Gå til innhold

Gikk på venstreside på vei med ingen fortau - biler blinker og lyser på meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har gått ved veien i området rundt her, og det er ikke fortau her. Har da gått på venstre side og treffer møtende trafikk. Det er heller ikke lys langs veien.

Hvorfor blinker de?

Bruker ikke refleks, men passer godt på og stopper til og med opp hvis det er slik at det virker som at sjåføren ikke har sett meg.

Men skjønner ikke den blafringen med lysene. Finnes det en forklaring? Lys som går av på, av på, av på, var en trailer med skikkelig blendelys.

Anonymkode: 5acb8...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor blinker de?

Bruker ikke refleks, men passer godt på og stopper til og med opp hvis det er slik at det virker som at sjåføren ikke har sett meg.

Du tuller nå, ikke sant????

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke refleks.

Bare synes det er så flaut, liksom.

I hverdagen gjør jo de fleste et kjempestort poeng ut av hvor flinke de er til å observere, men plutselig når det faktisk blir et poeng å faktisk kunne observere kommer de fleste til kort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke refleks.

I hverdagen gjør jo de fleste et kjempestort poeng ut av hvor flinke de er til å observere, men plutselig når det faktisk blir et poeng å faktisk kunne observere kommer de fleste til kort.

Synes det er flaut å utsette seg selv og sjåfør i fare. 

Du dør ikke av å ha på seg refleks. Du kan eventuelt skaffe reflekslue, jakke med refleks. Mange muligheter.

Anonymkode: dd939...f27

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde jeg møtt deg uten refleks i mørket langs veien, kan du ta deg faen på at også jeg hadde blinka på deg. Liiiiite kult å risikere at noen kjører på deg bare for at det er "flaut" å bruke refleks. Det er ikke flaut. Det redder liv. 

Ta på refleks, så skal du se at folk slutter å blinke på deg også. 

Anonymkode: 1ad2c...5e6

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bruk blinkende led, reflekslue eller noe annet som gjør deg mer synlig. Hvor mange biler er det som har blinket? 

Anonymkode: 32cab...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ikke refleks.

Så du vil dø fremfor å betale 100 kr for en refleksvest?? Og ikke minst ødelegge hele livet for en uskyldig bilist.... 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De blinker jo for å si at du må ha refleks!!

Gode gud ... 

Anonymkode: c755a...d3d

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Håper du har registrert deg som organdonor ts :) 

Anonymkode: 52298...c54

😆

Anonymkode: 32cab...4e6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har ikke refleks.

Wow, du er jo en åpenbar fare for deg selv og andre.

Skal du ut i mørket bruker du refleks. Ellers må du tåle både blinking, tuting og sinte kommentarer, i verste fall blir du påkjørt.

Anonymkode: 5d64b...e2a

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De blinker fordi du ikke bruker refleks. Hvis du ikke vil bli blinket på må du bruke refleks.

Dersom de blender deg er det fordi de bruker fjernlys, noe man skal på mørke veger. Det er ikke farlig å blende fotgjengere, men det er farlig om man bruker for lite lys og ikke ser den andre fotgjengeren. Hvis du unngår å se direkte mot lyset er det ikke like ubehagelig.

Det er selvfølgelig også noen idioter som blender fordi de bruker tåkelys eller andre ulovlige lys. Du er ikke den eneste idioten på vegen.

Anonymkode: fe536...6ae

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst å kjøpe inn masse refleks å bare ha liggende i bilen. Dele ut til de jeg ser ikke bruker når jeg er ute å kjører bil etter det er blitt mørkt.🤦🏽‍♀️ Neste gang har du på deg refleks!! Plutselig går det galt, veldig galt. Vi har ingen å miste! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere antar jo det verste her alle sammen!

Ts skriver ingenting om at hun går tur i mørket.

Jeg går tur selv på dagtid langs en vei uten fortau og opplever mye det samme. Folk som kjører er vant til å ha veiene for seg selv, nesten ingen går lenger, og særlig ikke på venstre side med biler som kommer imot en.

Ts gjør ingenting galt. Hun går på riktig sted. Refleks bruker man når det er mørkt. Ikke når det er lyst.

Anonymkode: 8d6f3...2a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har ikke refleks.

Er det ikke flauere å fortelle at du ble påkjørt fordi du synes det var for flaut med refleks? 

Anonymkode: ec124...03c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man leser stadig om folk som ser på facebook-feed mens man kjører bil. Var nettopp en sak på Dinside om folk som så på film (!) på mobilen mens de kjørte bil. Så ingen garanti for at folk faktisk ser deg når du går langs en vei i mørket. 

Hvordan kan det forresten være flaut å bruke refleks? De er jo bare å putte i lomma på dagtid. Er det flaut med sykkelhjelm og skihjelm også? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts,Du har ikke førerkort tydeligvis, ellers ville du ha visst hvor dårlig du synes uten refleks?

Anonymkode: 0caf9...23a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Smurfii skrev (28 minutter siden):

Jeg har så lyst å kjøpe inn masse refleks å bare ha liggende i bilen. Dele ut til de jeg ser ikke bruker når jeg er ute å kjører bil etter det er blitt mørkt.🤦🏽‍♀️ Neste gang har du på deg refleks!! Plutselig går det galt, veldig galt. Vi har ingen å miste! 

Jeg har masse reflekser i bilen, fikk av et firma. Er ikke alltid det blir tatt godt i mot for å si det mildt. Hender jeg da har brølte at vedkommende må være så snill å velge en annen bil å dø under enn min. 

Anonymkode: c755a...d3d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...