Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så nå er ikke det du sier sant? Pft.. våkne imorgen? Jeg har våknet hver dag i et år og følt meg like motbydelig. Jeg tror ikke morgendagen på magisk vis vil få meg til å føle meg bra. 

Anonymkode: 3fba6...7cb

hvis du tror på det jeg sier, så vil du føle deg bedre i morgen... å gjør du ikke det så våkna du i vertfall, å det er en seier i seg selv... jeg vil oppfordre deg til og søke hjelp fra legevakta så ikke du gjør noe dumt...

Anonymkode: 119db...9fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvis du tror på det jeg sier, så vil du føle deg bedre i morgen... å gjør du ikke det så våkna du i vertfall, å det er en seier i seg selv... jeg vil oppfordre deg til og søke hjelp fra legevakta så ikke du gjør noe dumt...

Anonymkode: 119db...9fa

Ja, det vil du vel.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg får det og de er fantastiske folk og jeg får dårlig samvittighet for at alt de gjør ikke hjelper. 

Ikke ha dårlig samvittighet for det, de har bare ikke funnet det som hjelper for DEG enda.

Jeg håper du ringer noen for å snakke hvis du kjenner at det er for ille nå. Mental helse er åpen døgnet rundt på 116 123.

Du er ikke et dårlig menneske, hjernen din spiller deg et puss. Jeg har vært der selv, og jeg vet hvor ekte det føles. Men man vet at det ikke er det. 

Anonymkode: e240d...32f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke ha dårlig samvittighet for det, de har bare ikke funnet det som hjelper for DEG enda.

Jeg håper du ringer noen for å snakke hvis du kjenner at det er for ille nå. Mental helse er åpen døgnet rundt på 116 123.

Du er ikke et dårlig menneske, hjernen din spiller deg et puss. Jeg har vært der selv, og jeg vet hvor ekte det føles. Men man vet at det ikke er det. 

Den telefonen har jeg prøvd flere ganger, men det er som en russisk rulett hvem man kommer til. For min del er det ikke alltid bra. Legevakten har jeg veldig god erfaring med, men jeg kan ikke dra noe sted nå. Jeg sitter og har et ansvar for noen og det finnes ingen som kan ta over. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den telefonen har jeg prøvd flere ganger, men det er som en russisk rulett hvem man kommer til. For min del er det ikke alltid bra. Legevakten har jeg veldig god erfaring med, men jeg kan ikke dra noe sted nå. Jeg sitter og har et ansvar for noen og det finnes ingen som kan ta over. 

Jeg skjønner at det er utfordrende. Det du kan gjøre er å ringe legevakta likevel. De er stedfortreder for ambulant akutteam der disse ikke jobber natt. Om du forklarer situasjonen så kan det være at du enten får hjemmebesøk eller telefonsamtale.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at det er utfordrende. Det du kan gjøre er å ringe legevakta likevel. De er stedfortreder for ambulant akutteam der disse ikke jobber natt. Om du forklarer situasjonen så kan det være at du enten får hjemmebesøk eller telefonsamtale.

Det har ikke noe for seg å ringe noen nå. Det er ikke akutt. Da hadde jeg ikke sittet her å skrevet. Jeg må presse meg til å holde meg stabil så lenge jeg sitter å har et ansvar for andre. Jeg vet aldri når det blir akutt når jeg har fri. Og ved å ringe tar jeg bare noen andres plass, de jobber og sliter og kjører huet sitt på meg helt uten nytteverdi, for det er like ikke når jeg kommer hjem igjen. De bør kanskje holde igjen energien sin til noen som faktisk kan bli hjulpet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det har ikke noe for seg å ringe noen nå. Det er ikke akutt. Da hadde jeg ikke sittet her å skrevet. Jeg må presse meg til å holde meg stabil så lenge jeg sitter å har et ansvar for andre. Jeg vet aldri når det blir akutt når jeg har fri. Og ved å ringe tar jeg bare noen andres plass, de jobber og sliter og kjører huet sitt på meg helt uten nytteverdi, for det er like ikke når jeg kommer hjem igjen. De bør kanskje holde igjen energien sin til noen som faktisk kan bli hjulpet. 

Ok, jeg stoler på deg, du vet best når du trenger hjelp og ikke. Men det er synd at du tenker at du er en byrde for dem, for det er du ikke. Du har rett på hjelp når du trenger det, og de har en plikt og et ønske om å hjelpe deg. Du har lov å tenke på deg selv, så prøv å vær god mot deg og ring om du ønsker hjelp. Du er verdifull du og ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg stoler på deg, du vet best når du trenger hjelp og ikke. Men det er synd at du tenker at du er en byrde for dem, for det er du ikke. Du har rett på hjelp når du trenger det, og de har en plikt og et ønske om å hjelpe deg. Du har lov å tenke på deg selv, så prøv å vær god mot deg og ring om du ønsker hjelp. Du er verdifull du og ❤️

Det er flere ting som tilsier at jeg ikke er verdifull enn at jeg er det. Det eneste som sier at jeg er verdifull er helsevesenet, men det er jo jobben deres å si det. Dem har ikke lov til å si at jeg ikke er verdifull. 

Skrevet

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123 
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen,

_popcorn_, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...