Gå til innhold

Kronisk syke som er flink pike på ulike snapkanaler?

Gjest Mumlehumle

Anbefalte innlegg

Gjest Mumlehumle

Har inntrykk av at det har blitt en trend at kronisk syke er på ulike snapkanaler og viser hvor flinke de er til tross for sykdommen. 

Det er sikkert meningen at det skal inspirere andre i samme situasjon. Men for meg gir det helt andre signaler. At de kunne for eksempel kunne ha hatt større stilling med den tiden de bruker på kanalen. Det er utrolig mye de får gjort i løpet av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Mumlehumle skrev (På 1.3.2021 den 19.21):

Har inntrykk av at det har blitt en trend at kronisk syke er på ulike snapkanaler og viser hvor flinke de er til tross for sykdommen. 

Det er sikkert meningen at det skal inspirere andre i samme situasjon. Men for meg gir det helt andre signaler. At de kunne for eksempel kunne ha hatt større stilling med den tiden de bruker på kanalen. Det er utrolig mye de får gjort i løpet av dagen. 

Helt enig.  De jeg kikker innom er alle syke,men får til det aller meste på hjemme bane. Dessuten føler jeg at det er om å gjøre å være den som har mest smerter og har det værst av alle ihele verden.  Synd at det har blitt så mye fokus på at de er syke, og at lite går på skinner i hverdagen deres

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Tildittbeste skrev (På 16.3.2021 den 21.35):

Helt enig.  De jeg kikker innom er alle syke,men får til det aller meste på hjemme bane. Dessuten føler jeg at det er om å gjøre å være den som har mest smerter og har det værst av alle ihele verden.  Synd at det har blitt så mye fokus på at de er syke, og at lite går på skinner i hverdagen deres

Håper man kan forstå at når man har en kronisk sykdom -så preger den hos mange livet 24/7 dvs sykdommen og dens symptomer er påskrudd hele døgnet. Det er ikke som en influensa hvor du vet at om 14 dager så er du frisk og rask igjen. Nei, du må leve med den hele resten av ditt liv. Da må du gjøre det beste ut av livet ditt eller ønsker man at kronisk syke mennesker ikke skal vise den siden av livet som er tilstede hele tiden?! Skal man, om man er så uheldig å bli syk slutte å leve?  Skal man slutte å gjøre ting fordi andre mener det ikke passer seg å gjøre de tingene fordi man er syk?! Det er ett utrolig stigma å ha kroniske sykdommer som ikke syntes og jeg syntes det er flott at man viser frem livet sitt som det er -alle er ikke friske og raske OG kronisk sykdom er ikke som vanlige sykdommer man har i ny og ne. Det kan faktisk ikke sammenlignes i særlig stor grad. Så ja til å vise usynlig kronisk sykdom på sosiale medier -når den er usynelig så  må den nødvendigvis også forklares -det er ikke det samme som å «syte og klage» ...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...