LiljaMarie Skrevet 1. mars 2021 #1 Skrevet 1. mars 2021 Når man er i et parforhold? Hva er de klassiske forskjellene? Som kan skape utfordringer fordi man er ulike.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 Kvinner krever for mye og blir aldri fornøyde, mens menn ofte begynner å ta dama som en selvfølge. Dårlig kombi. Anonymkode: b3adf...1cd 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 Kvinner er rotete, har mye pyntedrit som bare tar plass og hae ingen funksjon, får badet til å se grisete ut. Menn lar skapdørene stå åpne på kjøkkenet, pisser på doringen Anonymkode: 50846...edd
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #4 Skrevet 1. mars 2021 Kvinner har langsiktige planer og ønsker et felles liv og familie. Menn virker mest av alt som de går inn i forhold for å få seg ryddehjelp og fast fitte. Anonymkode: 3ec3f...820
Katten.2.0 Skrevet 1. mars 2021 #5 Skrevet 1. mars 2021 En ting jeg har lært, og som har gjort livet mye enklere, er innen kommunikasjon: I mange tilfeller vil kvinner prate om, og lufte problemene sine - for å få støtte og forståelse. Menn har en tendens til å ville løse ethvert problem, og kommer dermed med løsningsforslag. Dette kan føre til at kvinnen ikke føler seg sett, og at mannen blir frustrert over problemer han ikke får løse. 7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #6 Skrevet 1. mars 2021 Katten.2.0 skrev (Akkurat nå): En ting jeg har lært, og som har gjort livet mye enklere, er innen kommunikasjon: I mange tilfeller vil kvinner prate om, og lufte problemene sine - for å få støtte og forståelse. Menn har en tendens til å ville løse ethvert problem, og kommer dermed med løsningsforslag. Dette kan føre til at kvinnen ikke føler seg sett, og at mannen blir frustrert over problemer han ikke får løse. Dette kommer av at menn tror at kvinner er så dumme at de ikke klarer å finne ut løsninger selv. Også ramser de opp ting som dama allerede har tenkt på en million ganger selv. Jeg tror ikke at kvinner har et større behov enn menn for å snakke om ting. Jeg er hobbypsykolog for en kompis, og da lytter jeg til han. Men snakker jeg med han, så begynner han med disse løsningene. Anonymkode: b3adf...1cd 5
Gjest TheCatLady Skrevet 1. mars 2021 #7 Skrevet 1. mars 2021 Dette er kanskje litt overdrevet og generaliserende, men jeg opplever at menn oftere er konfliktsky og lar ting skure og gå. De tar dama for gitt og oppdager ikke hvor mye hun betyr for dem før hun står klar i døråpningen for å gå. Damer er kanskje litt for flinke til å hinte om ting og ikke si ting i klartekst og blir frustrerte over mannen som tar dem for gitt. Det virker også som kvinne oftere er litt sånn som har mye fremtidsplaner, ønsker og mål for parforholdet, mens mannen kanskje tar det litt som det kommer. Det menn og kvinner er like flinke til derimot er å ikke ønske å forstå og kommunisere med partner, men ser kun ting fra eget perspektiv.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #8 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kvinner er rotete, har mye pyntedrit som bare tar plass og hae ingen funksjon, får badet til å se grisete ut. Menn lar skapdørene stå åpne på kjøkkenet, pisser på doringen Anonymkode: 50846...edd Kvinner rotete?? Er menn som roter som helvetes idioter! Anonymkode: df88b...d66 2
Gjest Alterego666 Skrevet 2. mars 2021 #9 Skrevet 2. mars 2021 LiljaMarie skrev (1 time siden): Når man er i et parforhold? Hva er de klassiske forskjellene? Som kan skape utfordringer fordi man er ulike. Den mest gjennomgripende forskjellen er at menn har penis og kvinner har skjede og vagina. Andre forskjeller er individuelle.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #10 Skrevet 2. mars 2021 Katten.2.0 skrev (20 minutter siden): En ting jeg har lært, og som har gjort livet mye enklere, er innen kommunikasjon: I mange tilfeller vil kvinner prate om, og lufte problemene sine - for å få støtte og forståelse. Menn har en tendens til å ville løse ethvert problem, og kommer dermed med løsningsforslag. Dette kan føre til at kvinnen ikke føler seg sett, og at mannen blir frustrert over problemer han ikke får løse. Det er en øvingsak å være en god lytter, og ikke komme med masse unyttige råd, for alle mennesker Søk på "active listening" Uten å lytte først kan du ikke gi gode råd Anonymkode: 5b4ea...cd9
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #11 Skrevet 2. mars 2021 Hvor lett kvinner kan få sex. Anonymkode: 41e2f...089
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #12 Skrevet 17. november 2022 På grunn av mengden testosteron så er mannen litt mer rett frem i noen situasjoner, for eksempel ser et problem og løser det ut fra hva som kjennest rett ut der og da. Kvinner bruker mye lenger tid på å ta forhåndsregler og planlegge, for ikke å si engste seg om måten man velger å løse problemet på er riktig. På den måten kan man si at kvinner har en større oversikt enn menn, mens menn er gode til å ta beslutninger fort når det virkelig gjelder. Anonymkode: 384c4...620 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #13 Skrevet 17. november 2022 Katten.2.0 skrev (På 2.3.2021 den 0.03): En ting jeg har lært, og som har gjort livet mye enklere, er innen kommunikasjon: I mange tilfeller vil kvinner prate om, og lufte problemene sine - for å få støtte og forståelse. Menn har en tendens til å ville løse ethvert problem, og kommer dermed med løsningsforslag. Dette kan føre til at kvinnen ikke føler seg sett, og at mannen blir frustrert over problemer han ikke får løse. Dette tror jeg går igjen i mange forhold. Jeg måtte tidlig begynne å si til mannen min at "jeg trenger ikke løsninger, bare la meg lufte tankene og grine litt". Det tror jeg har vært lurt for oss. For han er det første instinktet alltid å skulle fikse ting, men mesteparten av gangene har man bare behov for å dele med noen. Anonymkode: cab73...f81 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #14 Skrevet 17. november 2022 On 3/2/2021 at 12:00 AM, AnonymBruker said: Kvinner har langsiktige planer og ønsker et felles liv og familie. Menn virker mest av alt som de går inn i forhold for å få seg ryddehjelp og fast fitte. Anonymkode: 3ec3f...820 Ouch.. bitter kvinne alarm!! Om menn var ute etter fitte så er jo det siste man bør gjøre å få seg forhold. Den største forskjellen på menn og kvinner er at menn er rasjonell, og kvinner er hormonell. Anonymkode: 9b9c2...604 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #15 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ouch.. bitter kvinne alarm!! Om menn var ute etter fitte så er jo det siste man bør gjøre å få seg forhold. Den største forskjellen på menn og kvinner er at menn er rasjonell, og kvinner er hormonell. Anonymkode: 9b9c2...604 Selvinnsikten, som man ser. Anonymkode: 1a333...09b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #16 Skrevet 17. november 2022 Mannen tar idiotiske valg fordi de føltes «like a good idea at the moment», mens kvinner gnåler om småting som ikke nødvendigvis har noen betydning i det store og hele. Anonymkode: 384c4...620 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #17 Skrevet 17. november 2022 Mange kvinner har en tendens til å gå inn i martyr-rollen. Anonymkode: fac6d...946 1 1
Trolltunge Skrevet 17. november 2022 #18 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange kvinner har en tendens til å gå inn i martyr-rollen. Anonymkode: fac6d...946 Det har mange menn også, så slikt anser jeg som individuell personlighet og fokus, ikke noe kjønnet styrer. Selv takler jeg dårlig slike mennesker, antagelig fordi det krasjer for mye med min personlighet og fokus, og det har vært både menn og kvinner jeg har rygget bort fra på grunn av dette. Jeg kan imidlertid ikke se noe tydelig overvekt etter kjønn. 1
Rosakatt Skrevet 17. november 2022 #19 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ouch.. bitter kvinne alarm!! Om menn var ute etter fitte så er jo det siste man bør gjøre å få seg forhold. Den største forskjellen på menn og kvinner er at menn er rasjonell, og kvinner er hormonell. Anonymkode: 9b9c2...604 Hormonelle i perioder ja, men det utelukker jo ikke at en kvinne også er rasjonell i tilegg? Om man er i stand til å være glad, er man da ikke istand til å være sinnt? Utelukker disse hverandre? Har du ingen følelser du?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #20 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange kvinner har en tendens til å gå inn i martyr-rollen. Anonymkode: fac6d...946 Det er ikke kvinner ass. Man flu. Anonymkode: 1a333...09b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå