AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #1 Skrevet 2. mars 2021 Hei! Man skal jo selvfølgelig ta kontakt med føden ved lite liv og endret bevegelsesmønster. Dette har jeg aldri tolket til at gjelder når babyen plutselig blir overivrig i magen og har lange danseshow der inne - helt til jeg Googlet det, og fikk opp masse svar her: https://altformamma.no/fra_a_til_aa/U/tag/page/null/root/tag=mye liv Nå blir jeg jo litt stressa 😅 men er dette noe folk blir bekymret av til vanlig? Jeg Googlet egentlig for å finne ut om det kunne være tegn på fødsel, ikke at det kunne være farlig. 🙄🙈 Barnet mitt har vært litt av den typen hvor jeg flere ganger har tenkt at jeg skal ringe fordi han har vært litt vel rolig i magen (også har det tatt seg opp igjen), og har vært inne på én sjekk ila svangerskapet der alt var fint. Morkaken ligger foran, så det kunne påvirke hvor mye jeg kjente av bevegelser. Mens nå i natt styrte han i 3 timer, og fortsetter nå på morgenen. Er dette virkelig et dårlig tegn? Jeg tenkte jo bare "hurra, fest i magen - endelig!" 🙈 Anonymkode: dee27...111
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #2 Skrevet 2. mars 2021 Ikke et issue noen kjenner seg igjen i, altså? 😅 Anonymkode: dee27...111
Mumsa Skrevet 2. mars 2021 #3 Skrevet 2. mars 2021 (endret) Jeg har hatt et par sånne episoder med begge mine. Har luftet det med helsepersonell og ingen har sagt at det er annet enn sunnhetstegn. Men noen skrekkhistorier vil man alltid finne pga Google, dessverre! Men det er jo heller ikke noe verre enn å ringe føden og evt få en ekstra sjekk 😊 Endret 2. mars 2021 av Mumsa
miore Skrevet 2. mars 2021 #4 Skrevet 2. mars 2021 Jeg var akkurat inne på en vekstkontroll. Min junior er ekstremt aktiv i magen, og vi brukte lang tid på vekstkontrollen fordi han sprellet så mye og det var vanskelig å få tatt mål. Legen sa da at mye bevegelse var det beste og tydeligste trivselstegnet av dem alle, så jeg ville i alle fall ikke bekymret meg over mye liv, uansett hva google prøver å skremme en til å tro
KristineS Skrevet 2. mars 2021 #5 Skrevet 2. mars 2021 Jeg hadde en slik kjempeaktiv periode mot slutten av uke 39 før bevegelsene plutselig ble helt annerledes etter et par dager. Fikk komme på sjekk og det var mye liv og alt fint, men den lille hadde turna rundt så mye at han hadde snudd seg fra hodeleie til seteleie to dager før termin 🙈
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #6 Skrevet 2. mars 2021 Mumsa skrev (49 minutter siden): Jeg har hatt et par sånne episoder med begge mine. Har luftet det med helsepersonell og ingen har sagt at det er annet enn sunnhetstegn. Men noen skrekkhistorier vil man alltid finne pga Google, dessverre! Men det er jo heller ikke noe verre enn å ringe føden og evt få en ekstra sjekk 😊 Nei, det er liksom akkurat det samme jeg også alltid har hørt. Bevegelse = trivsel! Så at jordmor Siri svarer enkelte med at det kan være et dårlig tegn, det blir jo.. Ja. 😅 men dette var egentlig det eneste treffet jeg fant, med alle slags ulike søkeord (blir jo nysgjerrig), så jeg tenker det kan ikke være et SÅ stort faresignal når ingen andre skriver om det 🤔 jeg er litt redd for å plage føden unødig, men hvis det klikker igjen inni her så skal jeg vurdere det. 🙈 miore skrev (25 minutter siden): Jeg var akkurat inne på en vekstkontroll. Min junior er ekstremt aktiv i magen, og vi brukte lang tid på vekstkontrollen fordi han sprellet så mye og det var vanskelig å få tatt mål. Legen sa da at mye bevegelse var det beste og tydeligste trivselstegnet av dem alle, så jeg ville i alle fall ikke bekymret meg over mye liv, uansett hva google prøver å skremme en til å tro Så bra!! Nei som nevnt over, så var det kun denne Jordmor Siri som hadde skrevet om det, og det har ALDRI blitt tatt opp på kontroller. Det har heller vært prentet inn at det er lav terskel for å ta kontakt ved lite liv. ☺️ KristineS skrev (15 minutter siden): Jeg hadde en slik kjempeaktiv periode mot slutten av uke 39 før bevegelsene plutselig ble helt annerledes etter et par dager. Fikk komme på sjekk og det var mye liv og alt fint, men den lille hadde turna rundt så mye at han hadde snudd seg fra hodeleie til seteleie to dager før termin 🙈 Oi, akkurat dette skjedde med ei venninne også. Ekstremt mye bevegelser, fikk en sjekk på sykehuset, og der var ungen i setet - rett før termin. Man forventer ikke akkurat dét når jordmor på helsestasjonen sier at hodet er festet 😅 Anonymkode: dee27...111
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 Liten oppdatering: var hos jordmor i dag på kontroll, og mye liv er ALDRI forbundet med noe fare. Så heretter kan man vel ta Jordmor Siri på altformamma.no med en klype salt 🙈 Anonymkode: dee27...111 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Liten oppdatering: var hos jordmor i dag på kontroll, og mye liv er ALDRI forbundet med noe fare. Så heretter kan man vel ta Jordmor Siri på altformamma.no med en klype salt 🙈 Anonymkode: dee27...111 Trur en trygt kan ta henne med en klype salt. Hun har også svart at bakovervendt livmor ofte er forbundet med vanskeligheter med å bli gravid. Noe jeg ikke har funnet hold i andre plasser. Anonymkode: 48cfa...2a5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå