Gå til innhold

Omskjært penis

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at de blir mindre i omkrets da? Og at de kan ha problemer med å komme fort? 

Anonymkode: b1824...709

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det slik at de blir mindre i omkrets da? Og at de kan ha problemer med å komme fort? 

Nei.

Nei.

Og det heter omskåret.

Hilsen mann som ble omskåret som 35-åring.

Anonymkode: 054cc...14e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, bare fordeler med å fjerne forhuden, rensligere, blir litt bedre i senga, men du får ikke elefanthud på penishodet så problem å få utløsning raskt er ikke problem

Anonymkode: 8ae8a...f01

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, bare fordeler med å fjerne forhuden, rensligere, blir litt bedre i senga, men du får ikke elefanthud på penishodet så problem å få utløsning raskt er ikke problem

er ikke det veldig sårt å ha klærne rett på penishode?? Har ligget med en som var omskjært og det så bare rødt og sårt ut. Forhuden er der for en grunn

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei.

Nei.

Og det heter omskåret.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

At det ikke er et problem for alle betyr ikke at det ikke er et problem. Dette er en av mange studier som omhandler temaet. 
https://academic.oup.com/ije/article/40/5/1367/658163

Conclusions Circumcision was associated with frequent orgasm difficulties in Danish men

Endret av Påkrevd
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Spicymami skrev (12 minutter siden):

er ikke det veldig sårt å ha klærne rett på penishode?? Har ligget med en som var omskjært og det så bare rødt og sårt ut. Forhuden er der for en grunn

Hadde han nettopp gjort det? Har ikke samme erfaring, helt normal farge og normal hud. 

Anonymkode: e7267...00b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor blir en omskåret liksom bedre i senga? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Altså, man blir jo ikke bedre i senga av å fjerne forhuden! Så fremt ikke selvtilliten din satt fast i den da! 

Anonymkode: a2039...1bc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei.

Nei.

Og det heter omskåret.

For så vidt, men for de fleste høres det rart ut. Her burde språkrådet for lengst tillatt to former, da den korrekte formen i utgangspunktet kun er relevant i et veldig lite område. Man har jo også et uttrykk som "det har skjært seg" som i alle tilfeller jeg har hørt har blitt uttalt slik. Dette kunne med fordel vært lov skriftlig.

Anonymkode: 363dd...5b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

For så vidt, men for de fleste høres det rart ut. Her burde språkrådet for lengst tillatt to former, da den korrekte formen i utgangspunktet kun er relevant i et veldig lite område. Man har jo også et uttrykk som "det har skjært seg" som i alle tilfeller jeg har hørt har blitt uttalt slik. Dette kunne med fordel vært lov skriftlig.

Anonymkode: 363dd...5b2

Men enn så lenge er dette ikke en tillatt bøying av verbet å omskjære 😉 Dette er et sterkt verb og skal bøyes som det.
Det heter for øvrig "det har skåret seg" på korrekt norsk. "Det har skjært seg" er en muntlig form som har fått innpass (jada, jeg sier det selv).
Unger bøyer ofte sterke verb svakt; gå, går, gådde, har gått fordi de ikke vet bedre 🙃.

Mange som også vil endre f.eks. gjøre til jøre, gjest til jest, gjennom til jennom osv. uten at dette blir korrekt skrivemåte med det første (uten sammenlikning for øvrig).

Beklager avsporing.

https://www.dinordbok.no/verb/norsk/?q=omskjære

AnonymBruker
Skrevet
Spicymami skrev (22 timer siden):

Jeg trekker forhuden tilbake "permanent" fordi jeg synes det ser mer voksent ut enn å ha "nisselue" og den virker litt større. Det er ikke vondt eller sårt i det hele tatt og det er bare en fordel siden jeg holder litt lengre når vi har samleie. Når din partner var rød og sår på penishodet ville jeg anbefalt en tur til legen (eller skiftet til mykere undertøy).

Anonymkode: 0e2b6...8fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er ikke mer renslig, penis hode produserer fremdeles smegma. Forskjellen er bare at det blir distribuert rundt i underbuksa og i skritte ditt, ikke akkurat veldig renslig. Penis blir også mye mindre følsom noe som gjør at sex ikke blir like godt ettersom du omtrent kun føler selve orgasmen. 

Anonymkode: 48fc6...16e

• Liker 2
Skrevet

Ja

AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på hvor sensitiv penis er under forhuden, så sliter jeg med å forstå hvordan det å bli omskåret liksom ikke fører til utsatt orgasme eller mindre følelse for de fleste? Det høres bare ikke logisk ut i det hele tatt. Det høres egentlig ut som fornektelse, men det vil jeg aldri vite med mindre jeg går gjennom prosessen selv, og det skjer ikke.

Anonymkode: c756b...1a1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg trekker forhuden tilbake "permanent" fordi jeg synes det ser mer voksent ut enn å ha "nisselue" og den virker litt større. Det er ikke vondt eller sårt i det hele tatt og det er bare en fordel siden jeg holder litt lengre når vi har samleie. Når din partner var rød og sår på penishodet ville jeg anbefalt en tur til legen (eller skiftet til mykere undertøy).

Vsr ingen partner, var en random kar. Og alle menn trekker forhuden tilbake når man har sex

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei.

Nei.

Og det heter omskåret.

Hvordan opplever du det å bli sugd? Like godt?

Anonymkode: 4faab...43f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne få orgasme selv om jeg var omskåret. 

Det som tok knekken på det var antidepressiva. Selv etter 1,5 år jeg slutta på det har ikke orgasmen kommet tilbake. 

Så fienden er big pharma. 

Anonymkode: 7d2af...aa5

AnonymBruker
Skrevet
Spicymami skrev (12 timer siden):

Vsr ingen partner, var en random kar. Og alle menn trekker forhuden tilbake når man har sex

Joda, men jeg har den tilbaketrukket hele tiden og opplever ikke ubehag eller ulemper med det, men leser jo her at det er ulike erfaringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...