Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville du ha sluttet i en jobb som ikke ga deg noe og startet på en helt ny studie i en alder av snart 30, selv om det innebar at du måtte si opp fastjobben, selge leiligheten og flytte? 

Og leve som student igjen? 

Har du gjort det kanskje? 

Har ikke barn eller forhold å tenke på, men har 4 år som student bak meg allerede. 

Anonymkode: 95328...840

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Studere? Ja, helt klart. 

Si opp jobben? Nei. Uaktuelt.

Jeg kombinerer fulltidsjobb med fulltidsstudier. Helt uaktuelt for meg å si opp fastjobben for å studere. Jeg har studert i flere omganger og trives godt med det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig med SPOCA. Jeg studerer også fulltid samtidig som fulltidsjobb, uaktuelt å leve på lån og smal økonomi. 

Anonymkode: 6aeaa...aa8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ville du ha sluttet i en jobb som ikke ga deg noe og startet på en helt ny studie i en alder av snart 30, selv om det innebar at du måtte si opp fastjobben, selge leiligheten og flytte? 

Har ikke barn eller forhold å tenke på, men har 4 år som student bak meg allerede. 

Mulighet for å ta utdanning på deltid? Mulighet for å vurdere videreutdanning fremfor en ny bachelor (om det er det du har tatt). 

Anonymkode: 32e78...314

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet og flyttet, men det var en deltidsjobb i butikk. Fikk en ny butikkjobb på studiestedet. Jeg var 33 år da. 

Mulig det blir mye via nett enda på høsten pga korona så da kan det være at du ikke må flytte. Eller i så fall reise bort når det er noe obligatorisk? Da kan du beholde jobben du har nå. Ellers er det ingen problem for eldre studenter å flytte for å studere. Jeg fikk også venner på studiestedet selv om jeg ikke var aktiv med sosialisering.

Anonymkode: a24c2...02e

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, SPOCA said:

Studere? Ja, helt klart. 

Si opp jobben? Nei. Uaktuelt.

Jeg kombinerer fulltidsjobb med fulltidsstudier. Helt uaktuelt for meg å si opp fastjobben for å studere. Jeg har studert i flere omganger og trives godt med det.

Hva studerer du da? På nett, fysisk?  Hvilken type jobb har du? 

Jeg har desverre ikke så stor arbeidskapasitet som jeg ser andre har. Jeg klarer ikke for mye av gangen da jeg sliter litt med konsentrasjonen. 

Jeg hadde kanskje klart et deltidsstudie ved siden av full jobb, men skulle helst sett at det var omvendt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja helt klart! ❤️ Jeg har gjort dette. Har både beholdt jobb og studert, og også sagt opp jobb for å studere fulltid, og anbefaler virkelig siste alternativet. Beste valget jeg har tatt noen gang!

Anonymkode: 19066...946

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor lang tid den nye utdanning tar? Og hvordan arbeidsmarkedet ser ut?
Men ja, det kunne jeg absolutt ha gjort i en alder av både 30 og 40. 
Sa selv opp en fast velbetalt stilling i Norge og flyttet til utlandet for en lavtlønnet kontraktbegrenset jobb. I en alder av 35. Var vekke i 3 år. Kom tilbake med erfaring og fikk drømmejobben i Norge, et lykkeligere liv. 

Anonymkode: bf250...434

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva studerer du da? På nett, fysisk?  Hvilken type jobb har du? 

Jeg har desverre ikke så stor arbeidskapasitet som jeg ser andre har. Jeg klarer ikke for mye av gangen da jeg sliter litt med konsentrasjonen. 

Jeg hadde kanskje klart et deltidsstudie ved siden av full jobb, men skulle helst sett at det var omvendt. 

Jeg studerer kun på nett. Jeg har ikke mulighet til å studere fysisk pga jobben. Jeg har en kontorjobb nå (arbeidstid 8-16), men fra høsten begynner jeg i lærerjobb. 

Det finnes masse nettstudier man kan ta deltid. :)

For tiden studerer jeg litt forskjellig, fra historie til IKT. Tar ca 60 studiepoeng per semester. 

Skrevet

Jeg gjorde det, og har ikke angret et sekund!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 40 årene og skal studere - full jobb og småbarn. Vet om en som er 62 år og går på høyskolen 😂

Anonymkode: f5c72...c4f

• Liker 1
Skrevet

Kjør på, og følg drømmen din! 💯 Det er mye bedre enn å angre i ettertid, og i tillegg ikke ha gjort noe som har gitt deg noe heller. Du kan jo fint leve som student igjen også, når du kun har deg selv å tenke på! :) Student med eller uten jobb - go for it! Hva vil du studere, forresten? :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Var riktignok noen år yngre (25-26), men ja, jeg gjorde dette! Angrer ikke

Anonymkode: 38829...68b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir 30 i år og valgte å studere på deltid. Jeg turte ikke si opp jobben i frykt for ikke å få ny når jeg er ferdig. Orker ikke være 35 år og være ringevikar. 

Anonymkode: fca66...dc1

Skrevet

Jeg tok et par fag først ved siden av jobb for å lodde interessen, og da det ga mersmak, sa jeg opp jobben og begynte å studere igjen. Jeg var 30. Har ikke angret ett sekund, har en mye mer interessant og bedre betalt jobb nå :)

Skrevet

Jeg kommer aldri til å slutte med studier. Ikke gi deg om det er noe du ønsker.

• Liker 2
Skrevet

Kjør på. Jeg begynte på helt ny bachelor da jeg var 32. 

Du har bare brukt opp 4 år av studiestøtten. Jeg brukte opp alle 8 før jeg var ferdig, og det anbefales ikke... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare gå for det! Jeg hadde ikke engang videregående før jeg fylte 30. Etter voksenopplæring som ga generell studiekompetanse, studerte jeg på universitet i 5 år. Angrer det ikke.

Anonymkode: 267d2...0f2

AnonymBruker
Skrevet

Takk for støtte alle sammen! Studiet jeg ønsker å gå på er et der det ikke er så lett å få jobb etterpå, men jeg har jo allerede en trygg utdanning i bunn jeg kan falle tilbake på. Det er heller ikke mulig å studere dette på nett. 

Jeg har bestemt meg for å i det minste søke. Det er langt i fra sikkert at jeg kommer inn på det jeg vil. Om jeg kan dra, avhenger uansett om jeg får solgt leiligheten.

Hva studerte dere som begynte å studere igjen? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for støtte alle sammen! Studiet jeg ønsker å gå på er et der det ikke er så lett å få jobb etterpå, men jeg har jo allerede en trygg utdanning i bunn jeg kan falle tilbake på. Det er heller ikke mulig å studere dette på nett. 

Jeg har bestemt meg for å i det minste søke. Det er langt i fra sikkert at jeg kommer inn på det jeg vil. Om jeg kan dra, avhenger uansett om jeg får solgt leiligheten.

Hva studerte dere som begynte å studere igjen? 

Så bra at du søker uansett ☺👍 Jeg gikk fra en utdannelse der jeg ikke fikk jobb til en jeg fikk jobb i. Første utdannelse var markedsføring, andre utdannelse er arealplanlegger. 

Anonymkode: a24c2...02e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...