Gå til innhold

9 års bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min skal feire 10 års dagen sin.

Er litt lei av disse bleke pølsene i disse bursdagene. Lurer på å lage pizzahorn på forhånd og ha i fryseren. Hvordan tines/varmes de? De er nokså store..

Hvor mye gele trenger jeg til 15 gutter?

Er det noen tips ellers om hva jeg kan servere utenom det tradisjonelle? (da mener jeg pølser, sjokoladekake, brus, is, gele, godteposer)..

Er det "harry" å servere oppskåret frukt i en 10 års dag i tillegg til alt det andre?

Det blir så mye søtt... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å lage fruktspyd...blir gjerne litt mere spennende å spise for barna ;)

Skrevet

Ja, han synes det er helt greit. (ser forresten jeg har skrevet 9 istedenfor 10 år..)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Da synes jeg du skal gå for det. Men du kan kanskje gjøre som Heidi foreslår. Gjør noe morsomt ut av det.

Skrevet

Fruktspyd var en genial idè! Hva slags pinner bruker jeg til det, og hvilke frukt passer? Er litt grønn på kjøkkenet ... :(

Skrevet
Fruktspyd var en genial idè! Hva slags pinner bruker jeg til det, og hvilke frukt passer? Er litt grønn på kjøkkenet ... :(

Du får køpt pinnene matvare og andre butikker. det er slike trepinner du bruker til griling. bilig! Det er flere som burde tenkt som deg ang mat på slike dager. Bursdager har blitt slik at det er om å gjøre å proppe ungene medmest mulig sukker.

Gjest Gjest_lene_*
Skrevet

går sikkert an å bruke vanlige tre-grillpinner, minispyd.

ananas, mango, melon (i flere varianter), eple, banan (må deles opp og settes på rett før servering), mandarin (båter), druer, pære, aprikos, fersken, nektarin + masse annet

kan være lurt å legge eplebitene i litt sitron vann så de ikke blir brune også.

eller kanskje det går an å ha masse oppskåret frukt i store boller (med vann) så kan guttene spidde akkurat den frukten de vil ha...

Skrevet

Fruktspyd er jo helt genialt da! Skulle ønske vi kunne fått det når vi var i bursdager før, kom jo alltid hjem småkvalm.

Pizzahorn kan du jo tine litt på benken og sett de litt i ovnen før servering så de blir varme. Eller putt de rett i ovnen på litt lavere temperatur.

http://www.frukt.no/fruktfest_default.aspx

Her er noe også. Det er link til oppskrifter under hver enkelt kategori. Så ikke så nøye på det, men kanskje det er noe lurt der også.

Skrevet

Tusen takk for svar!! Fruktfestsidene er jo midt i blinken! :hoppe:

Skrevet

Pokaldrikk og drageblod :ler:

Rett navn gjør frukt attraktivt tydligvis.

http://www.frukt.no/fruktfest_page.aspx?artid=10185

Den også var litt artig og da kan du bruke "ostepinner" eller hva det heter som ofte får i 2 eller fler pk på nille, rema1000, europris osv.

Grillspydene er bare å knekke til. Europris har de også billig, meny også. tror det er 10-20,- for en pakke.

Kan også stikke frukten i et kålhode av noe slag i passende størrelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...