Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere? Er det ok og samles en vennegjeng på 10 stykker og gå ut å spise? Det er jo "lov", men er det sosialt akseptert? 

Er så lei korona 😭

Anonymkode: 6891e...044

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja 

Anonymkode: 23d99...aab

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja 

Anonymkode: 23d99...aab

🙏

AnonymBruker
Skrevet

Klarer dere å sitte med en meters avstand alle sammen? Tenker at 4-5 stk går ut og spiser er ok- men tenker at 10 stk vil ha vanskeligheter med å spise sammen med rett avstand?

Anonymkode: f6112...43e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klarer dere å sitte med en meters avstand alle sammen? Tenker at 4-5 stk går ut og spiser er ok- men tenker at 10 stk vil ha vanskeligheter med å spise sammen med rett avstand?

Anonymkode: f6112...43e

Det er restauranten som må organisere. Noen er også fra samme husstand, så alle 10 må ikke sitter med en meters avstand 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke innafor hvis du er ute. Men du skal formodentlig ut for å spise inne? 

Anonymkode: eebe0...ac7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du er ikke innafor hvis du er ute. Men du skal formodentlig ut for å spise inne? 

Anonymkode: eebe0...ac7

Ha ha ha ha ha ha 🙄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva tenker dere? Er det ok og samles en vennegjeng på 10 stykker og gå ut å spise? Det er jo "lov", men er det sosialt akseptert? 

Er så lei korona 😭

Syns det er svært unødvendig.

Trengs det virkelig så mange for å være sosial? Og om man trenger en halv skoleklasse for å ikke føle seg alene, hvorfor ikke kle på seg å være ute? 

Nå er smittetallet lavt i Bergen. Da kan man prøve å la det forbli sånn, fremfor å bruke lave tall til å gjøre unødvendige ting som kan gjøre at tallet går rett opp igjen. 

Hilsen lei bergenser. 

Anonymkode: 68e7d...454

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Syns det er svært unødvendig.

Trengs det virkelig så mange for å være sosial? Og om man trenger en halv skoleklasse for å ikke føle seg alene, hvorfor ikke kle på seg å være ute? 

Nå er smittetallet lavt i Bergen. Da kan man prøve å la det forbli sånn, fremfor å bruke lave tall til å gjøre unødvendige ting som kan gjøre at tallet går rett opp igjen. 

Hilsen lei bergenser. 

Er invitert i bursdag. Burde vi bli hjemme? Jeg er også i risikogruppen, så har ikke særlig lyst. Men vi har svart ja, hvordan avlyse på en fin måte? 

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg hadde gjerne gått ut for å spise i en langt mindre gruppe. Jeg har holdt meg til to forskjellige kohorter - en hovedkohort og en annen gruppe. Disse to gruppene møtes ikke. Jeg kan gjøre ting sammen med de to forskjellige gruppene, men det er virkelig ikke grupper på 10 personer.

Jeg ville holdt meg til max 5.

Når det er sagt, sørger restauranten for at dere sitter slik dere skal. Jeg håper alle 10 som skal ut oppfører seg og ikke gjør som jeg opplevde en gang i høst: idiot i stor gruppe reiser seg og skjeller ut kelneren som påpekte at det ikke var lov å flytte stolene slik at de satt nærmere enn en meteren. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Er invitert i bursdag. Burde vi bli hjemme? Jeg er også i risikogruppen, så har ikke særlig lyst. Men vi har svart ja, hvordan avlyse på en fin måte? 

Du sier bare at dere begge plutselig følte dere veldig slitne og har mer behov for  hvile ut hjemme.

Anonymkode: b1856...6ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er innafor når det er lov.

Så en hel gjeng med unge kvinner feire bursdag ute sist uke. De satt tett sammen og hadde det kos. Var vel 10 stk de også.

Anonymkode: b1856...6ff

• Liker 1
Skrevet

Ja, det synes jeg. Det er viktig å støtte lokale bedrifter i disse tider. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg personlig ikke om å la sosial aksept styre. Av sted med deg!

Anonymkode: 6199c...c6e

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er HELT innafor! Gå ut og kos dere 🌸 Husk munnbind og håndsprit. 

Skrevet
Lisa Rowe skrev (21 minutter siden):

Ja, det synes jeg. Det er viktig å støtte lokale bedrifter i disse tider. 

Ja! Bergen sentrum dør. Mange har gått konkurs. Det går an å leve livet uten å spre korona.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det må du avgjøre selv. Å dra hvite løgner har aldri vært lettere, så det er isispisi å sno seg unna sosiale lag om man øsnker det nå om dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Køyr på, var ute å spiste og drakk i Bergen i går sjøl.

Samling på 10 stykker er greit det, restauranten organiserar plass til alle med 1m avstand. Er heilt for at folk går ut og lever som normalt SÅ LENGE DEI ER FRISKE. Er du litt pjsuk eller ikkje heilt i form så held du deg heime.

Anonymkode: 6fc1a...2e6

AnonymBruker
Skrevet

Ja, syns det er kjempeflott at folk støtter næringslivet.

Anonymkode: 4928e...256

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...