på gående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta på refleks.

Heller flau enn dau.

Anonymkode: 60bad...aef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 13.28):

Veien er til for bilene. Som gående er du på besøk, og må forholde deg til bilenes ønsker. 

Anonymkode: 20b89...1e6

Vis gjerne til lovhjemmelen for at veien er til for bilene.

Det er nemlig totalt feil det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 18.38):

Skulle vært påbudt med refleks etter vei etter mørkets frembrudd. Og forenklet forelegg til de uten, med samme sats som manglende bilbelte.

Anonymkode: 679c2...3c8

Hvorfor det? Du sitter med alt ansvaret for bilkjøringen din. Kan ikke skylde på andre for at du kjører på dem fordi du er blind eller fattig.

AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 19.12):

Tipper du ikke kjører bil selv, TS?

Jeg hadde litt samme holdning som deg før jeg begynte å kjøre selv. Tenkte «men jeg ser jo bilen godt og viker jo bort fra veien når det kommer en bil - null stress!» og opplevde også blunking og tuting fra biler, til og med at noen stoppet for å rope ut «REFLEKS!!!!» Jeg følte de var hysteriske for jeg hadde jo gooood avstand fra veibanen osv.

Nå som jeg kjører bil selv har jeg innsett hvor sinnsykt lite man faktisk ser når det er mørk ute og folk ikke har på seg refleks, og hvor utrolig ubehagelig dette er for sjåføren. Nå hisser jeg meg selv opp når jeg kjører forbi noen som ikke bruker refleks, og jeg bruker det alltid når jeg er ute og går selv.

Anonymkode: 761d3...7e2

Så du hisser deg opp og blir en livsfarlig sjåfør fordi du holder for høy fart, har for dårlig syn og for dårlige lys på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 3/2/2021 at 12:58 PM, AnonymBruker said:

Dere antar jo det verste her alle sammen!

Ts skriver ingenting om at hun går tur i mørket.

Jeg går tur selv på dagtid langs en vei uten fortau og opplever mye det samme. Folk som kjører er vant til å ha veiene for seg selv, nesten ingen går lenger, og særlig ikke på venstre side med biler som kommer imot en.

Ts gjør ingenting galt. Hun går på riktig sted. Refleks bruker man når det er mørkt. Ikke når det er lyst.

Anonymkode: 8d6f3...2a9

Du er ikke seriøs nå? Ingen går nesten lenger? Hvilke stein bor du under? Uansett hvor jeg kjører går folk på tur, og enda mer nå under pandemien. Og nei bilister blinker ikke med lyset fordi folk går på riktig side av veien.

Anonymkode: 87c4d...4bb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 12.58):

Dere antar jo det verste her alle sammen!

Ts skriver ingenting om at hun går tur i mørket.

Jeg går tur selv på dagtid langs en vei uten fortau og opplever mye det samme. Folk som kjører er vant til å ha veiene for seg selv, nesten ingen går lenger, og særlig ikke på venstre side med biler som kommer imot en.

Ts gjør ingenting galt. Hun går på riktig sted. Refleks bruker man når det er mørkt. Ikke når det er lyst.

Anonymkode: 8d6f3...2a9

TS skriver at det ikke er lys langs veien og da er det underforstått at hun går i mørket. 

Anonymkode: 5a033...a58

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du blir påkjørt,  forutsatt at du kommer unna med noen skrubbsår,  så synes jeg langt mer synd på sjåføren som mister lappen fordi insisterer på å være helt idiotisk og gi blanke i ditt eget liv og andres førerkort. 

Anonymkode: b412a...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvis du blir påkjørt,  forutsatt at du kommer unna med noen skrubbsår,  så synes jeg langt mer synd på sjåføren som mister lappen fordi insisterer på å være helt idiotisk og gi blanke i ditt eget liv og andres førerkort. 

Ikke noe å synes synd på. Det er en del av aktsomhetskravet. Få deg briller, bedre lys på bilen og senk farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden du nekter refleks, så håper jeg du tar kontakt med en advokat, også lager du en attest. Hvor det står at du tar på deg all ansvar om du bli påkjørt. Bilfører vil ikke stå til verken erstatning eller krav om straff om du blir skadet i trafikken. 
Andre skal ikke straffes for din idioti! 

Anonymkode: 502fd...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke skjønner viktigheten av å bruke refleks, kan umulig være bilfører selv...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vigilante8 skrev (2 timer siden):

Forstår ikke maset om refleks. Poenget med å gå på venstre side av veien er jo at du ser bilene som kommer i mot. Det er jo bare å gå ut til siden når bilene kommer.

Hadde du stoppet meg for å gi meg en refleks, så hadde du fått en skjennepreken du sent hadde glemt. Oppdra barna dine, og drit i andre som ikke er ditt ansvar. Om du ikke ser folk som ikke har refleks, så kjører du for fort ift synet og/eller lysene på bilen din.

Joda sikkert greit det helt til karma kommer.  For sent å angre da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vigilante8 skrev (3 timer siden):

Så fordi du kjører fort, har dårlig syn og for dårlige lys på bilen, så skylder du på gående? Tenk om det er et barn som har forvillet seg ut? Du er sjåføren. Ikke legg ansvaret på gående.

Synes du skal få deg jobb i Vegvesenet eller Trygg Trafikk så du kan få skikk på trafikksikkerhetsarbeidet her i landet, for dette kan du tydeligvis mye bedre enn dem som jobber med det i dag.  :ironi:

Anonymkode: 95324...8bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vigilante8 skrev (3 timer siden):

At sikten er dårlig er da vitterlig ikke andre trafikanter sin skyld. Sett ned farten, få deg briller og kjøp bil med bedre lys. Skyld ikke på andre for dine egne begrensninger.

Jeg kjører etter forholdene, har perfekt syn og bil med utmerket belysning. Var det noe mer du lurte på?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Venstre side når man går og høyre side når man sykler? 

Anonymkode: 2ddd1...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (22 timer siden):

De som ikke skjønner viktigheten av å bruke refleks, kan umulig være bilfører selv...

De som ikke skjønner at bilfører har ansvar for syn, fart og lys burde levere inn førerkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo riktig å gå på venstre side når det ikke er fortau.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...