AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #1 Skrevet 2. mars 2021 Hei. Jeg er i praksis på et apotek og trenger litt råd. Det føles ut som at jeg får veldig lite utbytte av å være der. Har en veileder som knapt er til stede. Får derfor ikke noe særlig oppfølgning eller hjelp når jeg trenger det. Andre som jobber der er noe mer til hjelp, men de tar sjeldent til seg bryet om å forklare hvordan og hvorfor noe blir gjort . Dette i tillegg til at enkelte blir små irriterte når jeg spør om en kontroll eller lignende. Går derfor rundt og føler meg som en byrde hele tiden. Hva bør jeg kanskje gjøre for at praksisperioden ikke blir helt bortkasta? For slik som det er nå så er jeg mer ekstrahjelp enn en student under opplæring. *Må legge til at å bytte plass dessverre er uaktuelt da det må være tungtveiende grunner til å gjøre dette. Anonymkode: e4ee6...74b
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #2 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei. Jeg er i praksis på et apotek og trenger litt råd. Det føles ut som at jeg får veldig lite utbytte av å være der. Har en veileder som knapt er til stede. Får derfor ikke noe særlig oppfølgning eller hjelp når jeg trenger det. Andre som jobber der er noe mer til hjelp, men de tar sjeldent til seg bryet om å forklare hvordan og hvorfor noe blir gjort . Dette i tillegg til at enkelte blir små irriterte når jeg spør om en kontroll eller lignende. Går derfor rundt og føler meg som en byrde hele tiden. Hva bør jeg kanskje gjøre for at praksisperioden ikke blir helt bortkasta? For slik som det er nå så er jeg mer ekstrahjelp enn en student under opplæring. *Må legge til at å bytte plass dessverre er uaktuelt da det må være tungtveiende grunner til å gjøre dette. Anonymkode: e4ee6...74b Jeg var i praksis i apotek i fjor vår jeg er utdannet reseptar farmasøyt men vært ute av gamet i 2 år. Den praksisen ødela all min tro på jobb i apotek. Ingen oppfølging ble satt opp til å dekke stillinger i 2 apotek i samme by for at de skulle få til ferieavviklingen .., ingen lønn for d. Kun arb l trygd. Jeg følte meg redd og utrygg med alt ansvaret jeg fikk på mine skuldre og hadde klump i magen hver dag. Jeg prøvde å si i fra mange ganger men ble ikke hørt. Da jeg spurte om de hadde noe jobb å tilby meg om så tilkalling eller jobbe mellom flere apotek ved behov var svaret nei ddt ødela resten av motivasjonen .. jeg følte jeg ble bare utnyttet som gratis arbeidshjelp ... særlig klang d dårlig i mine ører da jeg fikk høre fra andre ansatte at d var bra du kom vi har alt for lite folk. Ledelsen hadde nok ikke samme syn på den saken. Så jeg gjorde kort prosess etter og ha konferert med nav at jeg har all rett til å slutte på dagen hvis jeg fant meg jobb. Noe jeg gjorde og sluttet på dagen. Min kompetanse vil nok aldri bli brukt i apotek mer vil jeg tro. Så forstår deg veldig godt men snakk med NAV om hvordan du har det gå gjerne til karriere sentret kommunene har gratis der får du noen og lufte fustrasjon til og de hjelper til Ofte med kontakt mellom deg, nav og arbeidsgiver ... er fryktelig når en går og ikke blir sett eller får god nok oppfølging ... lykke til. ☘️ Anonymkode: af020...efd 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #3 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg var i praksis i apotek i fjor vår jeg er utdannet reseptar farmasøyt men vært ute av gamet i 2 år. Den praksisen ødela all min tro på jobb i apotek. Ingen oppfølging ble satt opp til å dekke stillinger i 2 apotek i samme by for at de skulle få til ferieavviklingen .., ingen lønn for d. Kun arb l trygd. Jeg følte meg redd og utrygg med alt ansvaret jeg fikk på mine skuldre og hadde klump i magen hver dag. Jeg prøvde å si i fra mange ganger men ble ikke hørt. Da jeg spurte om de hadde noe jobb å tilby meg om så tilkalling eller jobbe mellom flere apotek ved behov var svaret nei ddt ødela resten av motivasjonen .. jeg følte jeg ble bare utnyttet som gratis arbeidshjelp ... særlig klang d dårlig i mine ører da jeg fikk høre fra andre ansatte at d var bra du kom vi har alt for lite folk. Ledelsen hadde nok ikke samme syn på den saken. Så jeg gjorde kort prosess etter og ha konferert med nav at jeg har all rett til å slutte på dagen hvis jeg fant meg jobb. Noe jeg gjorde og sluttet på dagen. Min kompetanse vil nok aldri bli brukt i apotek mer vil jeg tro. Så forstår deg veldig godt men snakk med NAV om hvordan du har det gå gjerne til karriere sentret kommunene har gratis der får du noen og lufte fustrasjon til og de hjelper til Ofte med kontakt mellom deg, nav og arbeidsgiver ... er fryktelig når en går og ikke blir sett eller får god nok oppfølging ... lykke til. ☘️ Anonymkode: af020...efd Takk for svar! Ja virker som flere er mer opptatt av å ha ekstra folk på jobb enn å drive med opplæring dessverre. For meg er praksisen en del av utdanninge, så må bare prøve å stå i det Anonymkode: e4ee6...74b
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #4 Skrevet 2. mars 2021 Ta med deg dette videre i livet. ALDRI vær slik med studenter når du begynner å jobbe. Anonymkode: 84044...b8e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå