Gå til innhold

Leie musiker til bryllup - hardingfele?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Samboeren og jeg skal gifte oss til sommeren i Marifjøra, og jeg synes at det hadde vært så flott å ha noen til å spille hardingfele under seremonien. Jeg er selvfølgelig også på budsjett, så det kommer veldig an på prisen.

Jeg har Googlet litt men synes at dette er vanskelig å finne info om, så jeg lurte på om noen her inne kjenner til noen som spiller? Noen som har erfaringer som de kan anbefale? 

På forhånd takk!

Anonymkode: ba4fc...21e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet om ei amerikansk dame som bor i Hallingdal som spiller helt nydelig. Heter Rebecca Lofft. Verdt et forsøk.

Anonymkode: c20dc...b12

Skrevet

Åå det er helt fantastisk! Jeg er fra USA selv, så det hadde vært veldig koselig 😊  Skal absolutt sende henne en melding. Tusen takk! 

Skrevet

Hun er faktisk veldig flink!:) og kjenner nok en del andre som kan være aktuelle og.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiller hardingfele, men jeg bor på Østlandet, så det er nok uaktuelt både for meg og for deg.

Men jeg kan si deg at hvis du ikke har all verdens budsjett må du sikte deg inn på en som ikke har lang reisevei.

Det forundret meg så lenge Finn-kategorien småjobber fantes. Folk ville ha musikere til bryllup og tilbød honorar i størrelsesorden 1000 kroner. Man skal ikke ha lang reisevei før det blir underskuddsforetagende eller i hvert fall svært liten lønn. Selv man ikke spiller mer enn 2-3 låter må man være der noen timer.

Om du ikke kan få truffet musikeren på forhånd så be om å få se en video med ok lydkvalitet.

Anonymkode: 475f4...88f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg spiller hardingfele, men jeg bor på Østlandet, så det er nok uaktuelt både for meg og for deg.

Men jeg kan si deg at hvis du ikke har all verdens budsjett må du sikte deg inn på en som ikke har lang reisevei.

Det forundret meg så lenge Finn-kategorien småjobber fantes. Folk ville ha musikere til bryllup og tilbød honorar i størrelsesorden 1000 kroner. Man skal ikke ha lang reisevei før det blir underskuddsforetagende eller i hvert fall svært liten lønn. Selv man ikke spiller mer enn 2-3 låter må man være der noen timer.

Om du ikke kan få truffet musikeren på forhånd så be om å få se en video med ok lydkvalitet.

1000 kroner er på vennetjenestenivå, spør du meg. 

Anonymkode: 96629...96a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du tar kontakt med nærmeste spelemanns-/folkemusikkslag, så kan de helt sikkert hjelpe deg å finne noen! Ser ut som om Sogn og Fjordane Folkemusikklag har en liste over lokale medlemslag på sidene sine - sjekk ut http://www.folkemusikklaget.no/medlemslag.160328.nn.html

Anonymkode: 0d069...180

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sogn spel og dansarlag er nærmeste lag her. De er blant anna på Facebook.

Anonymkode: d044a...ed1

• Liker 1
Skrevet
On 3/2/2021 at 11:36 PM, Anim92 said:

Hun er faktisk veldig flink!:) og kjenner nok en del andre som kan være aktuelle og.

Det er supert å vite, tusen takk! Jeg er i kontakt med Rebecca nå, men om det ikke skulle være noe av til slutt, så kommer jeg tilbake til deg. 😊

Skrevet
On 3/2/2021 at 11:48 PM, AnonymBruker said:

Forstår det godt ja, og heeeelt enig at 1000,- er latterlig lite! Det jeg håper på er å kunne ligge på rundt 3-4000,- med noen som er i nærområde og ikke har lang reisevei. Men jeg får diskutere det med den aktuelle personen for å se om det er innefor i det hele tatt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...