Gå til innhold

Norges vakreste natur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er det best å bo i Norge hvis du er glad i vill natur? Jeg tenker selv på steder som Røros, Finnskogen og Alta. 

Jeg står nemlig i en slik posisjon at jeg kan jobbe, og dermed flytte til, hvor som helst i landet. Jeg er veldig opptatt av friluftsliv og hundetrening, og ønsker å drive med jakt (fugl).

Har dere noen tips til steder hvor man kan bo nær naturen? 😁

Anonymkode: 49313...620

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Catalina Culès skrev (1 minutt siden):

Telemark.

Gjerne utdyp hvorfor? 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gjerne utdyp hvorfor? 

Telemark et Norge i miniatyr.

Skrevet

Jeg synes området mellom Hardanger og Geiranger er et flott området. Flotte fjorder, fjell, fosser, isbreer og masse natur som du kan gå tur i. 

AnonymBruker
Skrevet

Oslomarka 

Anonymkode: 0fe59...a02

AnonymBruker
Skrevet

Lofoten og Vesterålen er spektakulært + at nordlendinger generelt er trivelige folk 😊  Helt annerledes natur, men like vakkert på sitt vis er sørlandskysten.  Jeg for min del elsker kombinasjonen av fjell og hav, og hadde nok valgt et sted langs nordlandskysten (strekningen Sandnesjøen - Bodø) dersom jeg skulle valgt bosted kun ut fra natur.

Anonymkode: 90656...217

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange vakre steder, men elsker Østlandet.

Gudbrandsdalen, Valdres, Østerdalen ja, flotte fjell og flott natur. 

Anonymkode: 425ad...218

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rauma , den beste kommunen for deg som er glad i høye fjell og friluftsliv. Eller hele Møre og Romsdal.

Anonymkode: d8bc4...096

• Liker 1
Skrevet

Jeg er svak for Helgelandskysten og øyene der... Blir aldri lei av å se på fjellene i forskjellige årstider og lys. Har bodd i Alta, men liker ikke mørketiden så godt (får søvnproblemer), og vil gjerne gå i t-skjorte og shorts mer enn 2 dager i året. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange vakre steder, men hvis du driver med hundekjøring vil jeg slå et slag for området Trysil, Engerdal - Femunden. Eller Alta. Lenger sør langs kysten kan vinteren være kort eller utebli. 

Kirkenes, Pasvik, Børselv, Lakselv, utenfor Vardø er heller ikke å forakte. Det kommer an på hvor lang vintersesong du ønsker. Stedene jeg nevner har ikke riktig så mye insekter som for eksempel indre Finnmark eller Bardufoss. 

Anonymkode: ccf65...faf

AnonymBruker
Skrevet

Møre og romsdal er jo definisjonen på vakker natur. 

Anonymkode: 4334a...3d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er omtrent umulig å plukke ut ett sted. Det finnes så mye forskjellig vakker natur i Norge: flatbygder, daler, store sjøer, ville elver, fjorder, fjellvidder, skoger; både innlandet og kysten kan by på variert landskap og klima.

Med tanke på å skulle bo et sted fast, må man ta utgangspunkt i hva man selv foretrekker. Selv må jeg bo i nærheten av salt sjø, men jeg synes likevel at fjellvidder, skoger og innland er utrolig vakkert.

Anonymkode: 42b37...5eb

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Sunnmørsalpene. Fantastisk. 

Anonymkode: fdce8...d4a

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 16.18):

Lofoten og Vesterålen er spektakulært + at nordlendinger generelt er trivelige folk 😊

Støtter dette. F.eks så er Bleik i Vesterålen et geografisk episenter med absolutt alt. Hav, strand, fjell, skog, vann, elver osv. 

For hund og jakt så er plassen også perfekt! 

Anonymkode: 04208...5a4

AnonymBruker
Skrevet

Indre Nordfjord ❤ 

Anonymkode: aa7cc...be9

AnonymBruker
Skrevet

Noe på Østlandet/Sørlandet? 

Anonymkode: 8c3da...6e7

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 7.43):

Hvor er det best å bo i Norge hvis du er glad i vill natur? Jeg tenker selv på steder som Røros, Finnskogen og Alta. 

Jeg står nemlig i en slik posisjon at jeg kan jobbe, og dermed flytte til, hvor som helst i landet. Jeg er veldig opptatt av friluftsliv og hundetrening, og ønsker å drive med jakt (fugl).

Har dere noen tips til steder hvor man kan bo nær naturen? 😁

Hva liker du best da? Fjell eller fjord?

Av de alternativene du kom med så ville jeg valgt Finnskogen, det er noe mystisk med Finnskogen.

Samt stabile vintre.

AnonymBruker
Skrevet

Hardangervidda - et paradis på jord

Anonymkode: 73a99...728

AnonymBruker
Skrevet

Lofoten er flott, men vil du bo mer sentralt med fjord og fjell og hav, så se på Romsdal!

Anonymkode: f0dd3...e40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...