Gå til innhold

Første barnet kom av seg selv rett før termin, denne vil ikke ut :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen dager over termin nå, blitt strippet også uten hell. Vært moden i flere uker. Men fødselen begynner ikke :( andre hvor kroppen klarte det fint første gang, men må tvinges med andre? 
Jordmor har gnålet i 6 mnd om at kroppen husker hva den skal gjøre osv, men tydeligvis ikke da :(

Anonymkode: ebe01...551

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff, så frustrerende 😕 De sier jo også, alle svangerskap er ulike. Kan det hende at termindato er litt for tidlig?

Anonymkode: 6a49b...fa7

AnonymBruker
Skrevet

Plutselig skjer det vetu ☺️🥰 

Anonymkode: 6a11e...e36

AnonymBruker
Skrevet

Sånn var det her å. Første kom av seg selv. De to siste måtte igangsettes på overtid. Spent på siste som kommer i juni.. Lykke til med fødsel!

Anonymkode: 8fbdd...d87

AnonymBruker
Skrevet

Du er bare noen dager over termin, slapp av.

Anonymkode: 7e843...59d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Syns du overdriver. Termin er ikke en "skal fødes innen"-dato. Barnet kan komme litt før eller litt etter termin. De fleste føder før de må igangsettes pga overtid, så mest sannsynlig gjør du det også. 

Anonymkode: c512e...921

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har enda til gode å se noen blir der inne til konfirmasjonen :) Heldigvis bare få dager igjen :) 

Anonymkode: 59fcd...93e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

At du stresser deg opp nå og tenker det er for sent er kanskje nettopp det som vil forsinke fødselen. Babyen kommer når babyen er klar. For alt du vet kan de ha feilvurdert termindatoen denne gangen, og at de satte den litt tidlig. Termin er egentlig perioden fra 37+0 til 42+0. Alt er normalt og trygt. Slapp av, gå deg en tur, spis godt og sov mye så kommer den nok. Og gjør den ikke det, så vil jo helsepersonellet ivareta deg med igangsetting.

Anonymkode: d70dd...464

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at det er barnet som bestemmer når fødselen starter. Når det blir for trangt. Da gir det mening at andre, tredje barn kommer ofte senere enn første, fordi livmor er mer tøyelig neste gang. 

Anonymkode: ea289...23f

AnonymBruker
Skrevet

Min første kom også noen dager før termindato, og jeg husker det kjentes som fødselen aldri kom til å starte da jeg var noe dager etter med nr. to. Jordmoren hadde sjekket modning på termindato, og sagt at det var helt modne forhold og tøyelig til 4 cm. Plutselig gikk vannet, og så startet det. Lykke til med fødsel :) 

Anonymkode: 8fa34...439

AnonymBruker
Skrevet

"Best før, ikke dårlig etter" 😉 

Jeg forstår virkelig din frustrasjon. Men det er nå sånn at barnet kommer ut til slutt. Det finnes mange gode kjerringråd å benytte seg av i mellomtiden. For meg så hjalp det med akupunktur hos jordmor. Barnet kom ut to dager etterpå. Om det var akupunkturen eller naturen, spiller ingen rolle. 

Anonymkode: 2c0c1...bf5

AnonymBruker
Skrevet

Derfor skal man ikke henge seg sånn opp i termindatoen. Det er ikke en magisk dato. Som noen nevnte lenger opp; f.o.m uke 37-42 regnes som til termin. Man er heller ikke på overtid før passert uke 42. Selv om jeg skjønner at det føles kjipt!

Anonymkode: 53141...f4c

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av og prøv å nyte tiden før nummer to kommer. Hvis du orker - ha sex med eller uten partner (orgasme er positivt for fødsel, det samme er penetrering/sæd opp mot livmorhalsen). Masser brystene/brystvortene. Gå en lang tur. Ligg i et varmt bad med avslappende musikk. Ikke stress. 

Anonymkode: c7005...518

AnonymBruker
Skrevet

Første om 10 dager før, andre kom 10 dager etter. På overtidskontroll fikk jeg beskjed om at jeg ikke var moden, og uten å si ifra til meg strippet hun tydeligvis. Fødselen startet den dagen da. 

Anonymkode: 4d50f...6c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...