AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #1 Skrevet 1. mars 2021 Ja, hva tror dere? Kommer de til å gjøre som i fjor sommer og ha strengere krav til resten av Europa enn til Norden, og enda strengere til verden utenfor Europa? Eller kommer de til å behandle landene likt? Jeg har liksom en følelse av at Sverige kommer til å åpne før Storbritannia, til tross for at britene nå har vaksinert mange og smitten faller kraftig. Kommer det til å bli som sist at vi holder stengt for land som har lavere smitte enn oss selv? Og kommer vi fortsatt til å ha strengere regler enn resten av Europa? Anonymkode: b2f7a...406
Enmanelskeråhate Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 England er jo ikke lenger schengen så vil tro de må vente som resten av verden. Norden og schengen landene som når grensen tror jeg blir gule først, bare å glede seg nå🏖🔆
Gjest Mumlehumle Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 Det blir nok slik som de gjorde sist de åpnet grensene. Først Norden så flere og flere land i Europa etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #4 Skrevet 1. mars 2021 Just now, Enmanelskeråhate said: England er jo ikke lenger schengen så vil tro de må vente som resten av verden. Norden og schengen landene som når grensen tror jeg blir gule først, bare å glede seg nå🏖🔆 Som om smitten bryr seg om Schengen-avtalen 😁 men det er vel akkurat noe sånt våre politikere kunne finne på (igjen). Anonymkode: b2f7a...406 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #5 Skrevet 1. mars 2021 2 minutter siden, Enmanelskeråhate said: England er jo ikke lenger schengen så vil tro de må vente som resten av verden. Norden og schengen landene som når grensen tror jeg blir gule først, bare å glede seg nå🏖🔆 Forresten når jeg tenker etter så var jo ikke Storbritannia i Schengen før Brexit heller. Er også spent på når vi kommer til USA igjen (har familie begge steder), men føler at noen land lever på sitt dårlige rykte. "Se bare på Storbritannia", sier mange, i negativ forstand, og er ikke klar over at smitten der har falt over 90%. Norge skulle gjort som dem og sikret seg flere vaksiner enn det EU-land får. Anonymkode: b2f7a...406 1
Enmanelskeråhate Skrevet 1. mars 2021 #6 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forresten når jeg tenker etter så var jo ikke Storbritannia i Schengen før Brexit heller. Er også spent på når vi kommer til USA igjen (har familie begge steder), men føler at noen land lever på sitt dårlige rykte. "Se bare på Storbritannia", sier mange, i negativ forstand, og er ikke klar over at smitten der har falt over 90%. Norge skulle gjort som dem og sikret seg flere vaksiner enn det EU-land får. Anonymkode: b2f7a...406 Det har du rett i glemte meg der;) men de er ikke i EU lenger og stiller på linje med USA, Asia osv
Enmanelskeråhate Skrevet 1. mars 2021 #7 Skrevet 1. mars 2021 Fhi:Som følge av at Storbritannia fra 1. januar 2021 ikke lenger er medlem av EU, vil Storbritannia ikke lenger inngå i vurderingen for innreisekarantene. Reisende fra Storbritannia vil ha karanteneplikt på lik linje med reisende fra andre land utenfor EU/EØS/Schengen (såkalte tredjeland).
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #8 Skrevet 1. mars 2021 3 minutter siden, Enmanelskeråhate said: Fhi:Som følge av at Storbritannia fra 1. januar 2021 ikke lenger er medlem av EU, vil Storbritannia ikke lenger inngå i vurderingen for innreisekarantene. Reisende fra Storbritannia vil ha karanteneplikt på lik linje med reisende fra andre land utenfor EU/EØS/Schengen (såkalte tredjeland). Men man må jo i karantene fra landene innenfor EU også. Forøvrig er det vanskelig å forstå hvorfor man skal skille mellom EU og ikke EU i denne sammenhengen. Anonymkode: b2f7a...406 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #9 Skrevet 1. mars 2021 De åpner, men kommer til å kreve vaksinepass. I think so. Anonymkode: c03c6...07a
Enmanelskeråhate Skrevet 1. mars 2021 #10 Skrevet 1. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men man må jo i karantene fra landene innenfor EU også. Forøvrig er det vanskelig å forstå hvorfor man skal skille mellom EU og ikke EU i denne sammenhengen. Anonymkode: b2f7a...406 Nå ble jo mange Eu land åpnet i sommer som var, pga lav smitte, ingen utenfor ble vel det? Endret 1. mars 2021 av Enmanelskeråhate
Enmanelskeråhate Skrevet 1. mars 2021 #11 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De åpner, men kommer til å kreve vaksinepass. I think so. Anonymkode: c03c6...07a Aldri i verden
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #12 Skrevet 1. mars 2021 Det skal bli spennende å se hva slags argumenter de bruker for å holde grensene stengt hvis alle la oss si over 40 har fått vaksinen eller tilbud om den. Vil folk fortsatt godta føre var-strategien hvis smitten blir like lav som i fjor sommer og i tillegg alle i risikogruppene er vaksinert? Anonymkode: b2f7a...406
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #13 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det skal bli spennende å se hva slags argumenter de bruker for å holde grensene stengt hvis alle la oss si over 40 har fått vaksinen eller tilbud om den. Vil folk fortsatt godta føre var-strategien hvis smitten blir like lav som i fjor sommer og i tillegg alle i risikogruppene er vaksinert? Anonymkode: b2f7a...406 Vel, da skal de si at ALLE skal vaksineres først, før man kan åpne opp. Just in case. Føre var liksom. Anonymkode: c03c6...07a
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #14 Skrevet 1. mars 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Vel, da skal de si at ALLE skal vaksineres først, før man kan åpne opp. Just in case. Føre var liksom. Anonymkode: c03c6...07a Javisst, alle må være hjemme til alle er vaksinert, det argumentet har jeg allerede lest. Hvis du er 40 og fullvaksinert, må du bli hjemme i sympati med den uvaksinerte russen. Anonymkode: b2f7a...406 1
Gjest theTitanic Skrevet 1. mars 2021 #15 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det skal bli spennende å se hva slags argumenter de bruker for å holde grensene stengt hvis alle la oss si over 40 har fått vaksinen eller tilbud om den. Vil folk fortsatt godta føre var-strategien hvis smitten blir like lav som i fjor sommer og i tillegg alle i risikogruppene er vaksinert? Anonymkode: b2f7a...406 Du er passe naiv om du tror alle over 40 får tilbud om vaksine før sommeren. Om du er i 70 årene så kan det derimot bli en bra sommer. Spania vil kreve vaksinepass. Hellas har ikke tenkt til det.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #16 Skrevet 1. mars 2021 Normalt skulle man tro at vi kan åpne opp mye mer i sommer enn i fjor, selv hvis bare de eldre er vaksinert. Men samtidig har hylekoret om stengte grenser blitt mye større siden i fjor. Den frykten politikere og media har spredt er i ferd med å feste seg. For ikke å snakke om skammen. Jeg besøkte familie i utlandet to ganger i fjor, og det er fortsatt ikke noe jeg snakker høyt om. Det til tross for at jeg fulgte reglene til punkt og prikke. Anonymkode: b2f7a...406 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #17 Skrevet 1. mars 2021 theTitanic skrev (9 minutter siden): Du er passe naiv om du tror alle over 40 får tilbud om vaksine før sommeren. Om du er i 70 årene så kan det derimot bli en bra sommer. Spania vil kreve vaksinepass. Hellas har ikke tenkt til det. Enig... Anonymkode: c03c6...07a
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #18 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Normalt skulle man tro at vi kan åpne opp mye mer i sommer enn i fjor, selv hvis bare de eldre er vaksinert. Men samtidig har hylekoret om stengte grenser blitt mye større siden i fjor. Den frykten politikere og media har spredt er i ferd med å feste seg. For ikke å snakke om skammen. Jeg besøkte familie i utlandet to ganger i fjor, og det er fortsatt ikke noe jeg snakker høyt om. Det til tross for at jeg fulgte reglene til punkt og prikke. Anonymkode: b2f7a...406 Kun i Norge... Mens resten av Europa reiser på ferie som normalt. Anonymkode: 91597...7f3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #19 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kun i Norge... Mens resten av Europa reiser på ferie som normalt. Anonymkode: 91597...7f3 Hvilke land reiser "som normalt"? Anonymkode: c03c6...07a
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #20 Skrevet 2. mars 2021 I trur iallefall ikke det blir Norge, på grunn av det elendige lederskapet i Oslo, og Oslobeboerne generelt. Med Fabian som ordfører hadde dette vært ferdig nå. I Molde så har vi nesten ikke hatt smitte, grunnet vår dyktige leiar. Anonymkode: 73401...03b
Anbefalte innlegg