AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #1 Skrevet 2. mars 2021 Jeg er særkullsbarn, far har barn med ny samboer. Kan far gjøre meg arveløs hvis f.eks huset står registrert på kun fars samboer? De har kjøpt sammen, alle verdier er felles. Ingen gikk inn i forholdet med mer enn den andre. Men hvis huset står bare på henne, blir jeg som særkullsbarn da helt arveløs? Anonymkode: df9c4...17b
Ulven Skrevet 2. mars 2021 #2 Skrevet 2. mars 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er særkullsbarn, far har barn med ny samboer. Kan far gjøre meg arveløs hvis f.eks huset står registrert på kun fars samboer? De har kjøpt sammen, alle verdier er felles. Ingen gikk inn i forholdet med mer enn den andre. Men hvis huset står bare på henne, blir jeg som særkullsbarn da helt arveløs? Anonymkode: df9c4...17b Ja det er en kjent måte å gjøre barn arveløse på. Min biologiske far har gjort det på samme måten. Men far lever jo utrygt da for samboer hans kan jo da ta med seg hele huset ved et eventuelt brudd, uten at far kan si noe som helst. 12
knulleGuden666 Skrevet 2. mars 2021 #3 Skrevet 2. mars 2021 Ja det er det. Han kan også gjøre deg arveløs kun ved en signering, du har ikke rett på arv om han ikke vil det
Illuminatum Skrevet 2. mars 2021 #4 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er særkullsbarn, far har barn med ny samboer. Kan far gjøre meg arveløs hvis f.eks huset står registrert på kun fars samboer? De har kjøpt sammen, alle verdier er felles. Ingen gikk inn i forholdet med mer enn den andre. Men hvis huset står bare på henne, blir jeg som særkullsbarn da helt arveløs? Anonymkode: df9c4...17b Du blir ikke arveløs, men om din far ikke eier noe er det heller ikke noe å arve. Samme blir det med skilsmisse. Har han ingenting står han på bar bakke 2
Chiubi Skrevet 2. mars 2021 #5 Skrevet 2. mars 2021 Han kan ikke gjøre deg arveløs med mindre du har prøvd å drepe ham, men han kan sørge for at det ikke er noe å arve etter ham. 5
naturelsker Skrevet 2. mars 2021 #6 Skrevet 2. mars 2021 Du burde ta en kaffe alene med faren din og spørre rett ut. Spør hva som skjer hvis kona skulle ha gått bort. Kanskje han ikke har tenkt ut forskjellig scenarioer.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #7 Skrevet 2. mars 2021 Galdhøpiggen skrev (11 minutter siden): Ja det er det. Han kan også gjøre deg arveløs kun ved en signering, du har ikke rett på arv om han ikke vil det Tull. Det er noe som heter pliktdelsarv om det er penger igjen etter han. 15G, ca 1,5mill. Anonymkode: abeb9...442 10
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #8 Skrevet 2. mars 2021 Galdhøpiggen skrev (14 minutter siden): Ja det er det. Han kan også gjøre deg arveløs kun ved en signering, du har ikke rett på arv om han ikke vil det Ikke skriv noe når du ikke har peiling. Les deg opp på pliktdelsarv Anonymkode: a8fb9...cce 12
knulleGuden666 Skrevet 2. mars 2021 #9 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tull. Det er noe som heter pliktdelsarv om det er penger igjen etter han. 15G, ca 1,5mill. Anonymkode: abeb9...442 Nei, ingen har krav på arv, man kan gi pengene og eiendelene til hvem man vil. Hadde jeg fått et barn med ei kvinne jeg kun pulte for sex hadde aldri jeg gitt det barnet min arv. Jeg skulle heller ikke hatt noe med det barnet å gjøre bortsett fra å betale det jævla barnebidraget....
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #10 Skrevet 2. mars 2021 Galdhøpiggen skrev (13 minutter siden): Ja det er det. Han kan også gjøre deg arveløs kun ved en signering, du har ikke rett på arv om han ikke vil det I Norge kan man ikke gjøre egne barn arveløse ved å skrive et dokument som "tar fra dem arven". Man må rett og slett selge eller gi bort eiendelene og pengene sine mens man lever til noen andre, for at det ikke skal bli noe igjen å arve til barna etter at man er død. Er det verdier igjen etter at man er død, arver barna såkalt pliktdelsarv. Den er en tredjedel, om jeg ikke husker feil. Så man kan altså ikke gjøre i Norge som man gjør i amerikanske spillefilmer; skrive et testamente der barna blir gjort arveløse. Anonymkode: a1b04...5a8 10
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #11 Skrevet 2. mars 2021 Galdhøpiggen skrev (1 minutt siden): Nei, ingen har krav på arv, man kan gi pengene og eiendelene til hvem man vil. Hadde jeg fått et barn med ei kvinne jeg kun pulte for sex hadde aldri jeg gitt det barnet min arv. Jeg skulle heller ikke hatt noe med det barnet å gjøre bortsett fra å betale det jævla barnebidraget.... I alle dager Anonymkode: a8fb9...cce 13
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #12 Skrevet 2. mars 2021 Galdhøpiggen skrev (2 minutter siden): Nei, ingen har krav på arv, man kan gi pengene og eiendelene til hvem man vil. Hadde jeg fått et barn med ei kvinne jeg kun pulte for sex hadde aldri jeg gitt det barnet min arv. Jeg skulle heller ikke hatt noe med det barnet å gjøre bortsett fra å betale det jævla barnebidraget.... Du må gi vekk pengene /eiendelene imens du fortsatt lever, ellers gjelder norsk arvelov og pliktdelsarv. Anonymkode: 048e9...293 6
knulleGuden666 Skrevet 2. mars 2021 #13 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I alle dager Anonymkode: a8fb9...cce Hva med i alle dager? Hvorfor skal jeg ville ha noe med et barn jeg ikke ønsker når moren kun var for sex?
knulleGuden666 Skrevet 2. mars 2021 #14 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må gi vekk pengene /eiendelene imens du fortsatt lever, ellers gjelder norsk arvelov og pliktdelsarv. Anonymkode: 048e9...293 Sikker på det? Blitt noe nytt nå med denne sinnsyke regjeringen det da, da forsvinner det til høsten med regjeringsbytte 👍
Chiubi Skrevet 2. mars 2021 #15 Skrevet 2. mars 2021 Galdhøpiggen skrev (1 minutt siden): Hva med i alle dager? Hvorfor skal jeg ville ha noe med et barn jeg ikke ønsker når moren kun var for sex? Hvorfor i all verden bruker du ikke prevensjon når du har tilfeldig sex? 14
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #16 Skrevet 2. mars 2021 Galdhøpiggen skrev (1 minutt siden): Sikker på det? Blitt noe nytt nå med denne sinnsyke regjeringen det da, da forsvinner det til høsten med regjeringsbytte 👍 På lik linje med andre barn, har særkullsbarn rett til å arve en viss andel av avdødes formue, såkalt pliktdelsarv. Hovedregelen er her at avdødes livsarvinger, altså barn eller deres etterkommere, skal arve ⅔ av formuen. I et testament kan dette imidlertid bli begrenset på 1.000.000 kroner per livsarving. codex.no › Familierett og arv › Arv Særkullsbarns rett til arv: Hva sier loven? – Codex Advokat Anonymkode: 048e9...293 1
knulleGuden666 Skrevet 2. mars 2021 #17 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I Norge kan man ikke gjøre egne barn arveløse ved å skrive et dokument som "tar fra dem arven". Man må rett og slett selge eller gi bort eiendelene og pengene sine mens man lever til noen andre, for at det ikke skal bli noe igjen å arve til barna etter at man er død. Er det verdier igjen etter at man er død, arver barna såkalt pliktdelsarv. Den er en tredjedel, om jeg ikke husker feil. Så man kan altså ikke gjøre i Norge som man gjør i amerikanske spillefilmer; skrive et testamente der barna blir gjort arveløse. Anonymkode: a1b04...5a8 Da har denne sinnsyke regjeringen endret det da.. Da vet jeg hva jeg skal gjøre om jeg får et barn jeg ikke ønsker, og det kan fort skje for jeg elsker å ligge rundt. Da skal jeg få en jeg kjenner svært godt til å skrive under på at jeg gir den personen det jeg eier men at jeg skal bruke akkurat det jeg vil frem til jeg er død, etter min død tar vedkommende det som er igjen. Men kun om jeg får en unge jeg ikke vil ha altså
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #18 Skrevet 2. mars 2021 Ulven skrev (25 minutter siden): Ja det er en kjent måte å gjøre barn arveløse på. Min biologiske far har gjort det på samme måten. Men far lever jo utrygt da for samboer hans kan jo da ta med seg hele huset ved et eventuelt brudd, uten at far kan si noe som helst. Hun blir aldri å forlate, om noen skulle dratt sin kos så er det pappa. Han og jeg har et godt forhold, men jeg mistenker at dem har overført huset (som er det dem har av verdi) over på henne. I så tilfelle sitter jeg igjen med null og mitt halvsøsken millionverdier.. Anonymkode: df9c4...17b
knulleGuden666 Skrevet 2. mars 2021 #19 Skrevet 2. mars 2021 Chiubi skrev (3 minutter siden): Hvorfor i all verden bruker du ikke prevensjon når du har tilfeldig sex? Bruker det om kvinnen ønsker det, ellers ikke. Jeg hater rett og slekk kondom og de fleste går på p-piller, men de kan jo bløffe for å få et barn. Dessuten er ikke prevensjon 100% selv ikke med kondom pluss kvinnen går på p-piller kan det skje, men sannsynligheten er jo ekstrem minimal
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #20 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På lik linje med andre barn, har særkullsbarn rett til å arve en viss andel av avdødes formue, såkalt pliktdelsarv. Hovedregelen er her at avdødes livsarvinger, altså barn eller deres etterkommere, skal arve ⅔ av formuen. I et testament kan dette imidlertid bli begrenset på 1.000.000 kroner per livsarving. codex.no › Familierett og arv › Arv Særkullsbarns rett til arv: Hva sier loven? – Codex Advokat Anonymkode: 048e9...293 Men hvis alt av verdier er i huset og huset er overført ny samboer/kone, da arver halvsøsken huset etter mor og jeg sitter igjen med ingenting😳 Anonymkode: df9c4...17b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå