Gå til innhold

Jeg har bare 170 000 på konto og det gjør meg stressa!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt opp alle 8 årene med lån fra Lånekassen og må leve av oppsparte midler. Har høy gjeld hos Lånekassen også (700 k). Jeg mangler noen svært krevende fag i graden for å bli ferdig (master i teknologi) og det kan sikkert ta enda et år eller mer før jeg klarer å bestå. Dette stresser meg helt ekstremt. Hvis jeg ikke klarer å bestå vil jeg snart stå igjen uten noen sparepenger og uten jobb. 

Stresser jeg unødig? Hvordan kan jeg roe meg ned? 

Anonymkode: cde01...046

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du pen?

Anonymkode: aee96...5cf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var faktisk i samme posisjon. Hadde maksa ut studielån, da jeg studerte noe helt annet før jeg valgte sivilingeniør. 

Måtte ta et år ekstra med bare to fag, da det viste seg at jeg manglet disse / hadde tatt to feil fag.

Løsningen for meg ble å jobbe så mye som mulig ved siden av studiene. Var ingen problem å tjene inn 10000-15000 kr i mnd. med 100% fleksible jobber (bemanningsbyrå, ringevikar, osv.) - da kunne jeg lett ta dager/uker fri, når jeg virkelig måtte fokusere på utdanningen. 

Fungerte veldig fint for meg. 

Anonymkode: 270df...647

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg var faktisk i samme posisjon. Hadde maksa ut studielån, da jeg studerte noe helt annet før jeg valgte sivilingeniør. 

Måtte ta et år ekstra med bare to fag, da det viste seg at jeg manglet disse / hadde tatt to feil fag.

Løsningen for meg ble å jobbe så mye som mulig ved siden av studiene. Var ingen problem å tjene inn 10000-15000 kr i mnd. med 100% fleksible jobber (bemanningsbyrå, ringevikar, osv.) - da kunne jeg lett ta dager/uker fri, når jeg virkelig måtte fokusere på utdanningen. 

Fungerte veldig fint for meg. 

Anonymkode: 270df...647

Hvor gammel var du da du ble ferdig og var det vanskelig å få jobb? Ble alder kommentert? Hadde du relevant deltidsjobb?

Anonymkode: cde01...046

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...