Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

M(25) fikk endelig vedtaket i dag, tenkte bare at det var nødvendig å dele! 14 lange måneder ventet jeg for å få svar.

Anonymkode: b10ba...cc5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du glad eller letter? Litt deprimert kanskje?

Det er mange følelser som kan oppstarten det viktigste av alt, du er fri og kan gjør det du vil i ditt tempo. Finn rom for å nyte dagene , litt hver daga.

Jeg kommer etter, noen uker som er jeg klar for å danne en uføre gruppe her, uten hets

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heldiggris. Jeg søkte i januar 2018. Venter på trygderetten som skal behandle. De sier at saken min står på vent på ubestemt tid.

Anonymkode: 31c91...8ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

gratulerer så bra!. bare håper du ikke er en av de trygde snylterne......

Anonymkode: b78d6...852

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

M(25) fikk endelig vedtaket i dag, tenkte bare at det var nødvendig å dele! 14 lange måneder ventet jeg for å få svar.

Anonymkode: b10ba...cc5

Er det fint synes du? Er det ikke egentlig ganske trist?

Anonymkode: 4a462...f14

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Heldiggris. Jeg søkte i januar 2018. Venter på trygderetten som skal behandle. De sier at saken min står på vent på ubestemt tid.

Hvorfor er man heldiggris om man får uføretrygd? Rart det ikke heller er motsatt? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt er det fint. Mennesker som må igjennom den prosessen er utkjørt, redd, sliten og tusen andre ting. Å få en slik trygghet oppi sykdommen er absolutt noe å juble for. Ikke fordi man er glad for å bli ufør, men fordi man endelig kan senke skuldrene.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er man heldiggris om man får uføretrygd? Rart det ikke heller er motsatt? 

Heldiggris fordi vedkommende fikk ung ufør. Jeg er vanlig ufør på minstesats. Tro meg. da syntes man unge uføre er heldige. Ble selv syk da jeg var 16 og verken leger, spesialister eller advokat forstår hvorfor jeg fikk avslag på ung ufør og ble avspist med vanlig minstesats.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Heldiggris fordi vedkommende fikk ung ufør. Jeg er vanlig ufør på minstesats. Tro meg. da syntes man unge uføre er heldige. Ble selv syk da jeg var 16 og verken leger, spesialister eller advokat forstår hvorfor jeg fikk avslag på ung ufør og ble avspist med vanlig minstesats.

veldig bra å høre at de ikke deler den ut til gud og værmann

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det ingen annen utvei så kan man føle seg både glad og trist. Glad for å ha fått det innvilget og kanskje litt trist fordi det føles så endelig og sårt. Men som sagt, er det ingen annen utvei så blir man så klart lettet når man får det innvilget og endelig kan senke skuldrene. Dette er min opplevelse av det da etter å ha vært igjennom det samme. 

Anonymkode: f0394...a89

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men over hodet ikke bra om hun faktisk har krav på det da. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men over hodet ikke bra om hun faktisk har krav på det da. 

Hadde hun hatt krav på det hadde hun vel fått det. Liker ikke ordet krav ... Hvorfor er så mange unge uføre, dere som har greier på det. Hvorfor har vi høyeste andel uføre i verden?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har en sjelden hjertelidelse som gjør at kroppens funksjoner slutter å fungere ved forhøyet puls. Noe som betyr at jeg på dårlige dager ikke kan gå fra sengen til badet uten pauser. På skikkelig gode dager kan jeg gå til postkassen. Ordningen er blodig urettferdig. Alle burde fått den satsen. Jeg unner unge uføre pengene og gleder meg over at de har mer å rutte med, men jeg syntes samtidig at alle burde fått den satsen. I dag blir man ikke ufør uten en god grunn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde hun hatt krav på det hadde hun vel fått det. Liker ikke ordet krav ... Hvorfor er så mange unge uføre, dere som har greier på det. Hvorfor har vi høyeste andel uføre i verden?

helt enig hu har ikke krav på noe som helst, hadde hun hatt krav så hadde hun fått det.. vi har alt for mange uføre allerede! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

helt enig hu har ikke krav på noe som helst, hadde hun hatt krav så hadde hun fått det.. vi har alt for mange uføre allerede! 

Jeg er ufør. Jeg er vurdert til å være 100% arbeidsufør uten utsikt til bedring. Avslaget er på ung ufør. Derfor syntes jeg ts er heldig

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er problemet til deg og de andre som spyr ut hat mot uføre på dette forumet? Ikke engang på denne tråden hvor en person bare trenger å få lufte tankene litt klarer dere å la vær! 

Anonymkode: 2ccd3...0f7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! Jeg vet hvordan det føles! En stor byrde har nok falt av skuldrene dine nå! Husk at om du får reaksjon på det så er det helt greit! Jeg gikk gjennom hele følelsesregisteret i løpet av den første uken etter at jeg fikk beskjeden. 

Håper du ikke må vente alt for lenge på etterutbetalingen for årene på aap om du har krav på den!❤

Anonymkode: cdc9e...313

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! Dette er som å vinne i Lotto! Ikke på grunn av pengepremien men fordi det er like random og vanskelig.

Anonymkode: 53c2c...ffb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer! Kjipt å få konstantert at man er arbeidsufør og egentlig ubrukelig. Men jeg forstå at det er en lettelse også, når man ikke klarer å jobbe.

Anonymkode: c19a5...138

Gjest AlmaSofie
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er ufør. Jeg er vurdert til å være 100% arbeidsufør uten utsikt til bedring. Avslaget er på ung ufør. Derfor syntes jeg ts er heldig

Ikke bry deg om hatere her på forumet.
Det er faktisk noen som misunner uføre her .... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...