Gå til innhold

Stellebord, badebalje løsning på lite bad.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Vi venter baby om kort stund og jeg ser etter noen smarte løsninger til et lite bad mtp badekar til baby og stellebord. Av erfaring synes jeg det var tungvindt med stellebord og badekar i ett, fordi man skal løfte baby med en hånd og legge ned stellematten og gjøre klar håndkle. 

Jeg ønsker å løfte baby fra badebalje til stellebord/matte med begge armer. 

Vi skal snart erstatte det store badekaret med dusjkabinett så det blir bedre plass. Vi har ingen vaskemaskin på badet. 

Kan man bruke vasken som badebalje eller bør jeg kjøpe en badebalje med stativ som jeg tar frem ved behov? Hvordan gjør dere det? 

Svigers har aldri brukt stellebord og bruker bare vasken og bærer baby til stuen i håndkle og skifter der, vurderer å gjøre det slik, men jeg vet ikke... Tips? 

Anonymkode: 7a5af...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi stellematte på vaskemaskinen. Har fungert veldig bra her. Veldig fornøyd med Stokke sammenleggbar badebalje. Sønnen min fyller snart 3 år og bader fremdeles i den😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Wilma89 skrev (Akkurat nå):

Her har vi stellematte på vaskemaskinen. Har fungert veldig bra her. Veldig fornøyd med Stokke sammenleggbar badebalje. Sønnen min fyller snart 3 år og bader fremdeles i den😊

Det var ingenting av det TS lurte på.

TS: finnes kombi badekar/stellebordsløsninger som kan stå på badekar.

Anonymkode: f25a1...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde 120 cm servant 90*70 dusj kabinett med plass til en badebalje, wc og stellebord på 3,5 m2

Anonymkode: cac1b...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg leste nok det innlegget litt halvveis🙈 Men godt det er noen som passer på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Wilma89 skrev (18 minutter siden):

Hvor hadde du den stående da han var nyfødt? :) hadde du på gulvet eller hadde du mulighet til å sette den opp på noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Som kan stå på badekar..? Det har jeg aldri hørt om 😅 jeg synes stellebord og badekar i ett var veldig tungvindt.. 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi hadde 120 cm servant 90*70 dusj kabinett med plass til en badebalje, wc og stellebord på 3,5 m2

Anonymkode: cac1b...51a

Servanten vår er kjempeliten, det er kun en halv meter med vask 😅 blir bra når d blir mer plass der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du veggplass?

Vi hadde knøttebad i starten, og hadde stellebordet på veggen. Det hang på veggen ved siden av doen, og når det ble slått ned dekket det over doen. Men det gikk fint.

Balje hadde vi bare på gulvet, egentlig. Om dere har badekar kan dere sette baljen oppi badekaret?
Men i starten brukte vi bare vasken. (Veldig liten vask, så baby vokste ut av den i løpet av 2 mnd.)

Anonymkode: 66ec4...295

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du veggplass?

Vi hadde knøttebad i starten, og hadde stellebordet på veggen. Det hang på veggen ved siden av doen, og når det ble slått ned dekket det over doen. Men det gikk fint.

Balje hadde vi bare på gulvet, egentlig. Om dere har badekar kan dere sette baljen oppi badekaret?
Men i starten brukte vi bare vasken. (Veldig liten vask, så baby vokste ut av den i løpet av 2 mnd.)

Anonymkode: 66ec4...295

Vi har veggplass, har vurdert feste, men jeg har så angst for at den plutselig skal falle ned, helt irrasjonelt i know,.. Kanskje bare bruke vasken til jeg blir vant til baby, og så deretter en enkel balje i dusjkabinettet når vi bytter til det 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Badet i vasken til mini var 3 måneder ca. Stellematte på vaskemaskinen. Badebalje satte vi inn i dusjen. Hadde vi hatt badekar hadde vi satt badebalje oppi.

Anonymkode: 67858...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hadde en sammenleggbar badebalje som vi stappet mellom møbel og vegg på badet når den ikke var i bruk. Den sto bare på gulvet ved bruk, hadde syntes det hadde vært skummelt å ha det stående høyt. Stellematte hadde vi på vaskemaskinen der vi bodde før. Nå bor vi et annet sted med også lite bad, men ikke vaskemaskin på badet, så da ligger stellematte bare på gulvet også bades baby i badekar

Løsningen vi tenker å gå for nå som. ny baby er på vei er å fortsette å bare ha badebalje på gulvet eller i badekaret, også kan man jo bare legge baby på gulvet for å tørke ol. Stellebord tenker vi ha på et soverom. 

Anonymkode: 551ef...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har veggplass, har vurdert feste, men jeg har så angst for at den plutselig skal falle ned, helt irrasjonelt i know,.. Kanskje bare bruke vasken til jeg blir vant til baby, og så deretter en enkel balje i dusjkabinettet når vi bytter til det 😊 

Vi vurderer også vegghengt. Min mor hadde det, det hang godt fast i 18år før det blei fjerna så eg trur det burde gå fint😆👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts du kan kjøpe slik for å vaske baby i vasken :) finnes flere typer på nett

https://www.jollyroom.no/babyutstyr/baderom/badestoler/skip-hop-moby-badestol?gclid=Cj0KCQiAvvKBBhCXARIsACTePW_apJMepT5Y9tRCSHOMBS-nm7qVl7UDtv7pXMNtdVlw9cH89RG2UlYaAuGlEALw_wcB

vi har også lite bad, men har plass til stellebord, men valgte å ha kommode utenfor badet som stellebord heller :)

Anonymkode: 58e36...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville hatt stellematte på gulvet hvis det var trangt om plassen, og så skjøvet den under servanten eller der det er plass ellers. Vi har lite bad og har Stokke flexi badekar. Finnes stativ til, men funker fint på gulvet. Også tryggere når de er større. Sammenlagt står den imellom dusjkabinett og veggen (er en liten glippe). Ellers brukte vi bare vasken på badet til bading frem til han ble sånn 2-3 mnd. Etter det var han for stor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har knøttlite bad, så vi har ikke plass til hverken stellebord, stellematte på gulvet, vegghengt eller badebalje. Vi får plass til balja inne i dusjen, men vi har ikke plass til å holde baby når den står der, så det er uansett utelukket. Vi bruker derfor stua. Hun har stellebordet sitt på rommet sitt, så vi skifter bleier der og tar morgen- og kveldsstell der. Bading tar vi på stua; vi fyller balja hennes med vann, tar med stellematta hennes ut til badebalja og bader der. Så kan vi heller bruker balja i dusjen når hun sitter stødig selv :) det finger bra, men litt tungvint, selvfølgelig. 

Hvis det er slik at du gjerne vil ha alt på badet, ville jeg helt klart vurdert vegghengt også en sammenleggbar balje i tillegg. 

Anonymkode: c70f4...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegghengt stellebord/bare stellematte som du legger på gulvet ved behov. Sammenleggbar badebalje som du setter oppi badekaret/inni dusjen ved bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dere som har stellebord andre steder enn på badet, hvordan gjør dere det med vann og sånt? Vi hadde en liten vannbalje før, men synes det var mye lettere og hygienisk å ta vann fra springen. 

Har faktisk vurdert stellebord man klapper sammen på badet og bruke vasken fremover til han blir så stor at vi bruker en badebalje på gulvet😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor hadde du den stående da han var nyfødt? :) hadde du på gulvet eller hadde du mulighet til å sette den opp på noe? 

Vi hadde den bare på gulvet😊 Satt på knærne ved siden av og holdt han oppi der. Syns det fungerte helt fint😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Wilma89 skrev (26 minutter siden):

Vi hadde den bare på gulvet😊 Satt på knærne ved siden av og holdt han oppi der. Syns det fungerte helt fint😊

Vi gjorde det med forrige fra hun var fire, fem mnd ca 😊 det virker jo veldig praktisk egentlig 😊 ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei! 

Vi venter baby om kort stund og jeg ser etter noen smarte løsninger til et lite bad mtp badekar til baby og stellebord. Av erfaring synes jeg det var tungvindt med stellebord og badekar i ett, fordi man skal løfte baby med en hånd og legge ned stellematten og gjøre klar håndkle. 

Jeg ønsker å løfte baby fra badebalje til stellebord/matte med begge armer. 

Vi skal snart erstatte det store badekaret med dusjkabinett så det blir bedre plass. Vi har ingen vaskemaskin på badet. 

Kan man bruke vasken som badebalje eller bør jeg kjøpe en badebalje med stativ som jeg tar frem ved behov? Hvordan gjør dere det? 

Svigers har aldri brukt stellebord og bruker bare vasken og bærer baby til stuen i håndkle og skifter der, vurderer å gjøre det slik, men jeg vet ikke... Tips? 

Vi har også lite bad. Jeg tar stellematten og legger på spisebordet eller sengen (det som er nærmest eller ledig), og har baljen på stellebordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...