Gjest Gjest Skrevet 22. august 2005 #1 Skrevet 22. august 2005 Jeg glemte mobilen min i Estland i sommer, og ringte hotellet umiddelbart da jeg oppdaget det. De skulle sende den etter at jeg hadde overført penger for porto. Dette gjorde jeg, og de sendte den den 2. august. Hittil har jeg ikke sett noe til den. Når jeg ringer den får jeg meldingen "mobilen er avslått eller befinner seg i et område uten dekning ....." Betyr dette at den er i Norge? Er det mulig å spore den?
Grooo Skrevet 22. august 2005 #2 Skrevet 22. august 2005 Det eneste den meldingen sier deg er at mobilen er "avslått eller bevinner seg i et område uten dekning" enten i Norge eller utlandet. Hvis du har serienummeret kan den vel spores tror jeg, ellers er det nok ikke så lett. Har du anmeldt saken da? For det er vel å regne som et tyveri nå ettersom de ikke har sendt den som de lovte...?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2005 #3 Skrevet 22. august 2005 Kommer denne meldingen selv om mobilen er i utlandet? Jeg har fått et sendingsnr fra hotellet som sendte den, men hvordan sporer jeg utenlandsk post?
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2005 #4 Skrevet 22. august 2005 Jeg håper at du har sperret abonnementet, elles kan det bli en lite hyggelig telefonregning. Ang. meldingen så kan det jo være at hotellet har slått av mobilen før de sendte den slik at meldingen kommer. Den meldinga tror jeg kommer uavhengig om at telefonen er i Norge eller utlandet. Nevnte ikke hotellet noe om på hvilken måte de hadde sendt telefonen? For å evt kunne spore den tror jeg du må ta kontakt med det selskapet hotellet brukte når de sendte mobilen. (noe ala pakkesporingen på Posten sine websider kanskje) Lykke til, håper det ordner seg.
Grooo Skrevet 22. august 2005 #5 Skrevet 22. august 2005 Hvis telefonen er slått av er det jo ikke mulig å spore om den er i Norge eller utlandet, da er jo senderen av. Skjønner? Så ja, den kan være både her og i utlandet. Er vel lite trolig at batteriet har holdt så lenge, så det har vel gått tomt hvis de ikke slo den av før de sendte den. Tar jo ofte litt tid med post fra utlandet da...
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2005 #6 Skrevet 22. august 2005 Hvis telefonen er slått av er det jo ikke mulig å spore om den er i Norge eller utlandet, da er jo senderen av. Skjønner? Så ja, den kan være både her og i utlandet. Er vel lite trolig at batteriet har holdt så lenge, så det har vel gått tomt hvis de ikke slo den av før de sendte den. Tar jo ofte litt tid med post fra utlandet da... ← Var ikke akkurat det jeg tenkte på. Forsto det slik at trådstarter hadde fått et sporings/kollinummer av hotellet etter at de hadde sendt pakka og at h*n kanskje kunne finnet ut hvor pakka befant seg ved å gå inn på websidene til det selskapet som håndterer frakta. Ala Postens pakkesøk altså. Den meldinga om "mobilen er avslått......." tror jeg er standard uavhengig av hvor mobilen befinner seg.
Gjest Gjest_Grooo_* Skrevet 23. august 2005 #7 Skrevet 23. august 2005 Spore via pakkenr går bra ja, men spore via Telenor/mobliselskap går ikke hvis telefonen er slått av. Var det jeg mente Ble litt kluss med to typer sporing...
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2005 #8 Skrevet 23. august 2005 Nei spore via mobilselskap tror jeg uansett ikke man har lov til med mindre man involverer politiet.
Grooo Skrevet 23. august 2005 #9 Skrevet 23. august 2005 Nei spore via mobilselskap tror jeg uansett ikke man har lov til med mindre man involverer politiet. ← Var jo det jeg mente da, hvis telefonen ikke dukker opp som avtalt må hun jo melde den og da kan politiet ev. spore den hvis de har tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå