AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #1 Skrevet 1. mars 2021 Studerte Bachelor i Økonomi og Administrasjon for 15 år siden, og gikk ut med greie karakterer - nok til å komme inn på Maste ved NHH i dag. Men - i all den tid, så har jeg egentlig ikke jobbet med noe spesielt relevant. Jobbet med økonomi i et par år, før jeg mer eller mindre måtte skifte yrke pga. flytting - og i dag jobber jeg med noe helt annet enn økonomi/administrasjon/ledelse. Kjeder meg ganske på jobb, og har jobbet meg maks i ansiennitet, er vel mer eller mindre i en "dead-end" jobb nå. Har lekt med tanken om å ta en Master, og så skifte beite. Kanskje mot Finans, Consulting, eller liknende. Men samtidig frykter jeg at den båten har gått - at jeg blir sett på som for gammel, dersom jeg blir "fersk" Siviløkonom i alder av 40, mens resten er 15 år yngre. Noen andre som har tatt slik videreutdanning, og startet med noe nytt? Anonymkode: a766c...2c9 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #2 Skrevet 1. mars 2021 Jeg var ferdig med bachelor for 16 år siden og vurderer MBA til høsten. Hvis jeg gjør det vil jeg bli ferdig rett etter 50 årsdagen min. Jeg tror ikke den båten har gått enda. Anonymkode: db9f5...483 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #3 Skrevet 1. mars 2021 Gjør det hvis du kan! Er selv i samme alder og har lyst til å ta en master, men bor slik til at kun dyr privatskole er aktuelt og med barn og hus og alt som hører til så har jeg ikke råd. Anonymkode: 50108...436 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #4 Skrevet 1. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gjør det hvis du kan! Er selv i samme alder og har lyst til å ta en master, men bor slik til at kun dyr privatskole er aktuelt og med barn og hus og alt som hører til så har jeg ikke råd. Anonymkode: 50108...436 Mange studier man kan ta deltid i tillegg til full jobb Anonymkode: db9f5...483
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2021 #5 Skrevet 1. mars 2021 Husker du hva du lærte deg på bachelor, og har du holdt denne kunnskapen oppdatert? Hvis ikke tror jeg du kommer til å slite altså. Velg hellere MBA, da får du mer grunnleggende fag. Anonymkode: c152e...588
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #6 Skrevet 2. mars 2021 Kan du få jobb hvis du tar master? Eller må du flytte? Er du villig å flytte? Føler du at du har krefter til å ta utdannelse? Så fremt du har gode perspektiver til å få jobb der du er, eller er villig å flytte, og du har råd til det, økonomisk sett, og du føler du har krefter til det - ja, så absolutt ta videre utdannelse! Alder din har ingenting å si. Som 38-åring, har du fortsatt potensielt nesten 30 år av arbeidskarriere foran deg. Anonymkode: f7088...5be
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #7 Skrevet 14. februar 2023 Jeg er 35, ble ferdig med bacheloren i økonomi i 2010 og vurderer å ta master nå for å få meg en bedre jobb. Lurer litt på det samme som deg, om man er "for gammel". Men håper på at man ikke blir aldersdiskriminert. Har meldt meg på master nå så får se om jeg orker og mestrer det. Anonymkode: 112a7...faf
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #8 Skrevet 16. februar 2023 Mange «gamlinger» på min master. Er 38 selv. Vi skal jo jobbe til vi er 75… Anonymkode: 6b3bf...c1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå