Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid med nr 2.. akkurat funnet det ut. Nr 1 er 6 mnd gammel. Jeg blir lei meg når jeg tenker at jeg er gravid, jeg er deprimert å gråter nesten hele tiden.. Jeg tenker på nr 1 og gråter fordi jeg er så redd han skal føle seg sviktet, at jeg må dele på kjærlighet, at jeg kommer til å bli like glad i nr 1 som 2 fordi jeg fikk denne ubetingede kjærligheten når min første la seg på brystet mitt.. Jeg er bare så redd.. Ved min første graviditet var dette planlagt, jeg følte kjærlighet og glede med en gang, denne gangen er jeg bare trist og lei meg, lei meg når jeg tenker på at jeg må dele på kjærlighet.. gråter mens jeg skriver, synes dette er vonde og vanskelige følelser.. Jeg skulle hoppet med glede, men sånn er det ikke 

Anonymkode: bafc1...4eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er gravid med nr 2.. akkurat funnet det ut. Nr 1 er 6 mnd gammel. Jeg blir lei meg når jeg tenker at jeg er gravid, jeg er deprimert å gråter nesten hele tiden.. Jeg tenker på nr 1 og gråter fordi jeg er så redd han skal føle seg sviktet, at jeg må dele på kjærlighet, at jeg kommer til å bli like glad i nr 1 som 2 fordi jeg fikk denne ubetingede kjærligheten når min første la seg på brystet mitt.. Jeg er bare så redd.. Ved min første graviditet var dette planlagt, jeg følte kjærlighet og glede med en gang, denne gangen er jeg bare trist og lei meg, lei meg når jeg tenker på at jeg må dele på kjærlighet.. gråter mens jeg skriver, synes dette er vonde og vanskelige følelser.. Jeg skulle hoppet med glede, men sånn er det ikke 

Må bare sitere med at nr 2 var veldig uplanlagt, skjedde på ett knull, en eggløsning.. visste ikke at jeg hadde eggløsning engang før etterpå.. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjærligheten blir ikke mindre til barnet ditt selv om du får ett til. Den dobles, og du vil elske begge like mye. 

Anonymkode: 3af85...b4e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kjærligheten blir ikke mindre til barnet ditt selv om du får ett til. Den dobles, og du vil elske begge like mye. 

Kommer jeg til å føle kjærlighet for baby i magen? Kommer jeg til å føle glede? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kommer jeg til å føle kjærlighet for baby i magen? Kommer jeg til å føle glede? 

Har du vurdert å snakke med lege/jordmor om hvordan du føler deg? Og evnt hva du vil gjøre videre. Depresjoner kan komme veldig snikende, særlig når man opplever store forandringer i livet. Og du har fått dobbelt opp av det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du vurdert å snakke med lege/jordmor om hvordan du føler deg? Og evnt hva du vil gjøre videre. Depresjoner kan komme veldig snikende, særlig når man opplever store forandringer i livet. Og du har fått dobbelt opp av det. 

Har ikke snakket med lege/jordmor angående dette da jeg nylig har funnet ut at jeg er gravid igjen.. 

AnonymBruker
Skrevet

Du svikter ikke barnet ditt, du gir det den største gaven av alt - et søsken 💓 De to kommer til å ha hverandre livet ut, tenk det :) Og hjertet ditt utvides slik at du blir like glad i begge to. Du kommer til å bli stappfull av glede når du ser de to sammen 😍

Anonymkode: a44e1...94a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

E Du svikter ikke barnet ditt, du gir det den største gaven av alt - et søsken 💓 De to kommer til å ha hverandre livet ut, tenk det :) Og hjertet ditt utvides slik at du blir like glad i begge to. Du kommer til å bli stappfull av glede når du ser de to sammen 😍

Anonymkode: a44e1...94a

Jeg er bare så forferdelig hormonell å har så mye følelser. Jeg er så lei meg for at jeg ikke kjenner på samme kjærlighet for den lille i magen som jeg gjorde med min første. Jeg er så lei meg for at jeg blir trist når jeg tenker på denne graviditeten. Jeg har vært lei meg helt siden søndag da jeg fant det ut.. Vet ikke hva som skjer med meg 😔😭 Jeg har alltid ønsket meg en stor familie, men ikke så fort da som 6 mnd etter fødsel. Fødsel og graviditet gikk kjempefint, ingen komplikasjoner, men jeg hadde kanskje håpt å hatt litt alenetid med nr 1 før jeg skulle få nr 2

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med lege eller jordmor i kommunen hvis de er gode å snakke med ❤️ 

Jeg kjenner igjen mye av de følelsene du beskriver. Jeg ble uplanlagt gravid med nr. to, noen mnd. lenger etter første fødsel enn deg, men tidligere enn vi egentlig var klare for. Og jeg slet med at jeg ville være veldig glad, barnet var svært ønsket, førstemann ble til med IVF og vi var usikre på om vi kunne få flere. Men jeg fikk aldri den samme gledesfølelsen eller tilknytningen i andre svangerskap som jeg hadde i første. Mye dårlig samvittighet, lei meg fordi det ble mindre tid med første, redd for å ikke klare å gi begge alt de trengte eller være like glad i dem. 

Her har det gått veldig fint, med unntak av et par skikkelig tøffe uker rett etter andre fødsel. Den sterke kjærligheten kom med en gang jeg fikk andremann på brystet, jeg opplevde ikke det første gang (så da fikk jeg dårlig samvittighet for det også, hormonell som jeg var). Men nå er det helt fantastisk å ha de to barna vi har, jeg er lykkelig over at jeg ble gravid da jeg ble og at vi fikk akkurat dem. De er gode venner. 

Anonymkode: a3ce4...568

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ta abort hvis det er det du vil. Jeg forstår tankene dine godt og hadde nok tatt abort selv. Rett og slett fordi jeg vil være mer alene med nummer 1 uten en ny slitsom graviditet. Din første er jo bare en baby ennå.

Anonymkode: 1f90f...0df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...