Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Lurer på om det er noen her som har byttet fil, altså fra mann til dame, dame til mann?

Spørsmålet mitt er, hadde dere noen bekjente skeive fra før, eller levde dere rett og slett ett heterofilt liv og plutselig en dag kom det noen som fikk dere til å endre syn på seksualiteten deres? 

Var det da, i såfall, deres første bekjentskap med en skeiv, og hvordan har ting gått videre? 

😊

Anonymkode: 647a7...283

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 20.38):

Hei!

Lurer på om det er noen her som har byttet fil, altså fra mann til dame, dame til mann?

Spørsmålet mitt er, hadde dere noen bekjente skeive fra før, eller levde dere rett og slett ett heterofilt liv og plutselig en dag kom det noen som fikk dere til å endre syn på seksualiteten deres? 

Var det da, i såfall, deres første bekjentskap med en skeiv, og hvordan har ting gått videre? 

😊

Dette er å bytte kjønn, ikke å bytte fil ☺️
Men til spørsmålet ditt. Jeg visste ikke jeg var bi- (fil eller nysgjerrig) før jeg kom i kontakt med noen av samme kjønn som la litt an på meg. Jeg har fortrengt dette og lever heterofilt fortsatt mange år etter denne oppdagelsen fordi det er mest "praktisk" og godkjent (jada, vet at dette er litt feigt, men samtidig praktisk).

Anonymkode: 6e9b1...781

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men til spørsmålet ditt. Jeg visste ikke jeg var bi- (fil eller nysgjerrig) før jeg kom i kontakt med noen av samme kjønn som la litt an på meg. Jeg har fortrengt dette og lever heterofilt fortsatt mange år etter denne oppdagelsen fordi det er mest "praktisk" og godkjent (jada, vet at dette er litt feigt, men samtidig praktisk).

Jaja.. jeg ordna meg feil.. tenkte ikke på dette med å bytte kjønn. Men de som har vært sammen med motsatt kjønn og så "bytta fil" som jeg kalte det ..

Hvorfor vil du ikke leve ut det skeive i deg selv? 

Takk for at du svarte  da 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde jeg var hetero til jeg kyssa ei på fest. Finner menn mest tiltrekkende og er det jeg går etter, men hadde ikke noe imot å finne på noe med andre kvinner om noen hadde vært interessert og jeg liker vedkommende. Er ikke sikker på hva jeg er , men tror jeg er bi. 

Anonymkode: da9c5...53a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er flere av oss som lever som hetero pg fortrenger at man er bifil fordi dette er mest "praktisl". Livet er enklere på en måte. Trist, men sant for flere. Kanskje det er feigt, men det er et valg man kan ta.

Anonymkode: 8ebd4...078

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er egentlig det samme her. Jeg er gift med en mann og har hatt menn fra jeg var ungdom, men føler jeg lett kan forelske meg i kvinner, samt tenner på det også. Men foreløpig elsker jeg mannen nok til å bli i forholdet. Blir det noengang slutt så er det null mer hindre. Så ja.. er bifil. Men det vet ingen. 

Anonymkode: 5e9ef...676

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jaja.. jeg ordna meg feil.. tenkte ikke på dette med å bytte kjønn. Men de som har vært sammen med motsatt kjønn og så "bytta fil" som jeg kalte det ..

Hvorfor vil du ikke leve ut det skeive i deg selv? 

Takk for at du svarte  da 😊

Jeg hadde et "forhold" til en gutt da jeg selv var gutt og bodde i en større by. Selv om jeg hadde følelser for han var sexen mer praktisk, enkel og bedre med en dame. Nå er jeg godt gift og elsker min kone og mine barn selv om jeg kan bli veldig betatt (og litt forelsket) når jeg ser en fin gutt/mann. Når man er bi ligger det i det at man kan bli glad i, og forelsket i, begge kjønn. Jeg vet at man blir litt fordømt i begge "leirer" og ansett som litt "vinglepetter" som ikke klarer å bestemme seg, men man bestemmer jo ikke selv hvem man blir betatte av.

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det er flere av oss som lever som hetero pg fortrenger at man er bifil fordi dette er mest "praktisl". Livet er enklere på en måte. Trist, men sant for flere. Kanskje det er feigt, men det er et valg man kan ta.

Anonymkode: 8ebd4...078

Helt riktig. Tror det er svært mange av "oss", og at de fleste befinner seg et eller annet sted mellom 100 % det ene eller det andre. Under gitte omstendigheter kan mange bli betatte av samme kjønn, men man må velge hvordan man vil leve. Noen lever som single for å kunne utforske begge sider av seg selv, men andre finner det mer praktisk å velge en side. Heldigvis har samfunnet godtatt homofili og gjort det enkelt å leve med noen av samme kjønn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heihei. 
bytte kjønn heter dette 🙂 

jeg tror man ofte merker at NOE ikke stemmer, men man undertrykker det. 
for min egen del så visste jeg fra jeg var liten at jeg likte jenter og gutter. Men når jeg ble 13år ish, fortalte min mor meg at det ikke er normalt. Så jeg undertrykte det frem til jeg var sånn 25år. 
jeg føler meg også veldig maskulin, og noen ganger feminin. Dette er noe jeg også har undertrykt lenge. 
nå er jeg åpen om at jeg er pan, noen ganger liker jeg å være hypermaskulin og andre ganger hyperfeminin. Mine barn synes dette er helt topp og aksepterer meg akkurat slik jeg er. 

jeg åpnet meg ikke opp før jeg begynte å utforske meg selv på egenhånd. Og fikk drahjelp av andre skeive etterhvert som jeg kom inn i miljøet. Det har alltid vært noe, følt meg fanget på en måte. Men nå føler jeg meg endelig fri. Tror det er lignende for mange andre. Men undertrykker og innbiller seg at ting skal være «sånn og sånn». 

Anonymkode: 6d0bc...5c7

AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill og ikke overfokuser på dette med fil. Man liker den man liker.

Anonymkode: 901ac...e00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sammen med en gutt da jeg var 14 og ikke helt visste hva jeg ville, fant etterhvert ut at jeg bare forelsket meg i og ble tiltrukket av kvinner, så anså meg selv om lesbisk noen år. Hadde dame-samboer en stund, og var singel men uinteressert i menn lenge. Til jeg møtte og falt for ham jeg er gift med i dag. Har landet på at jeg er bifil men med preferanse for damer - og at mannen min er mer "untaket fra regelen". Hadde definitivt ikke ønsket å date menn om jeg ble singel igjen. Men vanskelig å plassere seg i en fast "bås".

Anonymkode: e6cbc...eb6

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid visst at jeg var tiltrekt til damer, men levde litt i det skjulte. Oppdaget det da jeg var 15 år tror jeg. Alltid vært sammen med gutter. Rotet med jenter på fest og slikt. 
Helt til en dag jeg møtte en fantastisk dame da jeg var 22 år. Forelsket meg sånn og vi var bestevenner/elskere lenge. Levde i skapet og turte ikke å fortelle noen. 
Jeg brøt ut av forholdet for jeg var redd. Så fortsatte jeg mitt heterofile liv, giftet meg og fikk barn med en mann. 

Tenker fortsatt på den dama og angrer bittert på at jeg lot frykten min ødelegge lykken. 

Lever et heterofil liv fordi det er praktisk. Mer akseptert, men kom ut av skapet til venner og familie for et par år siden. Mannen min vet om det også. Nå er jeg 32 år. Følte meg lettet når jeg var åpen og ærlig om det. Elsker selvsagt mannen min og vil være med han resten av livet mitt. 

Anonymkode: 4f3cd...cdc

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg byttet "fil" i det "offentlige rom" da jeg var godt inni mitt 40-ende år 🙂 Men jeg visste selv ,fra jeg begynte på videregående, at jeg like ofte ble forelsket i/ tiltrukket av samme kjønn.

Som mange andre her valgte jeg den enkleste vei og valgte kun kjærester og etter hvert ektefelle av motsatte kjønn, men hadde noen eskapader opp igjennom ungdomsårene med noen av samme kjønn.

Da ekteskapet mitt havarerte forelsket jeg meg i en skeiv bekjent (jeg hadde ingen skeive venner på det tidspunktet), og det var døråpneren min for å tørre å velge det ikke alle andre forventet. Og da kom alle rundt med kommentarer som "jeg visste ikke at du var sånn!", og "du ser jo ikke skeiv ut", "det er sikkert bare en fase" osv osv.

Jeg følte det som at andre tenkte at jeg hadde løyet i alle år fordi jeg ikke hadde fortalt at jeg like gjerne kan forelske meg i samme kjønn. Altså; har man opplysningsplikt til andre om det? Og fordi jeg var gift i mange år med en av det motsatte kjønn er det gitt at jeg er hetero?

Uansett; jeg lever nå i et likekjønnet ekteskap, og har aldri angret på at jeg hoppet i det og ikke bare valgte som andre forventet. Så får jeg heller ta de spørsmålene som kommer underveis. For ja, jeg for fortsatt "rare" spørsmål.

Anonymkode: 07343...0bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2021 den 15.06):

Ja, jeg byttet "fil" i det "offentlige rom" da jeg var godt inni mitt 40-ende år 🙂 Men jeg visste selv ,fra jeg begynte på videregående, at jeg like ofte ble forelsket i/ tiltrukket av samme kjønn.

Som mange andre her valgte jeg den enkleste vei og valgte kun kjærester og etter hvert ektefelle av motsatte kjønn, men hadde noen eskapader opp igjennom ungdomsårene med noen av samme kjønn.

Da ekteskapet mitt havarerte forelsket jeg meg i en skeiv bekjent (jeg hadde ingen skeive venner på det tidspunktet), og det var døråpneren min for å tørre å velge det ikke alle andre forventet. Og da kom alle rundt med kommentarer som "jeg visste ikke at du var sånn!", og "du ser jo ikke skeiv ut", "det er sikkert bare en fase" osv osv.

Jeg følte det som at andre tenkte at jeg hadde løyet i alle år fordi jeg ikke hadde fortalt at jeg like gjerne kan forelske meg i samme kjønn. Altså; har man opplysningsplikt til andre om det? Og fordi jeg var gift i mange år med en av det motsatte kjønn er det gitt at jeg er hetero?

Uansett; jeg lever nå i et likekjønnet ekteskap, og har aldri angret på at jeg hoppet i det og ikke bare valgte som andre forventet. Så får jeg heller ta de spørsmålene som kommer underveis. For ja, jeg for fortsatt "rare" spørsmål.

Anonymkode: 07343...0bb

Så flott å høre. Svært mange lever i heterofile ekteskap bare fordi det er mest praktisk og akseptert. Man kan som mann elske sin kone men samtidig forelske seg i en av samme kjønn. Kanskje derfor så mange (?) ønsker trekant MFM for å få dekket behovet for å oppleve en mann i en seksuell setting?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde guttekjærester i tenårene, men møtte x-kona (jeg er dame) da jeg var 19 år. Vi var sammen/gift i nesten 15 år, og fikk barn sammen. 
Jeg innrømmet det aldri for noen, eller for meg selv, at jeg savnet sex med menn mens jeg var sammen med henne. Sexlivet var fint, egentlig. 
Men jeg var ung, og uerfaren da vi ble sammen.

Vi ble skilt, og jeg var singel i 5-6 år. På disse årene hadde jeg flere ONS med menn, og det var menn jeg falt for, bortsett fra et fling med en dame. 

Nå er jeg i fast forhold med en mann, og jeg savner ikke sex med damer overhode.

Så jeg har gått fra å leve i lesbisk forhold, til å leve i hetrofilt forhold. Fått barn i lesbisk forhold (med alt det innebærer, dette var før det var lovlig her i Norge) 

Jeg har innsett at jeg er nok bifil, og med hovedvekt på menn.

Anonymkode: 72e10...a30

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde guttekjærester i tenårene, men møtte x-kona (jeg er dame) da jeg var 19 år. Vi var sammen/gift i nesten 15 år, og fikk barn sammen. 
Jeg innrømmet det aldri for noen, eller for meg selv, at jeg savnet sex med menn mens jeg var sammen med henne. Sexlivet var fint, egentlig. 
Men jeg var ung, og uerfaren da vi ble sammen.

Vi ble skilt, og jeg var singel i 5-6 år. På disse årene hadde jeg flere ONS med menn, og det var menn jeg falt for, bortsett fra et fling med en dame. 

Nå er jeg i fast forhold med en mann, og jeg savner ikke sex med damer overhode.

Så jeg har gått fra å leve i lesbisk forhold, til å leve i hetrofilt forhold. Fått barn i lesbisk forhold (med alt det innebærer, dette var før det var lovlig her i Norge) 

Jeg har innsett at jeg er nok bifil, og med hovedvekt på menn.

Meg igjen. 
Men bruker å si at jeg liker ikke å gjøre ting enkelt for meg selv. Haha.

Det var ingen rundt meg som var lesbisk da jeg kom ut av skapet, jeg flyttet til Oslo, og kom ut der. Men vi var første som inngikk partnerskap på hjemstedet mitt. (Litt trass av meg, at vi gjorde det der) 
I ettertid har ei god venninne fra barndommen kommet ut som lesbisk. 

Men jeg var virkelig the odd one out disse årene. Og ble ikke noe mindre odd one out når jeg gikk i motsatt retning. *ler* Det har vært MANGE forvirrete folk, og jeg bruker å si at det nesten er like vanskelig å komme ut av skapet som hetro, etter at man i 10-15 år er blitt definert som lesbisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...