Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Sprettballen
Skrevet

Jeg så en eldre herre som brukte munnbindet som "hårbånd".  Han var så fin atte  :ler:

Ellers må jeg vel bare si at jeg er en av dem som bruker munnbind feil i noen sammenhenger.

For eksempel når jeg må ha på munnbind for å bevege meg i et fellesareal på vei til en leilighet.

Jeg tar på meg munnbindet i bilen, har det på i ca 2-3 minutter når jeg går fra bilen og gjennom det tomme fellesarealet, tar av meg munnbindet når jeg er inne i leiligheten (tar bare i stroppene), og tar på meg samme munnbindet på vei ut igjen.

Eller når jeg er hos legen, og legen ber meg ta av munnbindet for å kunne se ansiktet mitt, da gjør jeg det samme.  Tar av munnbindet bare ved å ta på stroppene, og tar det på igjen når samtalen er over.

Gjest Tutte
Skrevet (endret)
Sylveon skrev (26 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/okonomi/undersokelse-halve-befolkningen-bruker-munnbind-feil/s/12-95-3424095444

:) 

Hva slags tabber ser du rundt omkring?

Den jeg ser flest av er at folk ikke dekker nesen. 

Spesielt å lese denne artikkelen om feil bruk av munnbind, og rett etterpå se videoklippet av den bestemte talen til Høie da Fredrik Solvang stilte spørsmål ang den vitenskapelige dokumentasjonen på effekten av bruk av munnbind i debatten.

Har sett så mye rart ang munnbindbruk. Både nese som ikke er tildekket og munnbind på haka.

Endret av Tutte
Skrevet

Jeg har sett folk ta opp munnbind som har fløyet flere meter med vinden langs bakken, for så å ta det på seg🙈 

• Liker 1
Skrevet

Det verste jeg har sett var min mor som tok av seg det brukte munnbindet og la det i veska fordi hun skulle bruke det senere. Så presterer hun å ta det brukte munnbindet på feil vei! Da ble jeg svett. 

Ser også mange med munnbindet under nesa, noen har det hengende fra øret, tar det av og på og tar seg masse i ansiktet. 

• Liker 2
Skrevet

Jobber på et spisested, og forbausende mange drar ned munnbindet og lener seg mot oss over disken for å si hva de vil ha.

Når de har bestilt, drar de opp munnbindet og er fornøyd med at de følger reglene og tar ansvar. 

Daglig rydder vi også inn brukte munnbind som ligger igjen på tallerknene. Det blir som å legge igjen truseinnlegget sitt synes jeg.

Vi har masse søppelspann stående rundt som  egner seg bedre. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg aner ingen ting om hvorvidt folk bruker munnbind flere ganger. Men jeg merker ofte at det er så langt til nærmeste søppelkasse at jeg ender med å putte brukte munnbind i lomma og bære dem med meg hjem. (Liker det ikke, men har ikke så mye valg.) Prøver å passe på å ha med meg pose å putte dem i før de går i lomma.

Det jeg observerer "over alt" er at overraskende mange ikke har munnbindet over nesa. Det er også helt vanlig å trekke det ned på haka når de går ut fra et sted, for så å trekke det opp når de skal inn et annet sted. (Eller at de gjør det samme når de er "langt unna folk" innendørs.) 

Synes de aller fleste er flinke til å bruke munnbind, altså. Ser ut som flertallet gjør det ganske rett. 
Men det er nok et større problem at det er vanskelig å finne et sted å gjøre av dem når de er brukt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kom på flere: 

- Bøyer ikke bøylen over nesen. Dette står på pakken folkens. LES!!
- Dekker ikke haken. Aner ikke hvordan det er mulig, men folk får det til. :klaske:
- Tar på munnbindet feil vei. Blå skal ut, hvit skal inn. :ler: Tar ikke hintet når man vandrer rundt ute blant maaaasse mennesker som har blå ut. 
- Tror at dersom man drar skjerfet foran ansiktet når man passerer noen så er det akkurat det samme. 😂

Men det verste er kanskje søppelbøttene ved t-banen. Folk presterer å kaste dem på bakker, på gresset, har observert noen liggende innenfor døren på Narvesen i perioder. Og i søppelbøtten så er det 1-2 stykker. Altså vi har tre søppelbøtter stående i øyeblikkelig nærhet ved t-banen. HVOR VANSKELIG KAN DET VÆRE? :sukk:

• Liker 5
Skrevet
Blålilla skrev (5 timer siden):

Jobber på et spisested, og forbausende mange drar ned munnbindet og lener seg mot oss over disken for å si hva de vil ha.

Når de har bestilt, drar de opp munnbindet og er fornøyd med at de følger reglene og tar ansvar. 

Daglig rydder vi også inn brukte munnbind som ligger igjen på tallerknene. Det blir som å legge igjen truseinnlegget sitt synes jeg.

Nå kjente jeg at jeg ufrivillig begynte å mimre når jeg jobbet på spistested. 

Ryddet inn snus, både løs og pose, tyggis og virkelig fascinerende mye tyggis i perioder, brukt sminke, søppel som f.eks ungen har åpnet 15 pakker med pokemonkort og da kastet alt på gulvet. :sukk:90 % er VERDENS FINESTE kunder, men noen er bare så ekle. I tillegg så hadde vi flere planter i lokalet som jeg pleide å gå rundt med hansker å tømme hver kveld. Jeg aner ikke hvorfor folk tror at planter liker snus og tyggis :( 

• Liker 4
Skrevet
Sylveon skrev (6 timer siden):

https://www.nettavisen.no/okonomi/undersokelse-halve-befolkningen-bruker-munnbind-feil/s/12-95-3424095444

at folk ikke dekker nesen

har det på feil vei

har ikke klemt imm den bøylen over nesa,og/eller ikke har dratt det godt nok ned under haken

at de driver og tar det av, putter det i lomma,tar det på igjen når det da er blitt skittent.

driver og kladder og tar på det

Skrevet
Blålilla skrev (5 timer siden):

jeg var på et spisested der servitøren dro ned munnbindet for å informere om noe med menyen, for så å dra det opp igjen.

Gjest Paramount
Skrevet

Burde det vært bøter for feil bruk av munnbind? Det kan gi økt sysselsetting av kontrollører, og fine inntekter til staten.  BNP vil øke, og den totale velstanden vil tilsynelatende øke målt etter BNP pr innbygger. Og landet vil dermed bli enda bedre å bo i, målt etter den offisielle statistikken. 

Skrevet
Sylveon skrev (12 timer siden):

Den største tabben jeg ser er at 99% underkaster seg og tar på seg aniktsmasken. 

Selv avstår jeg fra å bruke det og heldigvis ser jeg en og annen fornuftig person i mengden. 

• Liker 1
Gjest NoDiablo
Skrevet

Det verste jeg ser, er politiske korrekte som tror at det har sååå mye å si og som dertil finner ting å ta andre på vedrørende munnbind. Munnbind er noe søl. Hadde forbauset meg mindre om det var mer helseskadelig enn virksomt.
MEN jeg synes det likevel er bra vi har et symbol på at det er en pandemi pågående. Munnbind får forhåpentlig folk til å skjerpe seg. Da er det ikke så viktig at det er nytteløst og ineffektivt. Det viktigste er at vi står samlet i å ønske gjøre noe med dette.

Skrevet

Menn dårligere
Ifølge statistikken er det spesielt menn som sliter med å følge reglene. De er generelt dårligere enn kvinner både på bruk av munnbind og hygienen rundt det.

Er egentlig ikke så veldig overrasket over akkurat det

• Liker 4
Skrevet (endret)
Aragorn ll Elessar skrev (3 timer siden):

Menn dårligere
Ifølge statistikken er det spesielt menn som sliter med å følge reglene. De er generelt dårligere enn kvinner både på bruk av munnbind og hygienen rundt det.

Er egentlig ikke så veldig overrasket over akkurat det

Ikke overraskende nei. Kvinner har alltid opp gjennom historien føyet seg mye lettere enn menn. De er mer tilbøyelige til å tro på religioner og overtro, underkaster seg lettere totalitære regimer osv.

Og det har selvfølgelig en evolusjonær forklaring. Å passe inn i fellesskapet er helt avgjørende for deres overlevelse.

Endret av hlidskjalf
Skrevet

😡😡

Gjest Sprettballen
Skrevet
Paramount skrev (16 timer siden):

Burde det vært bøter for feil bruk av munnbind?

Jeg tror ikke du er helt alvorlig med dette, men jeg svarer likevel.

Jeg tror de aller fleste, inkludert meg selv, gjør så godt vi kan, og det bør ikke straffes med bøter. 

Vi tar noen vurderinger av og til som kanskje ikke er helt etter boka (som meg, når jeg velger å bruke samme munnbind to ganger i spesifikke situasjoner), og vi snubler kanskje litt her og der i reglene fordi vi er impulsive, tankeløse eller ikke vet bedre, men alt i alt synes jeg det virker som om de aller fleste gjør sitt beste.

Skrevet

Skal ærlig innrømme at jeg er en av de som bruker det feil. Rett og slett fordi jeg ikke gidder å bruke hundre munnbind i løpet av en dag. Men jeg vet veldig godt hvordan jeg skal bruke det, og skal jeg ha det på over en lengre periode så gjør jeg det selvfølgelig riktig

Gjest _Crocs_
Skrevet
hlidskjalf skrev (11 timer siden):

Den største tabben jeg ser er at 99% underkaster seg og tar på seg aniktsmasken. 

Selv avstår jeg fra å bruke det og heldigvis ser jeg en og annen fornuftig person i mengden. 

Underkaster seg viruset? 🤔

• Opprett ny...