AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #1 Skrevet 1. mars 2021 Mannen satt med sønnen vår i fanget og lekte med han og hoyet og syklet med føttene osv. babyen smilte og synes det var gøy. Plutselig løfter mannen han opp etter beina så babyen dingler opp ned og mannen sier med lystbetont stemme «weeee hahaha 😃😃» til sønnen og la han ned i fanget igjen og fortsatte å hoye med han. Jeg ble helt satt ut! Sønnen vår er 3 måneder og 3 uker gammel! Jeg ble irritert og sa han aldri måtte gjøre noe sånt. Da gikk han selv i forsvarsposisjon og ble snurt å sa neivel, men at jeg ikke trengte å overreagere for han mente babyen likte det. Hvilket f. Slags grunnlag har han for å si at en baby på under fire måneder liker å bli løftet opp ned etter beina?! hvordan ville dere reagert? Jeg vurderer å ringe helsesøster imorgen, men vet ikke hvor lurt det er... kan vel føre til verre konsekvenser. Skjønner ikke at menn kan være så tankeløse og rett og slett bare dum. Anonymkode: b135a...0a2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 Babyen er nok ikke så sjenert at den ikke turte å «si fra», hvis det var sånn at den ikke likte det. Anonymkode: 8cf64...893 23
malifika Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 Hvorfor får du barn med en mann som behandler babyen deres som en dukke??? Du må vel ha sett at det er noe rart med personligheten hans på andre områder tidligere?? Normale folk gjør ikke sånn!! Jeg er sjokkert! 7
Silva Pluvialis Skrevet 1. mars 2021 #4 Skrevet 1. mars 2021 Utrolig tankeløst. Så små spedbarn er ikke sterk nok i kroppen til å holde seg oppe, og da kan slikt være skadelig. Si tydelig ifra at det gjør han ikke igjen før baby er større, og følg litt med på babyen om den endrer humør, atferd eller virker preget, og kontakt evt. legevakt. 11
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #5 Skrevet 1. mars 2021 Hva skal hun gjøre? Ungen har tvilsomt tatt skade av det. De dingler de jo opp ned på fødestuen om de trenger litt starthjelp.. Tviler på at ungen liker det, men det holder vel å si at han ikke må være så voldsom. Anonymkode: 66998...d91 17
Chiyo Skrevet 1. mars 2021 #6 Skrevet 1. mars 2021 (endret) Jeg tenker du skal tilgi mannen din men gi kraftig beskjed om at spedbarn ikke kan behandlers som en filledukke. Det er litt dumt at du må overvåke en voksen mann med en baby, men pass på at han skjønner alvoret. Han mente sikkert ikke å gjøre noe farlig. Endret 1. mars 2021 av Chiyo 9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #7 Skrevet 1. mars 2021 For en ape.. Jeg hadde blitt redd og illsint, men det er mammahjertet. Tror nok dette gikk helt fint, men han må innse at sånt gjør man ikke med en som ikke kan samtykke. Anonymkode: b64f1...c8a 6
Chiyo Skrevet 1. mars 2021 #8 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva skal hun gjøre? Ungen har tvilsomt tatt skade av det. De dingler de jo opp ned på fødestuen om de trenger litt starthjelp.. Tviler på at ungen liker det, men det holder vel å si at han ikke må være så voldsom. Anonymkode: 66998...d91 Denne gangen kanskje. Men det er fremdeles et spedbarn. 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #9 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva skal hun gjøre? Ungen har tvilsomt tatt skade av det. De dingler de jo opp ned på fødestuen om de trenger litt starthjelp.. Tviler på at ungen liker det, men det holder vel å si at han ikke må være så voldsom. Anonymkode: 66998...d91 Ja men da skjønner jeg ikke hvorfor helsesøster presiserer så sterkt hvor viktig det er å støtte nakke og hode og at babyen ikke har sterk nok muskulatur til å holdes i sitteposisjon osv, men å røske de opp etter beina når de veier 7kg og dingle dem opp ned er helt greit... Anonymkode: b135a...0a2 7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #10 Skrevet 1. mars 2021 Chiyo skrev (1 minutt siden): Denne gangen kanskje. Men det er fremdeles et spedbarn. Ja, men det skjedde vel bare denne gangen? Jeg mener ikke at han skal fortsette med det.. Anonymkode: 66998...d91 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #11 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja men da skjønner jeg ikke hvorfor helsesøster presiserer så sterkt hvor viktig det er å støtte nakke og hode og at babyen ikke har sterk nok muskulatur til å holdes i sitteposisjon osv, men å røske de opp etter beina når de veier 7kg og dingle dem opp ned er helt greit... Anonymkode: b135a...0a2 Røske, eller holde? Henger barnet opp ned trenger ikke hode støtte, da henger det jo bare rett ned. Anonymkode: 66998...d91 15
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #12 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Røske, eller holde? Henger barnet opp ned trenger ikke hode støtte, da henger det jo bare rett ned. Anonymkode: 66998...d91 Ja og kan ikke det være potensielt farlig for både hjerne og ankler? Anonymkode: b135a...0a2 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #13 Skrevet 1. mars 2021 De gjorde mye rart i 1960, men dog 😅 Anonymkode: 66998...d91 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #14 Skrevet 1. mars 2021 https://www.gettyimages.co.uk/photos/holding-baby-upside-down?phrase=holding baby upside down&sort=mostpopular Anonymkode: f6d6f...c46 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #15 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja og kan ikke det være potensielt farlig for både hjerne og ankler? Anonymkode: b135a...0a2 Bør nok ikke henge sånn i flere timer nei. Anonymkode: 66998...d91 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #16 Skrevet 1. mars 2021 Slapp helt av! med mindre det er noe ALVORLIG (vold gråt +++) så ikke si noe eller kritiser han. På sikt vil barnet få skader av at du begrenser far i barneoppdragelse Anonymkode: 8db6b...ab8 19
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #17 Skrevet 1. mars 2021 Spedbarn har et åpent område i kraniet, kalt fontanellen eller lignende. Lukkes ikke helt før de er cirka to år gamle. Man skal være forsiktig med å legge press på hodet slik. Var kanskje ikke kjempe farlig men det er i beste fall bare skremmende og ubehagelig for barnet. En onkel av mine barns far er såpass tilbakestående at han også gjorde dette. Dumme folk ass... Anonymkode: 1dacf...15d 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #18 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slapp helt av! med mindre det er noe ALVORLIG (vold gråt +++) så ikke si noe eller kritiser han. På sikt vil barnet få skader av at du begrenser far i barneoppdragelse Anonymkode: 8db6b...ab8 Okei så en naturlig del av barns OPPDRAGELSE NÅR DE IKKE ER FIRE MÅNEDER ENGANG er å løfte de opp ned etter beina?! Anonymkode: b135a...0a2 8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #19 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Slapp helt av! med mindre det er noe ALVORLIG (vold gråt +++) så ikke si noe eller kritiser han. På sikt vil barnet få skader av at du begrenser far i barneoppdragelse Anonymkode: 8db6b...ab8 Jeg blir så provosert av kommentarer som dette. Hvorfor er det alltid vi mødre som er grunnen til at barnet får skader fordi vi begrenser/beskytter/overfører følelser, men når andre gjør det, er det slik verden er?? Jeg er pisslei av at man som mor ikke kan si ifra når ting ikke er greit, når vi er redde kan vi ikke vise det fordi det skader barnet og vi overfører unødvendig frykt, når vi begrenser barnet vårt fra å gjøre ting som kanskje ikke er trygt.. Men når selveste pappa eller svigermor eller gud vet hvem, så er det lærerikt for barnet og en del av oppdragelsen.. Makan.. Anonymkode: 61c90...7fe 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #20 Skrevet 2. mars 2021 Hva om det hadde vært omvendt.. At moren hadde gjort dette? Anonymkode: 61c90...7fe 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå