Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Dame på 25 her som jobber som sykepleier i turnus, jobber mye overtid, spesielt på kvelden/natten. Min kjære er aktuar i en stor bank, jobber 9-16 hver dag, tjener over 1 mill der en del av det er gode bonusordninger, og har frihet til å gjøre alt han vil. Vi bor sammen med sønnen vår på 9 mnd og har felles økonomi. Han gjør nesten alt med barnet vårt, han driver inn mesteparten av pengene, lager mat til oss når jeg kommer hjem osv. jeg føler ikke at jeg tjener nok ift den arbeidsinnsats jeg gjør. Jeg føler det er et stort problem at kvinnedominerte yrker blir såpass dårlig betalt ift mannsdominerte yrker som big business som kjæresten min driver med.

flere her som er enig i at dette ikje er holdbart ?

Anonymkode: 2a646...c4e

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er helt enig i at det er alt for dårlige lønninger innenfor helsesektoren, men plis ikke dra frem dette kjønnsforskjell kortet.

Anonymkode: 60e95...345

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er helt enig i at det er alt for dårlige lønninger innenfor helsesektoren, men plis ikke dra frem dette kjønnsforskjell kortet.

Anonymkode: 60e95...345

Det ER kjønnsforskjeller! Kvinnedominerte yrker har alltid vært lavtlønnet, og dette må absolutt gjøres noe med. En sykepleier/barnehagelærer og andre omsorgsyrker bør ha like stor verdi (økonomisk) som typiske mannsdominerte yrker. 

Anonymkode: e406d...be0

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Trailersjåfører jobber også natt og helger. I meget risikofylt jobb. De tjener mindre enn sykepleiere. 
Sånn kan man fortsette å ramse opp yrker som jobber på ugunstige tider og tjener mindre enn en bankmann. 
Du har sannsynligvis ikke KUN valgt yrket ditt for lønnen. Isåfall skulle du valgt smartere. 

Anonymkode: adcd1...1c4

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):