AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #1 Skrevet 2. mars 2021 Du med diabetes type 2. Hva spiser du til frokost? Jeg ble påvist diabetes type 2 i desember. Jeg må både ned i vekt og få blodsukkeret relativt mye lavere, da det pr nå er høyt Anonymkode: f8889...b08
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #2 Skrevet 2. mars 2021 Jeg spiser et par fiberrike knekkebrød (f.eks rugsprø) med mager smøreost. Er ikke så sulten om morran, men blodsukkeret mitt holder seg mer stabilt utover formiddagen når jeg har fått i meg en liten frokost. Anonymkode: d8d88...580
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #3 Skrevet 2. mars 2021 Hvor høyt Hba1c hadde dere for å få det påvist? Og fastende glukose? Skal ta blodprøver i mrg etter å ha målt blodsukkerverdier i grenseland i januar. Har siden da lagt om kosthold og gått ned snart 5 kg. Anonymkode: 25f78...956
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #4 Skrevet 2. mars 2021 Skal du redusere blodsukkeret må du spise mindre karbohydrater. Kan godt droppe frokost også, for bedre blodsukker- og insulin kontroll. Anonymkode: 4bd14...949
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #5 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor høyt Hba1c hadde dere for å få det påvist? Og fastende glukose? Skal ta blodprøver i mrg etter å ha målt blodsukkerverdier i grenseland i januar. Har siden da lagt om kosthold og gått ned snart 5 kg. Anonymkode: 25f78...956 I desember låg mitt Hba1c på 70. Sist uke låg det på 86. Det har med andre ord steget en god del de siste 3 mnd. Anonymkode: f8889...b08
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #6 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvor høyt Hba1c hadde dere for å få det påvist? Og fastende glukose? Skal ta blodprøver i mrg etter å ha målt blodsukkerverdier i grenseland i januar. Har siden da lagt om kosthold og gått ned snart 5 kg. Anonymkode: 25f78...956 Husker ikke hva mitt var på i starten, men jeg fikk det heldigvis raskt "innafor" ved hjelp av metformin og mer fokus på kosthold. Sist lå det på 36. Jeg har likevel ganske høye målinger på morgenen, kan f.eks våkne med 6.8 og ha gått opp til 7.8 eller mer før jeg setter meg til frokostbordet. Jo lengre jeg venter med frokost, jo høyere blir det. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Skal du redusere blodsukkeret må du spise mindre karbohydrater. Kan godt droppe frokost også, for bedre blodsukker- og insulin kontroll. Anonymkode: 4bd14...949 Som du ser av eksempelet mitt over, så er dette individuelt. Du kan tro jeg fikk bakoversveis da jeg skulle prøve meg på "intermittent fasting" ved å ikke spise før et stykke ut på dagen, siden jeg uansett ikke er spesielt sulten om morran. Blodsukkeret ble høyere og mer ustabilt. Så snart jeg innførte en liten frokost igjen roet det seg. Samtidig er blodsukkeret litt lavere når jeg våkner dersom jeg spiste et lite proteinrikt måltid like før jeg legger meg. Her må man nesten prøve seg frem for å se hva som fungerer best for den enkelte. Enig i at man må følge med på karbohydratene. Anonymkode: d8d88...580
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå