Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen vår på 5 mnd har hele tiden vært nokså gjennomsnittlig. Brukte 50 den første måneden, deretter 56 i ca 2 mnd og har brukt 62 i 2 mnd nå. Nå begynner noe i 62 å bli litt lite så har gått over litt til 68. 

Hvor lenge varer de neste størrelsene for en gjennomsnittlig baby? (68/74/80). Kjedelig å kjøpe mye om det kun varer en måned å to liksom😅

Anonymkode: 3d6ba...222

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fra 80 har størrelsene vart lenge på våre barn. 

Anonymkode: 6c215...02e

• Liker 5
Skrevet

Enig med anonym over. Fra 80/ 86

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss har alt utenom 74 og 80 vart lenge.

Anonymkode: 8690e...1dc

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi brukt 74 i 4 mnd nå, før det varte ting vel 2-3 mnd og ble brukt litt om hverandre. 

Anonymkode: e6cf4...009

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss stoppet det ved 80/86. 86 har hun brukt fra 10 mnd og bruker fortsatt ved 1 1/2. Litt stort i starten noe av det, men.

Anonymkode: 5b9f9...cb2

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Her har vi brukt 74 i 4 mnd nå, før det varte ting vel 2-3 mnd og ble brukt litt om hverandre. 

Kan forresten tipse om stasforbarn.no, der kan du leie klespakker og bare bytte når du trenger ny størrelse. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare å ta en titt på hva klesstørrelsene tilsvarer? 

80 tilsvarer ca 1års alder. Neste størrelse, 86, tilsvarer 18mnd alder. Altså kan du forvente at denne størrelsen varer ca 6mnd. 
Ser du på størrelsene før: 
50 - nyfødt
52 - 0-2mnd
56 - 4 mnd
62 - 6mnd
68 - 8mnd
74- 10mnd

Så ser du at det ikke kan forventes at disse passer så mye lenger enn 2 mnd hver.
Dette KAN variere fra barn til barn. Mine har f.eks. hoppet over 74 mer eller mindre helt. (Passet kanskje i 2 uker.) Mens 62 varte ganske lenge, tror mange plagg ble brukt omtrent fra 1mnd til 4mnd alder. 
Noen plagg er større og mindre i størrelsen enn andre også. (Jeg husker HM som spesielt små.) 

Etter 86, altså fra 92 og oppover, er det ganske vanlig å ha klærne rundt 1 år. (Men igjen kan det være individuelle forskjeller. Begge mine hoppet over en størrelse, men det er jo også en "guttegreie" at de vokser i rykk og napp. 

Anonymkode: a54f6...f4f

• Liker 2
Skrevet

Vil også si fra ca 80/86. Her har vi kunnet bruke 80 i ca 5 mnd nå, hun er 1,5 år. Kan nok bruke det fram til sommeren i allefall. Bruker også 74, 86 og 92. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er vel bare å ta en titt på hva klesstørrelsene tilsvarer? 

80 tilsvarer ca 1års alder. Neste størrelse, 86, tilsvarer 18mnd alder. Altså kan du forvente at denne størrelsen varer ca 6mnd. 
Ser du på størrelsene før: 
50 - nyfødt
52 - 0-2mnd
56 - 4 mnd
62 - 6mnd
68 - 8mnd
74- 10mnd

Så ser du at det ikke kan forventes at disse passer så mye lenger enn 2 mnd hver.
Dette KAN variere fra barn til barn. Mine har f.eks. hoppet over 74 mer eller mindre helt. (Passet kanskje i 2 uker.) Mens 62 varte ganske lenge, tror mange plagg ble brukt omtrent fra 1mnd til 4mnd alder. 
Noen plagg er større og mindre i størrelsen enn andre også. (Jeg husker HM som spesielt små.) 

Etter 86, altså fra 92 og oppover, er det ganske vanlig å ha klærne rundt 1 år. (Men igjen kan det være individuelle forskjeller. Begge mine hoppet over en størrelse, men det er jo også en "guttegreie" at de vokser i rykk og napp. 

Anonymkode: a54f6...f4f

Da jeg jobbet i barneklesbutikk regnet vi

50 - nyfødt

56 - 1 mnd

62 - 3 mnd

68 - 6 mnd

74 - 9 mnd 

80 - 12 mnd. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begge våre jenter har ligget helt på gjennomsnittet på vekstkurvene etter hvert (den ene lå litt under de første månedene), og jeg vil vel også si at størrelsene varte lenger fra str. 80. 

Men jeg syns også størrelsene glir over i hverandre. Den yngste er 13 mnd nå, og jeg har fortsatt ikke pakket bort 74. Hun har brukt 80 også i et par mnd. Det var stort, og måtte brettes opp i armer og bein, men nå begynner det å passe bedre. Den eldste på 2,5 bruker 86, 92, 98 og 100/104 om hverandre (men 86 begynner definitivt å bli for lite nå, mens 104 stort sett er for stort, men enkelte plagg funker). 

Anonymkode: ef6de...979

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra størrelse 80. Dette ble brukt fra 9 mnd alder og frem til 14 mnd. Da over til 86 som jeg også tror vil vare en god stund. Før dette føler jeg man bare raste gjennom størrelsene og har klær i særlig str 62-68 som knapt ble brukt😔 

Anonymkode: 63d47...2c1

• Liker 1
Skrevet (endret)

Str 68: 4-6 mnd
Str 74: 6-9 mnd
Str 80: 9-12 mnd
Str 86: 12-18 mnd

Dette er vel gjennomsnittet :)

Endret av Heartland
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange plagg i str 74 varte i ett år sånn ish, fra ettårsalder til 2-2,5. Str 86 varte også lenge, og de to størrelsene ble brukt litt om hverandre. Deretter hoppet ungen rett forbi str 98/104, og har vært et halvt års tid i str 116, og buksene begynner å krype over anklene nå. Hun fyller seks år til sommeren... Hun har blitt skikkelig lang, enda så liten hun var som baby. Hun er slank og nett ellers, så er ikke snakk om stor størrelse pga annet enn lengde.

Anonymkode: 8df0c...ae4

Skrevet

Brukte 74 i ett år omtrent. Frem til det var det 50 som varte lengste - barnet bikket ikke 4kg før etter 4 mnd ca. 

AnonymBruker
Skrevet

Fra størrelse 80 varte det lenger her. Men 92 ser ut til å vare enda lenger. Muligens første størrelse hvor jeg både må ha vinterklær og sommerklær. Men er så klart noen mnd til sommeren ennå, så vi får se. Men per nå tidlig i mars, så aner jeg ikke om det blir 92 eller 98 til sommeren.

Anonymkode: 248a2...fa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...