Pepita Skrevet 22. august 2005 #1 Skrevet 22. august 2005 Hei! Vi vurderer sterkt å gå til anskaffelse av parabol nå. Får kun inn NRK1. Så blir lite tv-titting om dagen... Kanalene vi gjerne vil ha er: NRK, TV2, TVNorge og TV3. Må vi da ha begge ab. fra begge leverandører og 2 bokser eller kan det fikses på annen måte?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2005 #2 Skrevet 22. august 2005 TvNorge og TV2 tror jeg det kun er Canal Digital som har, og jeg tror ikke Canal Digital har TV3. Mulig det har forandret seg, men sånn var det iallefall da vi hadde parabol. Om dere har en parabol med to hoder, og får tak i en tuner med to kortlesere så trenger dere bare en boks.
Chiquita Skrevet 22. august 2005 #3 Skrevet 22. august 2005 TvNorge og TV2 tror jeg det kun er Canal Digital som har, og jeg tror ikke Canal Digital har TV3. Mulig det har forandret seg, men sånn var det iallefall da vi hadde parabol. Om dere har en parabol med to hoder, og får tak i en tuner med to kortlesere så trenger dere bare en boks. ← Jepp, det stemmer. Viasat har TV3. Og tar jeg ikke feil så er det vel ikke lenger "lov" å selge tunere ("bokser") som håndterer både kort fra CanalDigital og Viasat, og i såfall må du ha to bokser. Men jeg er ikke helt 100% sikker her, altså...
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2005 #4 Skrevet 22. august 2005 Og tar jeg ikke feil så er det vel ikke lenger "lov" å selge tunere ("bokser") som håndterer både kort fra CanalDigital og Viasat, og i såfall må du ha to bokser. Men jeg er ikke helt 100% sikker her, altså... ← Virkelig? Vet du hvorfor?
lillesky Skrevet 23. august 2005 #5 Skrevet 23. august 2005 ViaSat har TV3 og Canal Digital har TVNorge. Jeg tror det fortsatt går an å få begge deler! Er jo mange som har det. Ta en tur innom f.eks. Elkjøp, så kan de sikkert hjelpe deg der.
Gjest Lurer på hvorfor Skrevet 23. august 2005 #6 Skrevet 23. august 2005 Jepp, det stemmer. Viasat har TV3. Og tar jeg ikke feil så er det vel ikke lenger "lov" å selge tunere ("bokser") som håndterer både kort fra CanalDigital og Viasat, og i såfall må du ha to bokser. Men jeg er ikke helt 100% sikker her, altså... ← Lurer også på om du "hørte" grunnen til dette? Force Tuner har plass til både Conax og Viaccess, og det står ikke noe om at det ikke er lov? Så lenge tuneren ikke selges med abb. så mener jeg på at det ikke finnes noen retningslinjer for hvor mange kort man kan ha i. Kanskje du har hørt at Canal Digital ikke har lov til å selge tunere med Viaccess og omvendt?
Chiquita Skrevet 23. august 2005 #7 Skrevet 23. august 2005 Lurer også på om du "hørte" grunnen til dette? Force Tuner har plass til både Conax og Viaccess, og det står ikke noe om at det ikke er lov? Så lenge tuneren ikke selges med abb. så mener jeg på at det ikke finnes noen retningslinjer for hvor mange kort man kan ha i. Kanskje du har hørt at Canal Digital ikke har lov til å selge tunere med Viaccess og omvendt? ← Jeg husker ikke hvor jeg har hørt/lest dette - og det kan godt hende at jeg husker feil altså. På "gamle" tunere så kan du få begge deler, men da enten ved å ha en innebygget CAM, eller å kjøpe til en CAM og sette inn i tuneren, slik at tuneren også kan håndtere det andre kodingssystemet. Her hvor jeg bor sier de at de ikke har lov til å selge CAM'er noe mer... Idioti, synes jeg. Foreldrene mine var ivei nå for å kjøpe seg parabol, og ønsket både CanalDigital og Viasat. De endte opp med to tunere... er ikke akkuart brukervennlig, nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå