AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #1 Skrevet 2. mars 2021 Hvor i huset oppbevarer dere lysestaker, lysfat og blomstervaser som ikke er i bruk akkurat nå? Blir jo noen blomstervaser for å ha til ulike buketter. Bare en tulipanvase tar jo mye plass. Og jeg elsker levende lys, så det blir jo endel staker, fat, lysplanker etc. Har dere dette i ett bestemt rom, og i tilfelle hvilket? Har egentlig sånt i et skap i seksjon i stua, men nå er det fullt. Så da havner det litt her og der, og det liker jeg ikke. Vil ikke kaste/pakke bort noe heller. Samme med sengetøy, gardiner etc. Bruker dere et av skapene på et soverom til dette, eller ligger sengetøy i skap på hvert enkelt soverom? Tror jeg må lage meg et bedre system 🙂 Anonymkode: 74958...63e
Thildamor Skrevet 2. mars 2021 #2 Skrevet 2. mars 2021 Vaser og lysestaker har jeg i et skap i stua. Sengetøy og gardiner har jeg i et skap på gjesterommet. 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #3 Skrevet 2. mars 2021 Stearinlys og telys i kjøkkenskuff og lysholdere/vaser i et kjøkkenskap (stor hylle i høyskap). Gardiner/duker/putetrekk i et skap på vaskerommet og sengetøy i skapet ved siden av. Anonymkode: 7d834...c0c 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #4 Skrevet 2. mars 2021 Jeg har tegne huset selv, så tegnet inn et lagerrom hvor sånt oppbevares. Har ingen oppbevaringsmøbler i stua for eksempel. Men jeg har bodd i mindre leiligheter og sånt før, og da brukte jeg skap og skuffer til oppbevaring av slike ting. Alt handler jo om å se an hvilke muligheter du har der DU bor🙂 Se et par episoder av Synnøve Rydder Opp - hun kommer med mange gode tips🙂 Anonymkode: cae11...8aa 1
Tinuwiel Skrevet 2. mars 2021 #5 Skrevet 2. mars 2021 vaser og lysestaker sammen med juleservice i et vitrineskap i gangen ved gjesterommene i 2.etg, en del av huset vi ikke bruker i hverdagen. sengetøy til vår seng ligger i skyvedørsgarderoben på soverommet vårt. gardiner, sengetøy og håndklær som vi har for mye av har vi i en slags sjenk/skap på gjesterommet. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #6 Skrevet 2. mars 2021 TS her. Tror jeg fant løsningen 🙂. Har to undersksap i seksjon fulle av brettspill fra da ungene bodde hjemme. De trenger ikke å ligge der, men kan flyttes ned i underetg. som er lite i bruk. Vil helst ha ting som er mye i bruk lett tilgjengelig i den etg de skal brukes i 🙂 Anonymkode: 74958...63e 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #7 Skrevet 4. mars 2021 Hadde lysestaker, sengetøy osv i et eget skap helt til jeg innså at det opptok altfor mye plass og heller ikke ble brukt noe særlig etter favorittene. Så da havna alt på Finn, og nå har jeg kun de få som er på sine faste plasser i stue og ellers i fast bruk. Jeg elsker slikt interiør, men med tiden innsett at jeg ikke trenger alt dette, og jeg bruker uansett kun favorittene så. Men var forvirrende og tungt i valgprosessen fordi jeg ikke helt klarte å gi slipp. Når jeg endelig ga slipp har jeg ikke angret ett sekund på at jeg kvittet meg med det. 1 liten/medium vase til alle tulipaner og andretyper snittblomster, ett fat til kubbelys, ingen telysholdere (skaper bare ekstra søppel) og ellers har jeg ulike duftlys som ikke tennes på, men som brukes som romduft og pynt i forskjellige rom. Anonymkode: fdbe7...c69 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #8 Skrevet 4. mars 2021 Alt jeg har av lysestaker står fremme, bortsett fra et par jeg kun bruker til jul. Ser ingen vits i å ha masse jeg ikke bruker eneste jeg har ekstra er selve stearinlysene, de er i en skuff i stua. Har 4-5 vaser, de er i boden. Når jeg først får blomster (bursdag) kommer det gjerne noen buketter, så er greit å ha noen, men kunne hatt færre. Anonymkode: 188d3...741 3
Gjest Smeltemann Skrevet 4. mars 2021 #9 Skrevet 4. mars 2021 Lys,lysestaker,vaser og duker har jeg i lintøyskapet.
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. mars 2021 #10 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 8.46): Hvor i huset oppbevarer dere lysestaker, lysfat og blomstervaser som ikke er i bruk akkurat nå? Blir jo noen blomstervaser for å ha til ulike buketter. Bare en tulipanvase tar jo mye plass. Og jeg elsker levende lys, så det blir jo endel staker, fat, lysplanker etc. Har dere dette i ett bestemt rom, og i tilfelle hvilket? Har egentlig sånt i et skap i seksjon i stua, men nå er det fullt. Så da havner det litt her og der, og det liker jeg ikke. Vil ikke kaste/pakke bort noe heller. Samme med sengetøy, gardiner etc. Bruker dere et av skapene på et soverom til dette, eller ligger sengetøy i skap på hvert enkelt soverom? Tror jeg må lage meg et bedre system 🙂 Anonymkode: 74958...63e Har en lysestake, ett lysfat og to blomstervaser, de står alltid framme, siden jeg alltid bruker de. Sengetøy har jeg i garderobeskapet i hallen, der har jeg ti meter med garderobeskap, tror jeg var den siste som fikk leveranse fra Garderobemannen før de slo seg konk. Gudskjelov, ellers hadde det vært 80 000 kr rett ut av vinduet. Stakkars alle de som ikke fikk varene sine. Gardiner har jeg heller ikke. Alt jeg ikke har brukt det siste året, blir gitt bort, solgt eller kastet.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #11 Skrevet 4. mars 2021 Noen av vasene/krukkene/pottene er i vitrineskapet og noen i boden. Sengetøy o.l ligger i en kommode på gjesterommet og noe i skyvedørsgarderoben på barnet sitt rom. Gardiner har jeg også i innvandring bod Anonymkode: 2e8e4...2eb
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #12 Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen av vasene/krukkene/pottene er i vitrineskapet og noen i boden. Sengetøy o.l ligger i en kommode på gjesterommet og noe i skyvedørsgarderoben på barnet sitt rom. Gardiner har jeg også i innvandring bod Anonymkode: 2e8e4...2eb Oisann, innvendig* 🙈 Anonymkode: 2e8e4...2eb 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #13 Skrevet 5. mars 2021 Vaser og kakefat - i front av kjøkkenøy Lysestaker og lys - i skap på vaskerom Større kakefat, serveringsfat og annet som er lite i bruk - på hylle i bod (her oppbevares mye som ellers ville tatt plass på kjøkken, som får-i-kål gryte, kakebokser, kaffetrakter som kun brukes når vi har mange gjester, raclette, større innkjøp av feks hermetikk...) Sengetøy og handklær - i skyvedørsgarderobe på gjesterom, holder slikt på et minimum. Anonymkode: 5fe10...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #14 Skrevet 5. mars 2021 Sengetøy i et skap på hovedsoverom med. Gardiner i et kott . Lys og duker i en stor kiste i stua, ( denne fungerer også som bord i denne delen av stua.) Vaser, lysestaker etc. som ikke er i bruk, i et rom i kjelleren der vi oppbevarer "alt mulig." Anonymkode: 28e94...348 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #15 Skrevet 5. mars 2021 Huff...har skråtak på soverom, og stor skyvedørsgarderobe foran. Men bak der er de et langt tomrom, og der havner desverre pynteting, vaser, duker og gardiner i poser og esker. Et salig rot, med krimskrams, julepynt og kasser med garn! Takk for tips, nå skal det tømmes og ryddes der bak. Så vidt vi kommer oss inn der nå. Sengetøy har vi i en lang sjenk i en gang. Men vi prøver å ikke ha for mange. Par-tre skift til hver seng. Anonymkode: 88429...01d 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #16 Skrevet 5. mars 2021 Vaser og lysestaker står i det ene vitrineskapet i stua, eller som pynt rundt i huset. Ekstra lys i en skuff, duker i en annen. Håndklær ligger på hyller på badene, og sengetøy i skapet på et av gjesterommene. De eneste ekstra gardinene jeg har er julegardiner til kjøkkenet, og de ligger sammen med juleduker og annen julepynt på loftet. Anonymkode: 25814...9c3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #17 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Huff...har skråtak på soverom, og stor skyvedørsgarderobe foran. Men bak der er de et langt tomrom, og der havner desverre pynteting, vaser, duker og gardiner i poser og esker. Et salig rot, med krimskrams, julepynt og kasser med garn! Takk for tips, nå skal det tømmes og ryddes der bak. Så vidt vi kommer oss inn der nå. Sengetøy har vi i en lang sjenk i en gang. Men vi prøver å ikke ha for mange. Par-tre skift til hver seng. Anonymkode: 88429...01d Vi har bare et skift til hver seng. Om man skulle bli syk og trenge to skift på en natt tar vi bare av settene til gjesterommet. Anonymkode: 5fe10...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #18 Skrevet 5. mars 2021 jeg har brukt noen år på minimalisme og Marie Kondo, så jeg har kvittet meg med mye, og anskaffet litt nytt, for at alt jeg har skal være favoritter. Jeg har to aaltovaser i forskjellig farge, og to Holmegaard Cocoon vaser i hver sin farge og størrelse. Disse står alltid framme, uansett om det er blomster i dem eller ei. Samme med lysestakene - jeg har tre "stasjoner" med lysestaker. Det eneste som ikke står fremme er en gruppe med tre julelysestaker. Sengetøy - hvert familiemedlem har to sett, og sengetøyet ligger i klesskapet til den enkelte. Anonymkode: 41801...00c 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #19 Skrevet 6. mars 2021 Har to vaser som brukes nesten hele tiden (elsker snittblomster!). Dersom det ikke er blomster i dem, står de i kjøkkenskapet. Har noen andre vaser, som passer til andre typer blomster enn det jeg pleier å ha fremme. De står på boden. Det gjør også lysestaker, etc. Ekstra sengesett ligger i garderobeskapet, men jeg har ikke flere enn det jeg trenger. Anonymkode: 91fc9...604
Aragorn ll Elessar Skrevet 6. mars 2021 #20 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 8.46): Hvor i huset oppbevarer dere lysestaker, lysfat og blomstervaser som ikke er i bruk akkurat nå? Blir jo noen blomstervaser for å ha til ulike buketter. Bare en tulipanvase tar jo mye plass. Og jeg elsker levende lys, så det blir jo endel staker, fat, lysplanker etc. Har dere dette i ett bestemt rom, og i tilfelle hvilket? Har egentlig sånt i et skap i seksjon i stua, men nå er det fullt. Så da havner det litt her og der, og det liker jeg ikke. Vil ikke kaste/pakke bort noe heller. Samme med sengetøy, gardiner etc. Bruker dere et av skapene på et soverom til dette, eller ligger sengetøy i skap på hvert enkelt soverom? Tror jeg må lage meg et bedre system 🙂 Anonymkode: 74958...63e Lysestaker, lysfat og blomstervaser har jeg ikke i hus Sengetøy etc oppholder jeg i et skap i ganga, eneste stedet jeg kan ha det. De eneste gardinene jeg har henger foran vinduene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå